بولتون روز چهارشنبه به رابرت پستون، گزارشگر شبکه آی‌تی‌وی انگلیس گفت: فکر نمی‌کنم دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شود.

وی افزود: گرچه ترامپ هرگز اذعان نخواهد کرد، اما در عمق وجود خود به خوبی می‌داند که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شکست خورده و به شدت می‌ترسد که در انتخابات ۲۰۲۴ نیز شکست بخورد چرا که اگر او از یک چیز در جهان به شدت متنفر باشد، آن شناخته شدن به عنوان یک بازنده است.

بولتون در ادامه گفت: به نظر من ترامپ تا دقیقه آخر بی‌وقفه به صحبت کردن درباره نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ادامه خواهد داد چرا که اگر بگوید که در انتخابات نامزد نمی‌شود، آن وقت توجهات از وی برداشته خواهد شد و او اصلا چنین چیزی را دوست ندارد.

ترامپ بارها به صورت ضمنی اشاره کرده است که در نظر دارد برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شود و وی همچنان نفوذ قابل توجهی در حزب جمهوری‌خواه دارد.

براساس گزارش شبکه سی‌ان‌ان، گرچه ترامپ هنوز رسما اعلام نکرده که قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را دارد، اما وی به جمع‌آوری کمک‌های مالی چند میلیون دلاری از سوی طرفداران حزب جمهوری‌خواه برای آینده سیاسی‌اش ادامه داده است.

ترامپ در سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی بولتون را پس از یک دوره تصدی ۱۷ ماهه به عنوان مشاور امنیت ملی‌اش اخراج کرد و بولتون از آن زمان به بعد به یک منتقد سرسخت ترامپ تبدیل شده و حتی کتابی تحت عنوان "اتاقی که در آن اتفاق افتاد" به چاپ رسانده است.

کتاب بولتون که سال گذشته منتشر شد، شامل ادعاهایی است دال بر اینکه ترامپ درک کمی از مسائل سیاست خارجی داشت و اینکه وی از شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ درخواست کمک کرده بود.

ترامپ کتاب بولتون را "تلفیقی از دروغ‌ها و داستان‌های ساختگی با هدف بد جلوه دادن" وی توصیف کرده و متعاقبا بولتون را "یکی از احمق‌ترین افراد در واشنگتن" خطاب کرد.

بولتون: ترامپ می‌ترسد ۲۰۲۴ نامزد شود