ایلان ماسک بخش دیگری از وعده خود را عملی کرد

منبع: برترین ها

58

1400/8/22

11:26


ایلان ماسک مدیر عامل تسلا بخش دیگری از وعده فروش سهام خود در تسلا را عملی کرد و تاکنون ۳۷ درصد از ۱۷ میلیون سهم وعده داده شده رو فروخته است.

مهر به نقل از رویترز: بر اساس اطلاعات موجود ایلان ماسک تنها در یک مرحله ۱.۲ میلیون دلار سهام متعلق به خود را به قیمت بیش از ۱.۲ میلیارد دلار در روز جمعه فروخت که آخرین مورد از انبوه معاملات سهام اوست.

ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان و برترین سهام دار شرکت تسلا است که هفته گذشته از تعقیب کنندگان خود در توئیتر در مورد فروش یا عدم فروش ده درصد از سهامش نظرسنجی کرد. تعداد این سهام در زمان ارسال توئیت ایلان ماسک برابر با ۱۷ میلیون سهم بود. ارزش دارایی‌های الون ماسک در روزهای اخیر به بیش از یک تریلیون دلار رسیده است.

ایلان ماسک بخش دیگری از وعده خود را عملی کرد

تعداد کل سهامی که ایلان ماسک در هفته منتهی به شنبه فروخته به ۶.۳۶ میلیون سهم می‌رسد که برابر با ۳۷ درصد از ۱۷ میلیون سهمی است که ماسک برای فروشش برنامه‌ریزی کرده است. بنابراین وی باید حدود ۱۰ میلیون سهم دیگر خود را نیز بفروشد تا وعده‌اش را عملی کند.

ارزش سهام تسلا با کاهش ۲.۸ درصدی در روز جمعه به ۱.۰۳۳ دلار به ازای هر سهم رسیده است. این اقدام ایلان ماسک از زمان تأسیس شرکت تسلا در سال ۲۰۱۳ تاکنون بی سابقه بوده است. منتقدان می‌گویند با توجه به برنامه‌های دولت آمریکا برای دریافت مالیات بیشتر از ثروتمندان سهام دار، ماسک قصد دارد از این طریق از میزان مالیاتی که باید بپردازد کم کند. وی تا قبل از آغاز فروش سهامش در تسلا در روزهای اخیر، ۲۳ درصد از کل سهام این شرکت را در اختیار داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو