رتبه‌بندی تمام فیلم‌های Paranormal Activity

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های Paranormal Activity


منبع: فوت و فن

111

1400/8/22

06:31


رتبه‌بندی تمام فیلم‌های Paranormal Activity

مجموعه فیلم‌های فعالیت فراطبیعی (Paranormal Activity)، از زمان شروع خاضعانه و کوچک خود، به یک مجموعه بزرگ تبدیل شده است. این اثر، در ابتدا یک فیلم مستقل کوچک بوده است که بعدا توسط جیسون بلوم و کمپانی‌اش به نام بلوم‌هاوس خریداری شده است. این مجموعه فیلم، باعث تجدید قوای ژانر ترسناک شده است. این فیلم مستقل توانست تا الگویی برای فیلم‌های مشابه ترسناک در سال‌های آینده شده بود. به مناسب پخش جدیدترین فیلم این مجموعه، قرار است به معرفی و رتبه‌بندی تمام فیلم‌های فعالیت فراطبیعی بپردازیم.

۷- فیلم فعالیت فراطبیعی: ابعاد شبح (Paranormal Activity: The Ghost Dimension) سال ۲۰۱۵

Paranormal Activity: The Ghost Dimension (2015)

Paranormal Activity: The Ghost Dimension (2015)

فیلم فعالیت فراطبیعی: ابعاد شبح، ششمین فیلم از مجموعه فیلم‌های فعالیت فراطبیعی است. به هنگام اکران این فیلم، حدود یک دهه از اکران اولین فیلم این مجموعه گذشته بود و سبک و شیوه این مجموعه که سبب به موفقیت رسیدن آن شده بود، سرانجام کهنه و از مد افتاده شده است. این فیلم، اثری گیج‌کننده و پر از اشتباه است که نسبت به اثر قبلی آن که سرگرم‌کننده و شوکه‌کننده بوده است، اثری ضعیف محسوب می‌شود. این فیلم، که نیم نگاهی به ژانر علمی و تخیلی دارد، با اینکه نسبت به آثار قبلی خود در این مجموعه، جاه‌طلبی بسیار زیادی از لحاظ فنی دارد اما این اثر، از لحاظ جلوه‌های ویژه و داستان، بسیار ضعیف است.

۶- فیلم فعالیت فراطبیعی ۴ (Paranormal Activity 4) سال ۲۰۱۲

Paranormal Activity 4 (2012)

Paranormal Activity 4 (2012)

فیلم فعالیت فراطبیعی ۴، بیشتر از هر فیلم دیگری در این مجموعه فیلم ترسناک، سعی دارد تا بیشتر در این افسانه عمیق شود و داستانی منسجم‌تر را سرهم کند. اما این فیلم، همانند یک فرزند که تازه راه رفتن را یاد گرفته، در هر فرصت، با شکست روبه‌رو می‌شود. با این حال، این فیلم دارای ویژگی جالب توجهی است که آن را به جای مکان آخر، در رده ششم بهترین فیلم‌های مجموعه فعالیت فراطبیعی قرار داده است.

۵- فیلم فعالیت فراطبیعی ۲ (Paranormal Activity 2) سال ۲۰۱۰

Paranormal Activity 2 (2010)

Paranormal Activity 2 (2010)

فیلم فعالیت فراطبیعی ۲، پیش‌درآمدی برای فیلم اصلی فعالیت فراطبیعی است که اتفاقات آن، حدود دو ماه قبل از اتفاقات فیلم اصلی رخ می‌دهد. این فیلم، جدای از اینکه یک بازسازی با بودجه بیشتر و کمتر قابل توجه از فیلم اول است، چیز دیگری را به مخاطبان ارائه نمی‌کند. در کل، فیلم فعالیت فراطبیعی ۲، چیز زیادی را به این مجموعه اضافه نمی‌کند و چیز جدیدی را به مخاطبان نشان نمی‌دهد با این حال، از لحاظ فنی، از کیفیت بالاتری برخورددار است و یکی از برترین‌های این مجموعه از این لحاظ به شمار می‌رود.

۴- فیلم فعالیت فراطبیعی: نزدیکترین خویشاوند (Paranormal Activity: Next of Kin) سال ۲۰۲۱

Paranormal Activity: Next of Kin (2021)

Paranormal Activity: Next of Kin (2021)

مجموعه فیلم‌های فعالیت فراطبیعی تا جزئی‌ترین موارد را به نمایش گذاشته است و از همین رو، این فیلم‌ها، دارای چندین ویژگی کلیدی هستند که شامل دوربین‌های دستی، ارواحی که ملکی را تسخیر کردند و یک طرح داستانی گسترده و مرتبط که هر کدام از این فیلم‌ها را به دیگری ربط می‌دهد، است. فیلم فعالیت فراطبیعی: نزدیکترین خویشاوند که جدیدترین فیلم از این مجموعه فیلم ترسناک به شمار می‎‌رود، موفق شده تا داستانی را بازگو نماید که بر روی پایه‌های خسته‌کننده و کهنه فیلم‌های قبلی تکیه نمی‌کند. این فیلم، تنها چند اشاره پنهان به این مجموعه دارد و می‌توان این اثر را به عنوان یک اثر مستقل تماشا کرد.

۳- فیلم فعالیت فراطبیعی ۳ (Paranormal Activity 3) سال ۲۰۱۱

Paranormal Activity 3 (2011)

Paranormal Activity 3 (2011)

فیلم فعالیت فراطبیعی ۳، از لحاظ داستانی در این مجموعه، اولین فیلم به شمار می‌رود. این فیلم، سومین اثر از مجموعه فیلم‌های فعالیت فراطبیعی است و از همین رو، این فیلم دیگر نمی‌توانسته تا بر روی داستان کلی که در دو فیلم قبلی وجود داشته، تکیه کند. تولیدکنندگان این فیلم باید شروع به ساخت یک افسانه باورپذیر و منسجم بکنند. این داستان باید به اندازه کافی به دو فیلم قبلی مرتبط باشد و در عین حال، فضای کافی برای ادامه آن در فیلم‌های بعدی ایجاد کند.

۲- فیلم فعالیت فراطبیعی: نشانه‌گذاری شده‌ها (Paranormal Activity: The Marked Ones) سال ۲۰۱۴

Paranormal Activity: The Marked Ones (2014)

Paranormal Activity: The Marked Ones (2014)

فیلم فعالیت فراطبیعی: نشانه‌گذاری شده‎ها، پنجمین فیلم از مجموعه فیلم‌های فعالیت فراطبیعی به شمار می‌رود. این فیلم، ادامه فیلم فعالیت فراطبیعی ۴ را دنبال می‌کند. در این فیلم کاملا مشهود است که این مجموعه فیلم ترسناک، ایده‌های خلاقانه‌اش رو به پایان است. با اینکه این فیلم، یک اثر خوب و جالب توجه به شمار نمی‌رود اما در هر صورت، این فیلم به یک اثر محبوب در میان طرفداران تبدیل شده است. این فیلم، گاهی اوقات، گنگ و غیر قابل مفهوم است اما اگر به این فیلم فرصت کافی داده شود، مطمئنا جلب توجه خواهد کرد.

۱- فیلم فعالیت فراطبیعی (Paranormal Activity) سال ۲۰۰۷

Paranormal Activity (2007)

Paranormal Activity (2007)

فیلم فعالیت فراطبیعی، اولین فیلم مجموعه فیلم‌های فعالیت فراطبیعی به شمار می‌رود. این اثر، نه تنها توانسته تا آغازگر یک مجموعه فیلم باشد بلکه جان تازه‌ای به این سبک از آثار در سینمای هالیوود داده است و رویکرد تازه‌ای وارد تولید فیلم‌های ترسناک کرده است. این فیلم در سال ۲۰۰۷ میلادی تولید شده است. این فیلم یک اثر کوچک و مستقل محسوب می‌شود. این فیلم، تاثیر غیر قابل انکاری بر روی سینمای وحشت مدرن داشته است. این فیلم با بودجه اولیه پانزده هزار دلاری ساخته شده و پس از بدست آوردن حقوق آن توسط کمپانی پارامونت، دویست هزار دلار برای فیلمبرداری دوباره بخش‌هایی از آن هزینه شده است. این فیلم در گیشه به فروش بیش از ۱۰۸ میلیون دلار دست یافته است. تا به امروز، این فیلم یکی از پر سودترین فیلم‌های تاریخ سینما به شمار می‌رود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو