چرا برای خرید مبلمان به سراغ سبک کلاسیک برویم؟

منبع: فوت و فن

147

1400/8/23

12:00


خرید مبلمان همیشه جزو امور لذت‌بخش و البته گاهی همراه با سردرگمی است.

این سردرگمی ناشی از عدم اطمینان در انتخاب سبک و مدل مبلمان ناشی می‌شود. حال اگر از طرفداران دکورها و سبک‌های قدیمی هستید و همچنان دوست دارید تا در چیدمان خود فضایی لوکس را به نمایش درآورید پیشنهاد ما به شما انتخاب مبلمان کلاسیک است. به همین منظور با گروه مبلمان فیدار برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نکات و موارد قابل توجه در خرید این سبک از مبلمان همراه هستیم.

در مورد مبلمان کلاسیک بیشتر بدانیم.

مبلمان کلاسیک شامل اجزائی خوش ساخت با جزئیاتی نظیر خاتم‌کاری، کنده‌کاری، ایجاد خم در پیگیره‌ی چوبی و همچنین قطعات زینت‌بخش که گاهی با تاثیرپذیری از طبیعت، مثلا طرحواره‌ی گل‌ها یا جانداران دیگر پدید آمده‌اند، همراه است.

بر خلاف سایر مدل‌های مبلمان در این سبک از کلاف چوبی بیشتری استفاده شده است تا بتوان به راحتی ایده‌پردازی‌هایی برای نمایش هنر سازنده روی دسته‌، تاج مبل و حتی پایه‌‌های آن اعمال کرد.

برای پوشش‌دهی به ساختمان چوبی این مبلمان هم از پارچه‌های فاخر مانند مخمل، چرم، شانل و ساتن‌های طرح‌دار استفاده می‌شود.

دلایلی برای خرید این سبک از مبلمان:

با بررسی مدل‌های ارائه شده از مبلمان کلاسیک توسط گروه مبلمان فیدار و راهنمایی متخصصان این گروه بر آن شدیم تا اصلی‌ترین ویژگی‌هایی را که می‌توان برای انتخاب این سبک بر آن تکیه کرد را برای شما عزیزان بازگو کنیم.

این مدل از مبلمان را با مبلمان استیل و سلطنتی اشتباه نگیرید. مبلمان کلاسیک در دسته مبلمان نیمه استیل قرار دارند و در مقایسه با مدلهای استیل و سلطنتی از جزئیات کمتری برخوردار هستند.

از دیگر تفاوت‌‌‌‌های آن کوچک و جمع و جور بودنشان نسبت به مبلمان استیل است و امکان جای گرفتن در منازل و اتاق‌های کوچک در این مبل‌ها فراهم است.
مبلمان کلاسیک در کنار داشتن ظاهر رسمی و شیک، راحتی را هم به همراه دارند.

چوب به کار رفته در این سبک از مبلمان معمولا راش یا گردو است که البته چوب راش از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و بالطبع قیمت بالاتری هم دارد.

شاید فکر کنید که مبلمان کلاسیک از تنوع رنگی بالایی برخوردار نیست اما لازم است بدانید در این سبک با دنیایی از طرح‌ها و رنگ‌های دلنشین روبرو هستید که با قرار گرفتن در کنار بافت چوبی جلوه‌ای بی‌نظیر را به نظر خواهند رساند. در ادامه با الهام‌پذیری از طرح‌های متنوع و منحصربفرد مبلمان فیدار نکاتی در این جهت را ذکر خواهیم کرد.

درمورد مبلمان کلاسیک بیشتر بدانیم


نکات مهم انتخاب رنگ بدنه و پارچه مبلمان کلاسیک

برای انتخاب رنگ بدنه‌ی چوبی مبلمان کلاسیک دست شما در انتخاب باز است و می‌توانید آن را در انواع رنگ‌های طلایی، قهوه‌ای، صدفی، عسلی و … با توجه به سلیقه، روحیه و سایر وسایل چیدمانی که در نظر دارید برگزینید.

در انتخاب پارچه هم البته نمی‌توان فقط به سلیقه بسنده کرد بلکه اول لازم است معیارهایی را که در تناسب با مدل و سبک انتخابی شما است را در نظر بگیرید و با توجه به مطالبی که در ادامه ذکر خواهد شد به بهترین انتخاب برسید.

ابتدا فضای منزل را در نظر بگیرید. اگر از فضایی بزرگ برخوردار هستید می‌توانید به سراغ پارچه‌های طرح‌دار بروید اما در نظر داشته باشید برای فضاهای کوچک‌تر پارچه ساده، برای بزرگتر نشان دادن محیط مناسب‌ است.

اگر به سراغ پارچه‌هایی با طرح‌های خیلی شلوغ و جزئیات بالا می‌روید بهتر است آن را برای بخشی از مبلمان خود درنظر بگیرید تا جلوه‌ی بهتری را به نمایش بگذارید.
همچنین انتخاب و توجه به این موارد در مورد پارچه‌ی کوسن و بالش‌ها نیز صدق می‌کند. می‌توانید برای درک بهتر، مدل‌های مارگارت و سی‌بل را در وبسایت مبل فیدار ملاحظه کنید.

مورد دیگری که در انتخاب پارچه حائز اهمیت است توجه به نوع و شرایط استفاده از مبلی هست که قصد دارید سفارش دهید. این که اتاق پذیرایی و نشمین شما یکی است یا جدا؟

اگر یکی هست به اندازه‌ی کافی فضا برای استفاده از دو سبک و دو دست مبل با توجه به کاربرد آن‌‌ها را وجود دارد؟ و یا کودکی در خانه دارید و میزان استفاده و نشست و برخاست بر روی آن چگونه و به چه اندازه است؟

با این تفاسیر به سراغ پارچه‌‌هایی دارای بافت ریزتر و با دوام و کیفیت بالاتر بروید و یا از پارچه‌‌هایی که دارای المان‌های تزئینی مانند پولک، منجوق، سنگ و … هستند استفاده نکنید.

رنگ پارچه مبلمان کلاسیک هم، از این جهت که اغلب دارای ماندگاری و دوام بالا هستند بهتر است با درایت بیشتری انتخاب شود.

از انتخاب رنگ‌های خیلی برجسته و جیغ خودداری کنید. خیلی به رنگی که در آن زمان مد هست توجه نکنید چون ممکن است به زودی رنگ دیگری جایگزین آن شود و به دیگر وسایلی که در کنار این مبلمان قرار می گیرند هم دقت داشته باشید.

انواع مبل کلاسیک از لحاظ سبک

مبلمان کلاسیک بر اساس نام کشوری که در آن پدید آمده و ویژگی‌هایی که بر اساس ساخت به خود گرفته‌اند در  انواع مختلفی ارائه می‌شوند که در ادامه هریک را به طور خلاصه معرفی می‌کنیم.

مبل کلاسیک انگلیسی

در دوره‌ای مختلف مبلمان انگلیسی تغییر تحولات بسیاری داشته‌اند. این تغییرات بالطبع از نظر و سلیقه‌ی اشراف و شاهان در هر دوره نشات گرفته بود.

امروزه به طور کلی مبلمان کلاسیک انگلیسی به عنوان مبلمان راحتی شناخته می‌شوند. در واقع میزان چوب به کار رفته در آن‌‌ها به اندازه‌ی سایر مدل‌ها نیست و قسمت تکیه‌گاه و نشیمنگاه راحت‌تری دارد.

مبل کلاسیک فرانسوی

مبلمان کلاسیک فرانسوی از آن دسته از مدل‌هایی هستند که دارای جزئیات بیشتر و پیچیده‌تری در ساختمان چوبی و طرح و شکل منبت شده در آن هستند.

این مدل از گذشته تا به امروز مانند سایر مدل‌های ارائه شده دستخوش تغییراتی بوده و با گذشت زمان ظرافت و سادگی بیشتری شامل آن شده است. اما به طور کلی مبلمانی بزرگ و حجیم به شمار میروند.

مبل کلاسیک ایتالیایی

این مدل از مبلمان کلاسیک در مقایسه با سایر مدل‌های آن از اصالت و قدمت بالاتری برخوردار است. طرح‌‌‌های کلاسیک ایتالیایی مبلمانی لاکچری و لوکس را به نمایش می‌گذارند و بالطبع از قیمت بالاتری هم برخوردارند. این مبلمان بیشتر در رنگ‌های خنثی ساخته می‌شوند و تقارن خاصی نسبت به سایر مدل‌‌‌ها دارند.

تنوع مدل در مبلمان کلاسیک

تنوع مدل در مبلمان کلاسیک گروه فیدار

مبلمان کلاسیک از لحاظ طراحی بدنه‌ی چوبی و میزان جزئیاتی که در آن‌ها به کار رفته است در مدل‌های متنوعی ارائه می‌شوند.

البته این تنوع در مدل از این بابت که از کدام کشور و مبدا سرچشمه گرفته‌اند هم تاثیر می‌گیرد.

گروه فیدار این مبلمان را در ۴ دسته‌ی مدل‌های سی‌بل، انزو، مارگارت و برژه عرضه می‌دارد که در ادامه به بررسی هر مدل می‌پردازیم.

مبل سی‌بل

نمونه‌ای از مبلمان کلاسیک با طراحی و کنده‌کاری‌های ظریف در بدنه‌ی چوبی است که جزئیات بسیاری را شامل می‌شود و جلوه‌ای اشراف‌‌گونه و کم‌نظیر را نمایان می‌کند.

هنر ظریف ایجاد طرح روی چوب در قسمت تاج، قسمت جلویی مبل، دسته‌ها و پایه‌ها با تاثیرپذیری از شمایل گل‌‌‌ها جلوه‌گر است و تصویری جاهطلبانه و پرقدرت را تداعی می‌کند.

اگر از دوست‌داران جزیات بالا در مبلمان هستید و صد دارید فضای خود را به مکانی مجلل و با شکوه تبدیل کنید مدل سی‌بل شما را راضی ‌خواهد کرد.

مبل انزو

مدل انزو باب سلیقه‌ی دوستداران سبک کلاسیک با جزئیات کمتر و ساده‌تر است. کنده‌کاری‌‌‌‌‌هایی جزئی و ظریف که فقط در بخش میانی تاج کاناپه و صندلی‌ها به چشم می‌خورد زیبایی بی همتایی را به نمایش می‌گذارد.

مبل مارگارت

عناصر طبیعی در القای حس دلپذیر و آرامش‌بخش تاثیر بالایی دارند. شاید کمتر کسی وجود داشته باشد که نتواند این احساس را از ترکیب سبز رنگ سنگ مرمرین و چوب در میزهای مدل مارگارت بگیرد و محسور آرامش و وقار آن شود. طراحی جزئی بدنه چوبی هم چاشنی این تاثیرگذاری مثبت است.

مبل برژه

اگر از دوستداران مبلمان کلاسیک هستید و از طرفی ریزه‌کاری‌ها و کنده‌کاری‌های آن کمی شما را در انتخاب مردد می‌کند بهتر است نگاهی به مدل برژه بیاندازید تا دیگر شکی در انتخابتان نباشد. طرح ساده چوب و پارچه‌ی ساده با طرح‌هایی در قسمت نشیمن و بالشتک‌ها شما را به سمت انتخاب این مدل سوق می‌دهد.

ست کردن مبلمان کلاسیک با سایر وسایل

ست کردن مبلمان کلاسیک با سایر وسایل

تصور کنید در کنار مبلمان کلاسیک و فاخر خود  در گوشه‌ی دیگری از اتاق از کنسولی استفاده کنید که دقیقا با طراحی‌های منطبق با مدل مبلمان شما همراه باشد. آیا می‌توانید منکر زیبایی غیر قایل وصف چیدمان خود شوید؟

یا تی‌وی روم شما از سمت پذیرایی و نشمین قابل دید باشد، آیا هماهنگی رنگ و سبک میز تلویزیون با مبلمان دیگر چیزی به جز سلیقه‌ی ممتاز شما را نشان می‌دهد؟

بدیهی است که حتی با خریدن زیباترین و بی‌نقص‌‌ترین مبلمان هم اگر نتوانیم آن را در کنار وسائلی متناسب با سبک و سیاق آن قرار دهیم تمام جلوه‌ و شکوه آن را زیر سوال خواهیم برد.

پس برای داشتن دکوراسیونی فراتر از آنچه تا کنون در ذهن داشتید لازم است لوازمی را تهیه کنید که علاوه بر اطمینان از کیفیت و مرغوبیت، هماهنگی لازم را با یکدیگر داشته باشند.

خبر خوب این است که گروه مبلمان فیدار در کنار ارائه‌ی مدل‌های متنوع از مبلمان در سبک کلاسیک، محصولاتی نظیر سرویس نهارخوری، سرویس خواب، کنسول، استند و ویترین‌های هم‌ردیف با هر کدام را نیز در تولیدات خود عرضه می‌دارد و شما عزیزان می‌توانید خرید و بررسی محصولات موردنظر خود را هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین انجام دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو