یونسکو به دنبال پاسخ از مصر است

منبع: فوت و فن

104

1400/8/22

09:53


یونسکو به دنبال پاسخ از مصر است

 
یک مقام رسمی از آژانس سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گفت، یونسکو درخواست گزارش مفصلی در مورد پیشرفت کار مرمت هرم "Djoser" از مصر کرده است. این سازمان اوایل این ماه گزارش‌هایی توسط رسانه‌های مصری، مبنی بر آسیب دیدن این هرم در طول کار مرمت آن، دریافت کرده‌ است. هرم "Djoser" با بیش از ۴۶۰۰ سال قدمت بر گورستان سقاره، واقع در جنوب غربی قاهره واقع می‌باشد.

"تامار تنشویلی" (Tamar Teneishvili) یک مقام ارشد آموزشی سازمان ملل و سازمان علمی و فرهنگی در قاهره به خبرگزاری فرانسه می‌گوید "مرکز میراث جهانی یونسکو نامه‌ای به وزارت آثار باستانی مصر داده و درخواست یک گزارش فنی دقیق در مورد روال کار مرمت کرده است. این درخواست پس از جمع‌آوری اطلاعات توسط رسانه‌ها صورت گرفته شد." او گفت یونسکو منتظر جواب گزارش این وزارتخانه برای تصمیم گیری در مورد برنامه‌های آینده خود می‌ماند.

هم‌چنین از دیگر مواردی که یونسکو از این وزارت‌خانه پرسش کرده است، در مورد توصیه‌های خود به آن‌ها در مورد نحوه اجرای مرمت و ترمیم هرم در سال ۲۰۱۱ بوده است. چندین سازمان غیر دولتی مصر کار مرمت هرم را مورد انتقاد قرار داده‌اند و متذکر شده‌اند که نمای اصلی این اثر تاریخی مخدوش شده است. برخی از متخصصان نیز گفته‌اند که این شرکت برای انجام کار مرمت کسانی که تجربه لازم را ندارند، استخدام نموده است.

وزیر آثار باستانی "ممدوح آل داماتی" (Mamdouh al-Damati) این ادعا را با عنوان "بی اساس" رد کرده است و هفته گذشته از گروهی از روزنامه‌نگاران برای بازدید هرم و دیدن مراحل ترمیم آن دعوت کرده تا مشاهده کنند که "کار بدون هیچ مشکلی در جریان است".

یاسمن فراهانی فرد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو