کشف زمین‌خواری ۲۴۳میلیارد تومانی

منبع: برترین ها

63

1400/8/23

14:26


رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف ۲۷۶ هکتار زمین خواری به ارزش بیش از ۲۴۳ میلیارد ریال طی یک ماه گذشته در کشور خبر داد.

ایسنا: رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف ۲۷۶ هکتار زمین خواری به ارزش بیش از ۲۴۳ میلیارد ریال طی یک ماه گذشته در کشور خبر داد.

 سردار محمدرضا مقیمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در راستای مقابله و مبارزه جدی با جرایم اقتصادی به ویژه مقابله با زمین خواری طرح عملیاتی مبارزه با جرایم اقتصادی با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی ها و استعلام های صورت گرفته زمین‌های متصرفه غیرقانونی به میزان ۲۷۶ هکتار از افراد سودجو و اخلالگر که زمین‌های ملی را با شیوه و شگردهای گوناگون از قبیل تسطیح، شخم، احداث بنا، غرس درخت و ... تحت تصرف خود درآورده بودند طی یک ماه گذشته در سطح کشور شناسایی و کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به اینکه با هماهنگی مراجع قضائی، اراضی موصوف خلع ید شد، خاطرنشان کرد: کارشناسان، ارزش زمین های مورد نظر را بیش از ۲۴۳ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در این رابطه پنج متهم دستگیر و پس از اعتراف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار مقیمی در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب هموطنان گفت: پلیس امنیت اقتصادی با آمادگی کامل هیچگونه اجازه ای به سودجویان و اخلالگران و زمین خواران برای ادامه جرائم شان نمی دهد و بدون هرگونه مماشاتی با آنان برخورد می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو