طلاق توافقی فوری: با توجه به شرایط سخت زندگی در دنیای امروز، میزان سازگاری زن و شوهرها با یکدیگر به حداقل میزان ممکن رسیده است. به همین علت بخاطر کاهش هزینه ها و رفت و آمدهای فراوان و دشوار طلاق های غیر توافقی، زوجین در صورت عدم سازگاری، اقدام به طلاق توافقی می کنند.

طلاق توافقی فوری نیز در شرایط مهم و ضروری صورت گرفته و به سهولت انجام فرآیند کمک شایانی می کند. در این زمینه نیاز به استفاده از راهنمایی ها و اطلاعات وکلای مرتبط هستیم. به عنوان مثال وکیل هایی که برای حل مسائل قانونی به کمک افراد می آیند عبارتند از وکیل قصور پزشکی، وکیل جرایم پزشکی و در نهایت وکیل پزشکی اشاره کرد. در زمینه شکایت از کارفرما نیز وکیل اداره کار می تواند به یاری افراد در مسائل قضایی بیاید. 

1-1- طلاق توافقی + طلاق توافقی فوری 

همانطور که اشاره کردیم بخاطر کاهش هزینه ها و رفت و آمدها، در صورتی که یک زوج تمایل به طلاق فوری داشته باشند، از گزینه طلاق توافقی توسط تهران وکیل به صورت فوری استفاده می کنند. در این حالت زوجین باید ابتدا در خصوص برخی موارد با یکدیگر به توافق برسند و سپس با طی روال کوتاه قانونی از طلاق جاری شود. برخی از این توافقات عبارتند از: 

  • توافق بر سر چگونگی پرداخت مهریه و میزان آن: معمولا زوجین در حالت طلاق توافقی برای پرداخت مهریه به سه حالت به اتفاق نظر می رسند. یکی ممکن است خانم تمامی مهریه را حلال کرده و جدا شود. در حالت دیگر نیز با یکدیگر به توافق می رسند که بخشی از مهریه پرداخت شود. در نهایت نیز ممکن است که تمامی مهریه به صورت تمام و کمال درخواست شده و توسط مرد پرداخت شود. انتخاب یکی از این سه حالت منوط به میزان دارایی های مرد می باشد.

  • توافق نسبت به روش پرداخت و میزان نفقه: معمولا مرد باید حتی در دوران عده نیز نفقه زن را بپردازد. در صورتی که حضانت فرزندان نیز بر عهده زن قرار بگیرد نیاز است که در خصوص پرداخت نفقه در این حالت نیز به توافقاتی دست یابند. میزان نفقه نیز با توجه به دارایی های مالی مرد تعیین شده و توافق می کنند.

  • توافقات لازم در خصوص حضانت فرزندان: فرزندانی که بیشتر از 18 سال داشته باشند، می توانند انتخاب کنند که قصد زندگی با مادر یا پدر را دارند. در صورتی که بچه ها به سن قانونی نرسیده و نیاز باشد پدر و مادر با یکدیگر توافق داشته باشند نیز می توان با در نظر گرفتن شرایط هر کدام و مصلحت فرزندشان، حضانت را یکی از والدین بر عهده بگیرند.

  • در نهایت باید در زمینه تقسیم اموال کسب شده پس از ازدواج نیز به توافق برسند.

پرونده طلاق توافقی سنگین نبوده و معمولا کمتر پیش می آید که نیاز به وکیل طلاق توافقی تهران وکیل  باشد، مگر اینکه برای شناسایی و تقسیم اموال بخواهند از مشاوره های یک وکیل استفاده کنند. اما پرونده های دیگری نیز وجود دارد که حتما به یک وکیل مجرب و مرتبط با آن امر نیاز خواهد بود. یکی از مهم ترین مثال های این امر که می توان در آن از وکلای تهران وکیل راهنمایی گرفت مسائل مربوط به خطاهای پزشکی است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

وکیل

1-2- وکیل پزشکی

با توجه به قوانین مسئولیت مدنی، تمامی کسانی که در مقابل عملکردهایی که از آن ها سر می زند، مسئولیت دارند. به همین خاطر در صورتی که یک پزشک عملی را انجام دهد که فراخور آن به کسی آسیب جسمی برساند، در قبال آن مسئول بوده و باید همواره باسخگو باشد. در این حالت، شخص متضرر شاکی شده و می تواند شکایت کند.

ولی در برخی موارد ممکن است آسیب تا حدی باشد که دیگر قابل جبران نبوده و باید پس از برگزاری جلسات دادگاهی و... حکمی برای شخص مقصر صادر شود. تمامی صاحبین مشاغل مختلف بایستی نسبت به اعمال خود مسئول باشند. این امر در مورد شغل هایی که با جان آدم ها سر و کار دارند، بیشتر مورد توجه است. به عنوان مثال پزشکان باید بیشتر از دیگران نسبت به این امر حساسیت نشان دهند.

حتی کوچک ترین خطایی در مشاغل مرتبط با پزشکی قابل گذشت نبوده و همواره با ارتکاب کمترین خطایی، بیماران دچار ضررهای جسمی یا روحی شده و ممکن است شکایت کنند. در این صورت قانون معمولا پزشک معالج را مقصر امر دانسته و به عنوان مجرم معرفی می کند. زمانی که اشتباهی رخ می دهد و شکایتی صورت می گیرد نیاز به حضور وکیل پزشکی می باشد که بتواند در رسیدگی به پرونده مشاوره های لازم را ارائه کند.

1-3- وکیل قصور پزشکی

در صورتی که دچار یک قصور پزشکی شده اید و ناچار به کمک گرفتن از یک وکیل پزشکی هستید، می توانید از وکلای تهران وکیل کمک گرفته و در پیشبرد پرونده قضایی خود از اطلاعات و مشاوره های آن ها استفاده کنید. وکیل پزشکی ابتدا باید به صحبت های شاکی و پزشک با دقت گوش کرده و با توجه به اطلاعات خود پرونده قضایی را پیش ببرد. در هر شکایت قضایی میزان تبحر و کاربلدی وکلا تاثیر چشمگیری در راستای صدور حکم منصفانه از جانب قاضی دارد.

قصور پزشکی

1-4- وکیل جرایم پزشکی 

در صورتی که از یک پزشک شکایتی به عمل آید، پرونده ابتدای امر به دادسرای مربوط به رسیدگی به جرایم پزشکی و دارویی انتقال می یابد. سپس به شعبه مربوطه انتقال یافته و ادامه فرایند رسیدگی به شکایت طی می شود. وکلای تهران وکیل در خصوص چگونگی رسیدگی به پرونده های جرایم پزشکی مرحله بعدی را اینگونه توصیف می کند:

اگر پرونده مربوط به فوت یک شخص در اثر قصور پزشکی باشد، از کلانتری درخواست می کند که جسد شخص فوت شده را برای یافتن علت فوت به پزشکی قانونی انتقال دهند. سپس در گام بعدی قاضی پرونده با در نظر گرفتن نوع شکایت، درخواست پرونده پزشکی بیمار شاکی یا اقوام درجه اول بیمار متوفی، را به بیمارستان مربوطه ارسال می کند. بعد از دریافت پرونده، آن را در کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار می دهد.

1-5- وکیل اداره کار 

با توجه به صنعتی شدن خیلی از فعالیت های شغلی، رسیدگی به موارد مربوط به اختلافات بین کارگر و کارفرما از جمله موارد مهم در پرونده های قضایی  ، پزشکی و... در زمینه کارگر و کارفرما نیز وکلای مجربی را دارد. در دعاوی مربوط به این امر، یک طرف دعوی کارگر (شخص متقاضی کار) و سمت دیگر کارفرما (شخص صاحب کار) قرار دارد. ممکن است نماینده های کارفرما (سرکارگر، مسئول کارگاه و...) در برخی از پرونده های بجای کارفرما قرار داشته باشند. وکیل اداره کار معمولا باید به صورت کاملا بی طرفانه و منصفانه اقدام به رسیدگی به پرونده های شکایت نموده و تا رسیدن به نتیجه ای مطلوب موکل خود را تنها نگذارد.

وکیل اداره کار

1-6- شکایت از کارفرما

ممکن است یک کارگر به دلایل متفاوتی اقدام به شکایت از کارفرمای خود نماید. برخی از این دلایل عبارتند از:

- تاخیر در پرداخت حقوق و یا پرداخت کمتر از میزان مقرر به کارگر (در برخی موارد کارفرما ممکن است حقوق کاملی که قول داده را به کارگر نپردازد.)

- اختلال در مسائل مربوط به بیمه (امتناع از انجام بیمه کارگر، تعلل در وعده هایی که به کارگر در زمینه بیمه داده می شود و...)

- شکایت بخاطر نداشتن قرار داد کاری با کارگر (در برخی مواقع کارفرمایان بدون امضای قرارداد کاری اقدام به جذب نیروی کار می کنند) 

1-7- جمع بندی 

- ما در تلاش هستیم تا شما در بحث دعاوی حقوقی خود بهترین وکیل را پیدا کنید و به نتیجه مطلوب برسید و فرایند کاری خود را به درستی پیگیری.