ورود دایسون به بازار دستگاه‌های رطوبت ساز، باکتری‌زدایی آب قبل از استفاده

منبع: فوت و فن

92

1400/8/22

08:21


ورود دایسون به بازار دستگاه‌های رطوبت ساز، باکتری‌زدایی آب قبل از استفاده

 
یکی از مشکلات دستگاه‌های رطوبت‌ساز این است که آب را به همراه تمام ذرات و میکروبهای درون آن، بدون هیچ تغییر و تصفیه‌ای در فضا پخش می‌کنند. اکنون شرکت Dyson به فکر افتاده تا این میکروبها را که تشدید کننده علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا نیز هستند، به طور کامل از آب مصرفی در دستگاه رطوبت‌ساز حذف نماید.
 
 لذا این شرکت انگلیسی که بیشتر بخاطر جاروبرقی و دستگاه های خشک‌کن شهرت دارد، به لطف مهندسان خبره‌اش رطوبت‌ساز خود را آماده عرضه به بازار کرده و به سادگی آن را Dyson humidifier یا رطوبت‌ساز دایسون نامیده است. این دستگاه قبل از آنکه هوا را مرطوب کند، ابتدا آب مورد استفاده درون مخزنش را کاملا پاکسازی می‌کند.
 
این شرکت مدعی است که با استفاده از نور ماورابنفش، رطوبت‌ساز دایسون قادر است ۹۹.۹ درصد باکتریهای موجود در آب مصرفی‌ را نابود کند.
 

 این رطوبت ساز همچنین مانند یک پنکه عمل کرده و هوای مرطوب را در سطح اتاق پخش می‌کند. عملکرد فن این دستگاه دقیقا همانند پنکه‌های رومیزی بدون پره ویژه دایسون است. با یک بار پر کردن تانک آب رطوبت‌ساز دایسون، این دستگاه تا ۱۸ ساعت مداوم هوای مرطوبی را در اتاق فراهم می‌آورد.
 
 دایسون می‌گوید برای رسیدن به محصول نهایی، بیش از ۶۴۳ نمونه اولیه از این دستگاه تولید نموده و ۶۰ میلیون دلار برای فرآیند تحقیق و توسعه آن هزینه کرده است. اما تا کنون قیمت تجاری آن را اعلام نکرده.
 
 متاسفانه زمستان امسال را باید بدون رطوبت‌ساز دایسون بگذرانید. زیرا قرار است از پاییز ۲۰۱۵ وارد بازار شود.
 
 عباس واحدی
 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو