نیسانی که در تاریکی می‌درخشد!

نیسانی که در تاریکی می‌درخشد!


منبع: فوت و فن

101

1400/8/22

09:53


نیسانی که در تاریکی می‌درخشد!

شرکت خودروسازی نیسان اخیراً یک مدل از اتومبیل Leaf را معرفی کرده که در تاریکی می‌درخشد.
رنگ این اتومبیل، یک نوع ماده مختص استفاده با اسپری است که Starpath نام دارد. این ماده توسط Hamish Scott اختراع شده است. این رنگ در طول روز انرژی UV را جذب می‌کند و ۸ الی ۱۰ ساعت در شب می‌درخشد.

رنگ و پوشش درخشان برای اتومبیل‌ها در حال حاضر وجود دارد؛ اما شرکت نیسان اظهار داشته رنگی که برای این اتومبیل به کار رفته، متفاوت است؛ زیرا از Strontium Aluminate بهره می‌برد که یک ماده بی‌بو و بدون فعل‌وانفعالات شیمیایی و بیولوژیکی است.
طبق گفته شرکت نیسان، اگر این رنگ به صورت تجاری درآید، تا ۲۵ سال عمر می‌کند.

در حال حاضر برنامه‌ای برای فروش این اتومبیل‌های درخشان وجود ندارد. شرکت نیسان نمونه‌ای از Leaf را با این رنگ ارائه کرده تا استفاده از انرژی خورشیدی برای شارژ اتومبیل‌های الکترونیکی را تبلیغ کند.
اگرچه قبل از این که دستگاه‌های خانگی ذخیره انرژی خورشید به کار روند، فناوری باتری باید کمی پیشرفت کند؛ اما بسیاری از افراد در اروپا و آمریکا در حال تغییر منبع انرژی خود به انرژی خورشیدی هستند.

استفاده از انرژی قابل‌تجدید برای شارژ یک اتومبیل الکترونیکی در خانه، استفاده از کربن را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد؛ زیرا از الکتریسیته شبکه که احتمالاً از زغال، نفت یا منابع دیگری به دست آمده‌، اجتناب می‌‌شود.
همان‌طور که قیمت باتری‌های خورشیدی در حال کاهش است و مشتری‌ها به پس‌انداز پول و حفظ محیط‌زیست بیشتر علاقه‌مند می‌شوند، شارژرهای خورشیدی خانگی رایج‌تر خواهند شد، حتی اگر رنگ درخشان در تاریکی آن‌قدرها هم فراگیر نشود.





 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو