فولکس واگن : از سال ۲۰۱۹ ماهانه یک خودرو برقی روانه بازار خواهیم کرد!

منبع: فوت و فن

104

1400/8/23

07:50


بر کسی پوشیده نیست که کمپانی آلمانی فولکس واگن برای بازسازی آسیب وارد شده به اعتبار این برند به واسطه رسوایی این شرکت در زمینه انتشار اطلاعات نادرست میزان آلایندگی خودرو‌های این کمپانی، تمامی تمرکز خود را به تکنولوژی خودرو‌های برقی معطوف ساخته است. همزمان با آن که این خودرو ساز آلمانی اعلام کرده است که این شرکت از سال ۲۰۱۹ عملاً هر ماه یک خودرو برقی جدید را به بازار عرضه خواهد کرد برنامه‌های این کمپانی شروع به بدست آوردن کشش قابل توجهی شده‌اند. تا پایان سال ۲۰۲۲ کمپانی فولکس واگن در ۱۶ مکان مختلف در سرتاسر جهان به تولید خودرو‌های مجهز به باطری مشغول خواهد شد. در حال حاضر این شرکت خودرو‌های برقی خود را در سه مکان مختلف تولید می‌کند که طی دو سال آینده این تعداد به ۹ افزایش خواهد یافت.

به منظور اطمینان از ظرفیت باطری کافی برای توسعه کلان، کمپانی فولکس واگن در کنار معاملات آمریکایی در یک سرمایه گذاری به ارزش حدود ۲۰ میلیارد یورو (۲۵ میلیارد دلار) شراکت‌هایی را با چندین کمپانی برای فراهم سازی تکنولوژی و سلول‌های سوختی مورد نیاز خودرو‌های برقی این شرکت در اروپا و چین ایجاد کرده است. این توسعه‌ی عظیم توسط مدیر عامل این برند یعنی متیوس مولر در کنفرانس رسانه‌ای سالانه این شرکت در برلین اعلام شد. وی در این رابطه توضیح داد “ طی چند ماه گذشته ما تمامی موانع را برای پیاده سازی برنامه Roadmap E با سرعت و عزم لازم، حذف کرده‌ایم ”. سال گذشته کمپانی فولکس واگن برنامه Roadmap E را برای افزایش تولید برنامه‌های برقی سازی این شرکت اعلام نمود.

گروه فولکس واگن قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ سالانه تا سه میلیون خودرو برقی را از طریق برند‌هایی همچون آئودی، پورشه، اسکودا، و فولکس واگن تولید کند. تنها در سال جاری این خودرو ساز قصد معرفی ۹ خودرو جدید دیگر که سه تای آن‌ها خودرو برقی محض خواهند بود را دارد. این سه خودرو به جمع هشت خودرو تمام برقی و هیبرید پلاگ این موجود این برند اضافه خواهند شد. مولر افزود “ ما با این روش قصد ارائه بزرگترین ناوگان خودرو‌های برقی در جهان از طریق تمامی برند‌ها و مناطق،‌ طی چند سال گذشته را داریم”. فولکس واگن برنامه دارد تا سال ۲۰۳۰، ۳۰۰ مدل برقی شده جدید را که بسیاری از آن‌ها بر پایه خودرو‌های کنونی ساخته خواهند شد در خط تولید خود داشته باشد. با این حال این به معنای رها کردن خودرو‌های مرسوم توسط این خودرو ساز آلمانی نخواهد بود.

وی افزود “ ما در حال ایجاد سرمایه گذاری‌های کلان در زمینه پویایی آینده هستیم اما این به معنای عفلت از تکنولوژی‌ها و خودرو‌های کنونی که به ایفای نقش مهم خود طی دهه‌های پیش رو ادامه خواهند داد نیست. هم اکنون ما مشغول به ایجاد یک سرمایه گذاری بیست میلیارد یورویی در زمینه‌های نمونه کار‌های خودرو‌های مرسوم خود در سال ۲۰۱۸ هستیم که باید یک سرمایه گذاری به ارزش کلی بیش از ۹۰ میلیارد یورو که برای پنج سال آینده برنامه ریزی شده است را نیز به این رقم افزود”. شاسی بلند e-tron آئودی که در اواخر امسال به بازار خواهد آمد فشار تهاجمی فولکس واگن را در زمینه برقی سازی آغاز خواهد نمود، این در حالیست که این خودرو برای رسیدن به مدل I-Pace کمپانی جگوار به رقابت خواهد پرداخت. اولین خودرو برقی که بر روی پلتفرم MEB فولکس واگن ساخته خواهد شد مدل I.D. Hatch در سال ۲۰۲۰ است که آغاز کار برند زیر مجموعه جدید این شرکت یعنی I.D. محسوب می‌شود. چهار خودرو کانسپتی که پیش نمایشی از خانواده I.D. پیش رو به شمار می‌روند و تا به این جای کار در معرض نمایش گذاشته شده‌اند مدل‌های I.D. Hatch اصلی، مدل الهام گرفته شده از میکروباس یعنی Buzz I.D.، مدل Crozz، و مدل جدید Vizzion می‌باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو