برترین جاذبه‌های گردشگری تایلند – بخش دوم

برترین جاذبه‌های گردشگری تایلند – بخش دوم


منبع: فوت و فن

130

1400/8/23

15:25


برترین جاذبه‌های گردشگری تایلند – بخش دوم

کشور تایلند به لطف صنعت گردشگری خود، به خوبی توسعه داده شده و تمام امکانات مدرن در آن فراهم شده است. در کشور تایلند، سواحل بسیار زیبا و روستاهای کوهستانی بسیار زیبا و جذابی وجود دارند که شما را ناامید نخواهند کرد.

در ادامه با ما همراه باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری کشور تایلند را به شما معرفی کنیم.

۸- شهر تاریخی آیوتایا

Historic City of Ayutthaya

Historic City of Ayutthaya

شهر تاریخی آیوتایا، یک نقطه اوج در تایلند باستانی بوده است. در این شهر، بازدیدکنندگان و گردشگران می‌توانند در بین ویرانه‌های رومانتیک و تسخیرشده گردش کنند. این شهر، پایتخت سابق تایلند بوده است. شهر آیوتایا، زمانی مهم‌ترین شهر در کشور تایلند بوده و کاخ‌ها و معابد قدیمی همچنان در این مکان پابرجا هستند. در درون این شهر، هزاران مجسمه بودا، چندین مقبره گنبدی و چندین معبد بودایی پراکنده شدند. برخی از مکان‌های این شهر باستانی بسیار برجسته هستند و نمی‌توان آنها را فراموش کرد.

۹- ساحل که ساموی

Beaches of Koh Samui

Beaches of Koh Samui

جزیره که ساموی، دومین جزیره بزرگ در کشور تایلند به شمار می‌رود و دارای خط ساحلی بسیار زیبا و تماشایی است. این سواحل از جمله زیباترین سواحل جنوب شرقی آسیا به شمار می‌روند. هر سال در که ساموی، دارای ویژگی‌های متفاوتی است. بزرگترین و شلوغ‌ترین ساحل این جزیره، ساجل چاونگ است که در آن، گردشگران و مسافران می‌توانند بهترین فروشگاه‌ها، مکان‌های گردشگری بسیار و رستوران‌های بسیار خوب را پیدا کنند. برخی از بهترین استراحتگاه‌های این جزیره در این ساحل قرار گرفته است.

۱۰- دوی ساتپ

Doi Suthep

Doi Suthep

شاید شناخته‌شده‌ترین معبد در چیانگ مای، در بالای کوه دوی ساتپ قرار گرفته است. این کوه مشرف به دومین شهر بزرگ تایلند است. این مکان، مقصد بسیار محبوبی در میان پیروان مذهب بودایی است و همچنین، گردشگران و مسافران زیادی از سرتاسر جهان از آن دیدن می‌کنند. دوی ساتپ، یک مکان مذهبی شگفت‌انگیز به شمار می‌رود. برای رسیدن به بالای این کوه و معبد بالای آن، باید مسیری پلنکانی و با شیبی تند را صعود کنید. در درون این کوهستان، روستایی کوچک به نام دوی پوی قرار دارد که مکان جالب توجهی به شمار می‌رود.

۱۱- بازارهای شناور

Floating Markets

Floating Markets

بازارهای شناور کشور تایلند، روشی منحصربه‌فرد برای خرید کردن و غذا خوردن را ارائه می‌دهد. در این مکان، از کشاورزان و تولیدکنندگان محلی حمایت می‌شود و روش سنتی زندگی نیز برای گردشگران و مسافران به نمایش در می‌آید. برخی از این بازارهای شناور، یک تجربه بسیار خوب و اصیل را به شما ارائه می‌دهند که در آن، شما سوار یک قایق می‌شوید و در درون کانال‌ها سفر می‌کنید و در آنجا، خانه‌های روی آب را مشاهده می‌کنید.

۱۲- صخره‌نوردی در ساحل تونسای

Climbing at Tonsai Beach

Climbing at Tonsai Beach

کشور تایلند، دارای سواحل شنی و آب‌های فیروزه‌ای رنگ است که در کنار آنها، صخره‌های ماسه سنگی خیره‌کننده‌ای قرار گرفته‌اند. از همین رو، کشور تایلند، همه ساله، صخره‌نوردان زیادی را به خود جذب می‌کند. با اینکه مکان‌های شگفت‌انگیز دیگری برای صخره‌نوردی و کوهنوردی وجود دارد اما ساحل تونسای، به عنوان بهشتی برای صخره‌نوردان محسوب می‌شود. مدرسه‌های و موسسه‌های صخره‌نوردی بسیار زیادی در این مکان وجود دارد که ممکن است سبب شلوغ شدن مسیرهای صخره‌نوردی آن شود.

۱۳- پل کانچانابوری

Kanchanaburi Bridge

Kanchanaburi Bridge

پل کانچانابوری که بر روی رودخانه کوای قرار گرفته است، بخشی از مسیر ریلی تایلند برمه است که هرگز به سرانجام نرسیده است. در طی جنگ جهانی دوم، نیروهای ژاپنی قصد داشتند تا مسیری ریلی میان تایلند و برمه با استفاده از زندانیان جنگی متحدین به عنوان کارگر اجباری بسازند. بیش از دوازده هزار زندانی در طی یک سال اولی که این پل در حال ساخت بوده، از دنیا رفته بودند. این پل چندین بار مورد اصابت بمب قرار گرفته و آسیب دیده است و از همین رو به عنوان راه آهن مرگ شناخته می‌شود.

۱۴- آبشارهای پارک ملی ایراوان

Waterfalls at Erawan National Park

Waterfalls at Erawan National Park

پارک ملی ایراوان، مکان بسیار زیبا و تماشایی است که دارای جاذبه‌های بسیاری است که از جمله آنها می‌توان به چندین غار، مسیرهای درون جنگلی و حیواناتی وحشی همانند فیل، گیبون‌ها و پرنده هورنبیل اشاره کرد. در این پارک ملی، چندین آبشار وجود دارد که یکی از آنها، آبشارهای هفت طبقه ایراوان است که گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. هر طبقه از آبشار هفت طبقه، دارای نامی مختص خود است و رسیدن به آنها طبقه به طبقه سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. برای رسیدن به طبقه ششم و هفتم باید از تجهیزات بسیاری استفاده کرد.

۱۵- کاخ ماروکاتای یاوان هواهین

Maruekhathaiyawan Palace

Maruekhathaiyawan Palace

این کاخ سلطنتی به عنوان اقامتگاه تابستانی شاه راما ششم ساخته شده است که تا سال ۱۹۲۵ میلادی حکمرانی کرده است. این کاخ منحصربه‌فرد و شیروانی، از بسیاری از جهات، خیره‌کننده است. این کاخ به دستور خود پادشاه در هوآ هین ساخته شده است. این شهر کنار دریایی در حدود سه ساعتی در جنوب بانکوک قرار گرفته است. این کاخ به طور کامل بر روی پایه‌های چوبی ساخته شده که باعث می‌شود تا نسیم خنک دریا در همه بخش‌های آن بچرخد و ساختمان را خنک نگه دارد.

۱۶- پارک ملی خائو سوک

Khao Sok National Park

Khao Sok National Park

پارک ملی خائو سوک، ترکیبی بی‎نظیر از یک زیست بوم بسیار متنوع است. این مکان، دارای جنگل‌های بارانی است که سن آنها بیشتر از جنگل‌های آمازون است. این پارک ملی دارای یک رشته کوه ماسه سنگی است که پوشیده از درختان کارست هستند و برای چندین کیلومتر ادامه دارد. این پارک ملی دارای چندین حیوان وحشی همچون خرس، ببر و فیل‌های وحشی است. این پارک همچنین برای داشتن کمپ‌های مجلل و زیبا شناخته می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو