برخلاف برخی از موسسات کنکوری که تمرکزشان بر فروش بیشتر محصولات است، در «آکادمی امروز» تمرکز بر اثرگذاری محصولات روی دانش‌آموزان است. معیار اصلی موفقیت در آکادمی امروز، نه فروش هرچه بیشتر محصولات، که موثر بودن محصولات بر رشد دانش‌آموزان است. 

دکتر ایروانی مدیرعامل آکادمی امروز به خبرنگار ما می‌گوید: «تمرکز ما در این مجموعه بر توسعه فردی دانش‌آموزان است. از روزی که محصول منتورینگ آنلاین در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گیرد، روند رشد او را پیگیری می‌کنیم.» 

این مجموعه، دوره کنکور را بهترین زمان برای کمک به دانش‌آموزان می‌داند تا آن‌ها را به انسان‌هایی اهل مطالعه، هدفمند و کیفیت گرا تبدیل کند.

«منتورینگ آنلاین» و تاثیر شگرف بر توسعه فردی کنکوری ها

در دوره منتورینگ آنلاین، دانش‌آموزان از طریق دریافت آموزش های مشاوره ای و ارتباط با مشاوران نخبه ی «آکادمی امروز» در مسیر رشد قرار می‌گیرند. با بررسی سه عامل «کیفیت و کمیت مطالعه» ، «میزان استفاده از تلفن همراه» و «درصد عملیاتی شدن برنامه ریزی ها» می‌توان ادعا کرد که منتورینگ آنلاین، محصولی مطلوب برای کنکوری‌ها بوده است.

آکادمی امروز و رشد 100 درصدی مطالعه ی کنکوری ها

نخستین تاثیری که «منتورینگ آنلاین» بر روند آموزش کنکوری‌ها داشته است، افزایش میزان مطالعه و البته کیفیت مطالعه آن‌هاست. در نظر بیشتر دانش‌آموزان، عامل اساسی در بهبود نتایج تحصیلی، افزایش میزان مطالعه است؛ البته بالابردن میزان مطالعه حتما می‌تواند در کسب نتایج بهتر موثر باشد، اما حقیقت این است که مهمتر از میزان مطالعه، افزایش «کیفیت مطالعه» است. مشاوران «آکادمی امروز» با تاکید بر این عامل اعتقاد دارند که به طور مثال اگر دانش‌آموزی 3 ساعت مطالعه با تمرکز داشته باشد، بسیار مفیدتر و موثرتر از 8 ساعت مطالعه بدون تمرکز و نامنظم است. 

در همین راستا، با بررسی آمارهای ثبت شده از «کمیت و کیفیت مطالعه» دانش‌آموزان در طرح منتورینگ آنلاین، متوجه می‌شویم که در این طرح میانگین مطالعه دانش‌آموزان از 4 ساعت و 15 دقیقه در روز، به 6 ساعت و 30 دقیقه در روز افزایش پیدا کرده است. همچنین به طور میانگین کیفیت مطالعه دانش‌آموزان از 32 درصد به 68 درصد افزایش پیدا کرده است.

چالش تلفن همراه برای کنکوری ها!

آکادمی امروز

دومین دستاورد دانش‌آموزان طرح «منتورینگ آنلاین»، کاهش استفاده از تلفن همراه است. میزان و نحوه استفاده از تلفن همراه در سال کنکور، برای دانش‌آموزان و همچنین برای والدین آن‌ها، یکی از چالش های اساسی این دوران است. بررسی آمارها نشان می‌دهد که «آکادمی امروز» موفق شده است میزان استفاده از تلفن همراه کنکوری ها را به طور میانگین، 48 درصد کاهش دهد.

اما این دستاورد چگونه به دست آمده است؟ مهندس باختری، رئیس دپارتمان مشاوره «آکادمی امروز» در این رابطه می‌گوید: «مهمترین عاملی که می‌تواند بسیاری از عادات منفی دانش‌آموزان را برطرف کند، مواجه شدن با آن عادت غلط و آگاهی نسبت به آن است. حقیقت این است که خیلی از دانش‌آموزان ما نمی‌دانند که چقدر از وقتشان را در با تلفن همراه از بین می‌برند.

اگر یک دانش‌آموز کنکوری بداند که در روز 6،7 ساعت از وقتش را با موبایل تلف می‌کند، حتما به فکر چاره می‌افتد.» به همین منظور در طرح منتورینگ آنلاین، سامانه ای برای ثبت ساعت استفاده از تلفن همراه طراحی شده است. این قابلیت، به دانش‌آموز کمک می‌کند که درک درستی نسبت به نحوه و میزان استفاده از تلفن همراه خود پیدا کند. 

در کنار این روش، مشاوران آکادمی امروز با بهره گیری از متدهای روز مشاوره ای دنیا و آموزش روش هایی همچون «قانون 20 ثانیه» و «کنترل سیستمی» به دانش‌آموزان کمک کرده‌اند تا میزان استفاده از تلفن همراه را به طور میانگین از 3 ساعت و 30 دقیقه در روز، به 1 ساعت و 40 دقیقه در روز کاهش دهند. 

برنامه زوری یا برنامه ریزی!

این روزها بسیاری از مجموعه های کنکوری، اقدام به فروش «برنامه ریزی» می‌کنند. یعنی کاغذهایی را به دانش‌آموز می‌دهند که میزان مطالعه در هر روز و محتوای مطالعه دانش‌آموز مشخص شده است. دکتر ایروانی ضمن انتقاد از این رویه غلط می‌گوید: «بررسی های ما نشان داده که درصد بسیار کمی ‌از دانش‌آموزان موفق می‌شوند این گونه از برنامه ریزی‌ها را عملیاتی کنند. چون این برنامه ریزی‌ها مطابق شخصیت هر دانش‌آموز طراحی نشده‌اند؛ و یک برنامه کلی هستند و بیشتر شبیه «برنامه زوری» هستند تا برنامه ریزی!» 

در طرح منتورینگ آنلاین «آکادمی ‌امروز» نحوه برنامه ریزی شخصی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شوند تا هریک از آن‌ها بتوانند برنامه خودشان را طراحی کنند. نکته‌ای مهم ‌که معمولا در طرح های برنامه ریزی مغفول واقع می‌شود این است که عمل کردن به برنامه مهمتر از برنامه ریزی است. دکتر ایروانی در این رابطه می‌گوید:

«ما به دانش‌آموزان می‌گوییم مهم نیست برنامه درسی تان سبک یا سنگین باشد. مهم این است که به آن عمل کنید. معمولا دانش‌آموزان در برنامه ریزی وسواس زیادی به خرج می‌دهند ولی وقتی به عمل کردن به آن برنامه می‌رسند، بی خیال می‌شوند. این را همه دانش‌آموزان باید بدانند که هیچکس با برنامه ریزی به موفقیت نرسیده؛ بلکه با عمل به آن برنامه ریزی موفقیت حاصل می‌شود.» 

در همین رابطه، «آکادمی امروز» به یک آمار فوق العاده دست پیدا کرده است. دانش‌آموزان در این مجموعه موفق شده اند به طور میانگین بیش از 80 درصد برنامه ریزی هاشان را عملیاتی کنند. مشاوران این مجموعه با آموزش «برنامه ریزی استراتژیک» و پیگیری رفتارهای تحصیلی دانش‌آموزان توانسته اند به دانش‌آموزان کمک کنند تا بیش از 80 درصد از برنامه هاشان را عملی کنند.

یکی از مشاوران این مجموعه به ما می‌گوید:

«هر دانش‌آموز در سامانه مخصوص خود، روزانه میزان مطالعه اش را ثبت می‌کند. و در پایان هر روز می‌تواند تشخیص دهد که چه میزان از برنامه‌اش را انجام داده.»

هزینه های میلیونی برای موفقیت در کنکور؟!

تصور غالب افراد جامعه این است راه دستیابی به موفقیت های تحصیلی، دریافت منابع متعدد آموزشی، صرف هزینه های نجومی‌ و ارتباط با حرفه ای ترین اساتید است. اما اعتقاد آکادمی امروز این است که هر دانش‌آموز با آموزش فنون برنامه ریزی و افزایش تمرکز بر منابع آموزشی و فعالیت های درسی خود، می‌تواند به سرعت وضعیت خود را ارتقا دهد. آکادمی امروز تلاش می‌کند با تمرکز بر توسعه فردی دانش‌آموزان در مسیر کنکور، سال کنکور را برای آن‌ها به دوره ای جذاب و تاثیر گذار تبدیل کند. برای آشنایی بیشتر با فعالیت های این مجموعه به لینک زیر مراجعه کنید:

Emrooz.net