رسانه آمریکایی «هیل» (TheHill) در تحلیلی از وضعیت سیاسی آمریکا نوشت: پس از دوران شکست خورده ترامپ و بایدن اکنون آمریکا نیازمند رهبری جدید آنهم از حزب جمهوریخواه است.

هیل دراین تحلیل به قلم «جف دانکن» (Geoff Duncan) معاون و فرماندار ایالت جورجیا آمریکا نوشت: پس از گذشت پنج سال، اکنون آمریکایی های آماده تغییر اوضاع سیاسی دراین کشور هستند چراکه دوساکن قبلی  و کنونی کاخ سفید، که از دو حزب مخالف و دارای اشتراکاتی هستند که باعث ناکامی هردوی آنها شده و  رای دهندگان آمریکایی باید بدنبال فردی با راهکار مناسب باشند.  

هیل دراین تحلیل با اشاره به انتخابات اخیر فرمانداری های و پیروزی جمهوریخواهان در ایالت ویرجنیا افزود به نظر می رسد با معرفی فرماندار منتخب این ایالت، جمهوریخواهان تلاش دارند این فرماندار را بعنوان نامزد احتمالی حزب در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا مطرح کنند.

دانکن در این تحلیل ضمن پرداختن به ناکامی های دو رئیس جمهوری قبلی و کنونی آمریکا نوشت: ترامپ و بایدن هر دو در مهار همه گیری ویروس کرونا، تصویب لوایح دولت خود و نزدیک تر کردن رویرکردهای احزابشان ناکام ماندند.  

محبوبیت از دست رفته در نظرسنجی ها

معاون فرماندار ایالت جورجیا در ادامه در هیل نوشت: این دو رئیس جمهوری هردو پس از مدت کوتاهی با  کاهش محبوبیت خود مواجه شدند، در ایالت نیوهمپشایر که به بایدن رای داده بودند، بنابر  تحقیقات صورت گرفته از سوی «موسسه سیاست نیوهمپشایر» اکنون ۶۸ درصد از رای دهندگان این ایالت می گویند آمریکا در مسیر درستی قرار ندارد و میزان محبوبیت بایدن دراین ایالت تنها ۳۸ درصد است.

دانکن نوشت: ترامپ نخستین نامزد ریاست جمهوری از حزب جمهوریخواه بود که آرای ایالت جورجیا را از دست  داد، این امر از سال ۱۹۹۲ میلادی بدین سو بی سابقه بود، وی بدین علت دراین ایالت باخت که نتوانست نظر رای دهندگان را به خود جلب کند و متوجه اهمیت آرای ایالت های حساس در رای گیری   نشد.

بی کفایتی بایدن طی ۹ ماه گذشته

معاون فرماندار ایالت جورجیا می افزاید: نه ماه نخست ریاست جمهوری جو بایدن  با بی کفایتی، بی عرضگی و بحران فزاینده اعتماد همراه بود، تورم در ۳۱ سال گذشته در آمریکا به بالاترین حد خود رسیده و تنها راه حل بایدن تزریق مصنوعی پول مالیات  دهندگان آمریکایی بر آتش تورم بود، بهای سوخت و انرژی نیز در این کشور  به بالاترین میزان خود رسیده است.

دانکن در ادامه زمینه چینی های خود در هیل می نویسد: درحالی  کریسمس پیش رو است که آمریکا با بحران  زنجیره تامین کالاها روبرو است امری که می تواند بر سفره آمریکایی های دراین ایام تاثیر گذار باشد و زندگی روزانه آنان  را مختل سازد، از دیگر سو تروریسم اکنون بر افغانستان حاکم است و تلاش های  ۲۰ ساله که به شدت بر روی آن کار شد، یک شبه از دست رفت.

زمان تغییر در آمریکا فرا رسیده است

معاون فرماندار ایالت جورجیا با اشاره به وضعیت بغرنج و مشکلات آمریکا می نویسد وضعیت آمریکا از زمان ریاست جمهوری جیمی کارتر در بدترین حالت خود قرار دارد و اکنون زمان تغییرات در این کشور فرا رسیده است و نیاز است تا حزب جمهوریخواه هدایت آنرا برعهده گیرد.

وی نوشت: محافظه کاران حزب جمهوریخواه درباره حل بحران سفره آمریکایی ها تلاش می کنند.

دانکن در پایان تاکید دارد که باید وضعیت حزب جمهوریخواه را دوباره بهبود بخشید و این پیام را به گوش رای دهنگان آمریکایی برسانیم که این حزب آماده به دست گرفتن دوباره امور در این کشور است و اکنون با پیروزی «گلن یانکین» (Glenn Youngkin) ۵۵ ساله، در انتخابات فرمانداری «ویرجینیا» نقشه راهی را نشان داد که باید آن را در سطح ملی تکرار کرد؛ تمرکز بر آینده و نه گذشته، ارائه  راه کارها برای مشکلاتی که در ذهن رای دهندگان آمریکایی وجود دارد، شفاف ارتباط برقرار کنیم و اجازه دهیم تا رای دهندگان مردد بدانند که دادن رای به محافظه کاران قابل قبول است؛ امیدواریم که اینگونه شود چراکه خطرات زیاد بوده و آمریکایی های تحمل  چهار سال دیگر فاجعه بار  بایدن – ترامپ را ندارند.

«گلن یانکین»  در انتخابات فرمانداری که در دوم ماه نوامبر ۲۰۲۱ برابر با ۱۱ آبان ماه برگزار شد با کسب ۵۰.۶ درصد آرا توانست  «تری مک اولیف» (Terry McAuliffe) فرماندار کنونی دموکرات ایالت ویرجینیا را که دراین دور از انتخابات ۴۸.۶ درصد آرا به دست آورد، شسکت دهد.

یانکین که ثروت وی ۴۴۰ میلیون دلار بر آورد می شود، انتظار می رود در ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲ میلادی برابر با ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰ رسما بعنوان هفتادو چهارمین فرماندار ایالت ویرجینیا این سمت را برعهده گیرد.