خمیر فیمو چیست و چگونه درست می شود؟

خمیر فیمو چیست و چگونه درست می شود؟


منبع: بیتوته

171

1400/8/23

09:55


خمیر فیمو چیست و چگونه درست می شود؟



خمیر فیمو چگونه درست می شود, خمیر فیمو, روش درست کردن خمیر فیمو

خمیر فیمو

 

خمیر فیمو چگونه درست می شود؟

شاید بسیاری از شما تا‌به‌حال نام خمیر فیمو به گوشتان نخورده باشد، پس پیش از هر چیز توضیحی درباره خمیر فیمو برای شما خواهیم داد. این خمیر بیشتر برای مجسمه‌سازی و ساخت عروسک‌های تزیینی استفاده می‌شود. با وجود این می‌توان در مواردی مانند ساخت زیورآلات و جواهرات بدلی هم از این خمیر استفاده کرد.

از آن‌جا که خمیرهای فیمو یا همان خمیرهای پلیمری موجود در بازار قیمت بالایی دارد. در این مطلب شیوه درست کردن خمیر فیمو را برای شما آماده کرده‌ایم. چنانچه تا به حال خمیر فیمو مورد احتیاج خود را از فروشگاه‌ها تهیه می‌کردید، بهتر است خودتان آن را در خانه درست کنید.

 

خمیر فیمو چگونه درست می شود, خمیر فیمو, روش درست کردن خمیر فیمو

روش درست کردن خمیر فیمو

 

خمیر فیمو چیست ؟

فیمو نام یکی از برندهای معروف خمیر پلیمری است که توسط کارخانه استدلر کشور المان تولید می شود. ساخت آن در داخل ایران خیلی دشوار و در بازار پیدا نمی شود.

 

مواد لازم

- چسب چوب سه چهارم فنجان

- آرد نشاسته ذرت یک فنجان

- روغن بچه دو قاشق غذاخوری

- آبلیمو یک قاشق غذاخوری

 

خمیر فیمو چگونه درست می شود, خمیر فیمو, خمیر فیمو چیست

روش ساخت خمیر فیمو

 

- 3/4 فنجان چسب چوب و 1 فنجان آرد نشاسته ذرت را درون یک ماهیتابه یا قابلمه نچسب بریزید. در این مرحله ماهیتابه باید روی کانتر باشد و اگر هم روی اجاق گاز بود، اطمینان داشته باشید که شعله خاموش باشد. سپس مواد را خوب هم بزنید تا به طور کامل با هم مخلوط شوند.

 

- اکنون 2 قاشق غذاخوری روغن بچه و 1 قاشق غذاخوری آبلیمو، به مخلوط چسب چوب و آرد نشاسته ذرت اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد به طور کامل مخلوط شوند.

 

خمیر فیمو چگونه درست می شود, خمیر فیمو,خمیر فیمو چیست

خمیر فیمو و عروسک خمیری

 

- پس از اینکه مواد را خوب با هم مخلوط کردید، ماهیتابه را روی شعله ی ملایم اجاق گاز بگذارید. همینطور که مواد را مرتب هم می زنید، شعله را آرام آرام زیاد کنید تا مواد حالت مایع خودشان را حفظ کنید. حتی یک لحظه نیز هم زدن را متوقف نکنید، زیرا این کار سبب می شود یکپارچگی بافت خمیرتان از دست برود.

 

- به همین ترتیب هم زدن را ادامه بدهید تا مخلوط شبیه پوره سیب زمینی شود. زمانی که به این مرحله رسید، باید ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و آن را روی یک سطح صاف و سرد قرار بدهید.

 

برای محافظت از کانتر می توانید یک حوله یا دستگیره را زیر ماهیتابه بگذارید.

 

- سپس مجددا یک مقدار بسیار کم روغن بچه به خمیر تان اضافه کنید. این روغن دست هایتان را می پوشاند و چرب می کند تا راحت بتوانید خمیر را ورز بدهید.

 

خمیر فیمو چگونه درست می شود, خمیر فیمو,خمیر فیمو و عروسک خمیری

خمیر فیمو چگونه درست می شود

 

- برای وزر دادن خمیر، آن را روی کانتر قرار دهید. مخلوط یا همان خمیر، به احتمال زیاد هنوز به طور کامل گرم نیست و یا حتی ممکن است داغ باشد. پس بهتر است که برای مراقبت از دست هایتان از دستکش پلاستیکی استفاده کنید.

 

- خمیر را خوب ورز بدهید تا به طور کامل یکدست شود. الان خمیر باید از نظر سفتی مانند خمیر پیتزا باشد. در آخر زمانی که ورز دادن را به پایان برسانیید، خمیر را به صورت یک گلوله در بیاورید.

 

- بعد می توند خمیر رو داخل کیسه فریزر قرار بدید و توی یخچال نگهداری کنید. برای تازه نگه داشتن خمیر و جلوگیری از سفت شدن اون، تا حد امکان هوای داخل کیسه رو خارج کنید.

 

- چنانچه می بینید که خمیر هنوز گرم است، یک گوشه از کیسه را باز بگذارید و هنگامی که خمیر به طور کامل سرد شد کیسه را ببندید و آن را درون یخچال بگذارید.

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو