حریق آزمایشگاه پارسیان مشهد عمدی است

منبع: برترین ها

75

1400/8/22

08:42


مردی با سروصورت پوشیده آزمایشگاه پارسیان در مشهد را به آتش کشید و از محل گریخت.

روزنامه خراسان: مردی با سروصورت پوشیده آزمایشگاه پارسیان در مشهد را به آتش کشید و از محل گریخت.ساعت 22:23 شب نوزدهم آبان، مرد جوانی که سروصورت خود را کاملا پوشانده بود از فضای سبز پشت آزمایشگاه پارسیان به ساختمان نزدیک شد.او سپس درحالی که ظرف حاوی مواد قابل اشتعال را در دست داشت تلاش کرد پنجره طبقه همکف ساختمان را تخریب کند. لحظاتی بعد مرد نقابدار مواد قابل اشتعال را که به احتمال زیاد بنزین بود ، داخل آزمایشگاه ریخت و شعله کبریت را کشید اما با اولین شعله آتش سوزی رخ نداد و او شعله دوم کبریت را روشن کرد و هنگامی که آتش سوزی رخ داد مرد آتش افروز، ظرف حاوی بنزین را انداخت و با پای پیاده از محل فرار کرد.

 چند دقیقه بعد شعله‌های سرکش آتش همه طبقه ساختمان را فرا گرفت و دودهای سیاه درحالی به طبقات دیگر سرایت کرد که هنوز برخی از مراجعان و بیماران در این مرکز مهم آزمایشگاهی مشهد حضور داشتند. طولی نکشید که تلفن 125 آتش نشانی به صدا درآمد و خبر آتش سوزی درحالی به امدادگران گزارش شد که جان افراد زیادی در طبقات دیگر به خطر افتاده بود.

با توجه به اهمیت حادثه مذکور، نیروهای امداد و نجات، اطفای حریق و همچنین گروه تخصصی مواد شیمیایی از ایستگاه های مختلف آتش نشانی عازم میدان امام رضا (ع) شدند و بی درنگ عملیات مهار آتش را در حالی آغاز کردند که گروهی از امدادگران به طبقات بالای ساختمان رفتند تا افراد گرفتار در میان دودهای غلیظ را نجات دهند. گزارش خراسان حاکی است: آتش نشانان با استفاده از تجهیزات تخصصی موفق شدند شعله های آتش را مهار کنند تا از سرایت آن به طبقات دیگر جلوگیری شود.

اگرچه با حضور به موقع آتش نشانی، کسی از شهروندان یا کارکنان در این حادثه تاسف بار آسیب ندید اما بنا به اظهارات مدیران این مرکز، خسارت های قابل توجهی به آزمایشگاه مذکور وارد آمده است به طوری که این خسارت ها در مراحل ابتدایی، بیش از 12 میلیارد تومان برآورد می شود. این درحالی است که مسئولان ارشد آزمایشگاه معتقدند برخی از تجهیزات آزمایشگاهی که در این حادثه سوخته است، از دستگاه های مهم و نادر ارزیابی می شود که آزمایش های خاص توسط این تجهیزات صورت می گرفت.

 بعد از وقوع این آتش سوزی وحشتناک، پرونده قضایی در این باره با اعلام شکایت مدیران آزمایشگاه شکل گرفت، اما با توجه به حساسیت ماجرا و برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی خراسان رضوی ارسال شد. طبق اطلاعات خبرنگار خراسان، این پرونده در اداره جنایی پلیس آگاهی زیر ذره بین تحقیقات رفته است و گروه ویژه ای از کارآگاهان ماموریت یافته اند با انجام بررسی های میدانی و رصدهای دقیق اطلاعاتی، مرد نقابدار مرموز را شناسایی و دستگیر کنند. در همین حال نیز کارشناسان آتش نشانی پس از بررسی های تخصصی در کانون آتش، وقوع این حادثه را عمدی تشخیص داده اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو