به گزارش اقتصادنیوز ؛ بازگشت ثبات در بازار در حالی صورت گرفته که امروز نرخ دلار تغییر چندانی نداشته و از سوی دیگر اتفاق قابل توجهی در روند عرضه خودرو نیز صورت نگرفته با این حال رشد قیمت در بازار خودرو متوقف شد و به قولی از نفس افتاد. به گفته فعالان بازار خودرو امروز هم مانند روزهای گذشته بازار خودرو تقاضای چندانی به خود ندید.

توقف قیمت خودرو در بازار در حالی صورت گرفته که در روزهای گذشته بازار خودرو نوسان بسیاری داشت و کنترل بازار خودرو سخت شده بود، اما امروز و با وجود اینکه تغییری در عوامل اثرگذار در بازار صورت نگرفت، عدم کشش افزایش در بازار خودرو موجب شد تا قیمت ها در بازار ثابت شود.

وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، « پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF۷  » و « سورن پلاس »، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت امروز خانواده ۲۰۶ بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند تا به این طریق روند رشد قیمت محصولات این خانواده پس از چند روز پیاپی متوقف شود. براساس ارزیابی های بازار می توان گفت «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» امروز در بازار ۲۵۵ میلیون و «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» نیز بدون تغییر در بازار امروز با قیمت ۲۹۸ میلیون تومان قیمت گذاری شد. از سوی دیگر در میان محصولات پژو امروز «پژو ۲۰۶ صندوقدار» نیز ۲۹۶ میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

از سوی دیگر امروز خانواده سمند هم بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند و «سورن پلاس» در بازار ۳۲۱ میلیون تومان قیمت خورد و «سمند LX با موتورEF۷» هم بدون تغییر در بازار با قیمت  ۲۷۶ میلیون تومان عرضه شد.

«رانا پلاس» هم تغییر قیمت در بازار نداشت و با قیمت ۲۸۵ میلیون تومان رسید. «دنا معمولی» هم بدون تغییر در بازار ۳۳۶ میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «دنا پلاس توربو اتومات» هم تغییر قیمت نداشت و در بازار با قیمت ۴۷۰ میلیون تومان عرضه شد.

ایران 23