شوفاژ، خشک‌کن لباس نیست

75

1400/8/22

11:47


شوفاژ، خشک‌کن لباس نیست

سلامت نیوز: خشک کردن لباس‌ها بر روی شوفاژ معایب مختلفی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، آیا تاکنون لباس‌هایتان را روی شوفاژ خشک کرده اید؟ اگر شما هم جزو افرادی هستید که در زمستان از وسایل گرمایشی مانند شوفاژ برای خشک کردن لباس‌هایتان استفاده می‌کنید در این مطرح سعی می‌کنیم ضررهای این کار معمول را بررسی کنیم:
بالا رفتن هزینه، اولین ضرر

هنگامی که به منظور خشک شدن لباس ها، آن ها را روی رادیاتور قرار می‌دهید در واقع دارید با جذب کردن گرمای شوفاژ توسط لباس مانع گرم شدن فضای اتاق می‌شوید. در واقع رادیاتورها تلاش می کنند تا دمای محیط را در حد ثابتی نگه دارند اما با این کار میانگین دمای کل سیستم پایین می آید و درنتیجه سیستم باید برای جبران افت دما بیشتر تلاش کند و همین کار باعث افزایش کار سیستم و در نتیجه بالا رفتن هزینه ها می‌شود.

قارچ هایی که رشد می‌کنند

خشک شدن لباس ها یعنی خروج رطوبت از آن ها توسط تبخیر و تداخل این پدیده با جریان همرفتی که توسط شوفاژ شکل گرفته است باعث می‌شود رطوبت هوا در جریان هوا صعود کند و به اولین سطح سردی که برخورد می کند بچسبد. همین موضوع باعث به وجود آمـدن مشکلات مربوط به قارچ یا کپک خواهد شد.
از احساس خستگی تا علایمی شبیه آنفلوآنزا

آیا به تازگی احساس خستگی غیرمعمولی داشته اید؟ آبریزش بینی چطور؟همان‌طور که گفتیم رشد قارچ ها ممکن است به مرور باعث بروز مشکلاتی در سیستم تنفسی مشابه بیماری آنفلوآنزا در شما شود. این نشانه های قارچی می تواند مانند یک آلرژی یا به صورت های پیشرفته تر هم دیده شود،پس بهتر نیست دست از خشک کردن لباس ها روی رادیاتور برداریم؟


پس چه کنیم؟

یک اتاق با تهویه مناسب معمولا کنار حمام خانه، یا اتاق رخت شویی یا استفاده از فضای باز و نور خورشید(در صورت امکان )

شاید بهترین ایده باشد اما بهترین راه نصب حوله خشک‌کن در داخل خانه است تا با کمترین زمان لباس‌های داخل خانه را بدون ضررهای رادیاتور خشک کند. پس اگر تاکنون برای خشک کردن لباس هایتان از رادیاتور استفاده می کردید، بهتر است این روش را کنار بگذارید یا از روش های معمول دیگر استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو