دیابتی‌های محرم از انسولین به ۳۰میلیون رسید

منبع: برترین ها

65

1400/8/22

13:12


۳۰ میلیون بیمار مبتلا به دیابت در جهان از دسترسی به داروی حیات بخش انسولین محروم هستند.

خبرگزاری ایسنا: سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (جمعه) اعلام کرد: تعداد افراد مبتلا به دیابت در جهان رو به افزایش است و این درحالیست که ده ها میلیون نفر نمی توانند انسولین مورد نیاز خود را تامین کنند.

سازمان جهانی بهداشت بر لزوم کاهش قیمت و افزایش چشمگیر دسترسی به این داروی حیات بخش تاکید کرد. در حال حاضر تخمین زده می شود که بیش از ۴۲۰ میلیون نفر در جهان به بیماری دیابت مبتلا هستند که در چهار دهه گذشته تقریبا چهار برابر افزایش داشته است.

بنابر اعلام این سازمان، پیش بینی می شود که این رقم تا پایان این دهه به بیش از نیم میلیارد نفر برسد. اما با وجود عرضه فراوان داروی انسولین، قیمت‌ بالای این دارو، دسترسی به آن را برای بسیاری از مبتلایان به دیابت دشوار کرده است.

"کیو سیانگ تای" از بخش دسترسی به داروها و محصولات بهداشتی این سازمان گفت: شکاف قابل توجهی در دسترسی به این دارو در سطح جهان به‌ویژه در کشورهای کم درآمد وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، سازمان جهانی بهداشت در گزارشی تازه، خیانت به "همبستگی محققان کانادایی" که ۱۰۰ سال پیش انسولین را کشف کردند، محکوم کرد. دو کاشف انسولین یافته های خود در مورد بیماری دیابت را تنها به قیمت یک دلار فروختند و اصرار داشتند که این کشف به تمام مردم دنیا تعلق دارد.

هرچند به گفته "تدروس آدهانوم" دبیر کل سازمان جهانی بهداشت متاسفانه، این همبستگی تحت تاثیر تجارت چند میلیارد دلاری قرار گرفته و دسترسی به این دارو را با چالش مواجه کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو