ویدیوهایی ترسناک از زمین لرزه ها و پس لرزه های متعدد بندرعباس + ویدیو

ویدیوهایی ترسناک از زمین لرزه ها و پس لرزه های متعدد بندرعباس + ویدیو


منبع: روزیاتو

153

1400/8/23

20:12


ویدیوهایی ترسناک از زمین لرزه ها و پس لرزه های متعدد بندرعباس + ویدیو

ویدیوهایی ترسناک از زمین لرزه ها و پس لرزه های متعدد بندرعباس + ویدیو

ساعاتی قبل دو زمین لرزه با فاصله یک دقیقه در بندرعباس رخ داد که خسارات مالی و جانی در پی داشته است. زمین لرزه اول رأس ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه به بزرگی بیش از ۶.۳ ریشتر در شمال بندر عباس رخ داده و یک دقیقه بعد نیز زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر رخ می دهد. این زمین لرزه ها که به گفته برخی رسانه ها مرکز آن در عمق ۱۸ کیلومتری بوده و در استان فارس و همچنین کشورهای اطراف مانند امارات و عربستان نیز حس شده است.

بر اساس گزارش ها، تاکنون دستکم یک نفر بر اثر سقوط تیر چراغ برق درپی وقوع زمین لرزه در بندرعباس جان خود را از دست داده است. بنابر گزارش العربیه، ساکنان ابوظبی، دبی و راس الخیمه از لرزش ساختمان ها و خانه ها در پی وقوع این زلزله خبر دادند هرچند تاکنون خسارت جدی گزارش نشده است. مرکز لرزه نگاری اروپا- مدیترانه نیز شدت این زمین لرزه را ۶.۵ ریشتر اعلام کرده و اعلام کرد که این زمین لرزه در ۶۸ کیلومتری شمال غرب بندرعباس به وقوع پیوسته است.

رئیس پایگاه اطلاعات لرزه‌ای مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران درباره زلزله امروز بندرعباس عنوان کرد: «امروز دو زلزله به فاصله زمانی ۱۵:۳۷:۴ به بزرگی ۶.۴ و دومین زمین لرزه ۱۵:۳۸:۳۸ به بزرگی ۶.۳ریشتر رخ داد. این زمین لرزه به اصلاح زمین شناسان دوگانه است. این دو زلزله نزدیک به گسل «زاگرس بلند» بوده است و احتمال می رود که زمین لرزه اصلی در این استان بوده است…بعد از این زمین لرزه هم یک پس لرزه ۴ریشتری در ساعت ۱۶ و ۲۲ دقیقه و ۳۸ ثانیه و پس لرزه ۳ و ۹ ریشتری در ساعت ۱۶ و ۴۳ دقیقه و ۱۵ ثانیه به وقوع پیوسته است. سابقه ای ندارد که در این منطقه سونامی رخ دهد و احتمال اینکه در این منطقه سونامی رخ دهد کم است. اگر این زمین لرزه در دریای عمان بود احتمال سونامی وجود داشت».

ساعاتی قبل دو زلزله با فاصله یک دقیقه در بندرعباس رخ داد که خسارات مالی و جانی در پی داشته است.

ساعاتی قبل دو زلزله با فاصله یک دقیقه در بندرعباس رخ داد که خسارات مالی و جانی در پی داشته است.

این زمین لرزه در مناطق جنوبی کرمان و همچنین جزیره کیش نیز حس شده و بسیاری از مردم خانه های خود را ترک کرده و از ترس تداوم زلزله در خیابان ها مانده اند. رئیس سازمان اورژانس کشور گفته است: «در قشم هیچ تلفاتی گزارش نشده است. فقط یک جوان ۲۲ ساله در بندرعباس هنگام فرار فوت کرده است». وی همچنین از مصدوم شدن دستکم ۱۱ نفر در این زمین لرزه خبر داده است. از عصر تاکنون ۷پس لرزه با قدرت های بالا هرمزگان را لرزانده است. به گزارش ایسنا، پس لرزه‌هایی نیز پس از دو زلزله اصلی رخ داده که به ترتیب ۴ ریشتر در قلعه قاضی، ۴ ریشتر در قلعه قاضی، ۳ و ۹ دهم در فین شهرستان بندعباس، ۳ و ۴ دهم در بخش فارغان شهرستان حاجی آباد، ۴ و پنج دهم در بخش قلعه قاضی شهرستان بندرعباس، ۳ و ۵ دهم در فین و ۴ ریشتر در جزیره قشم اتفاق افتاده است. دو زمین لرزه به بزرگی ۶.۴ ریشتر و دیگری به بزرگی ۶.۳ ریشتر عصر امروز حوالی فین در استان هرمزگان را لرزاند؛ تاکنون پنج پس لرزه احساس شده است.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان با اشاره به وقوع زمین لرزه های ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری در استان هرمزگان، اظهار کرد: مرکز این زلزله ها بخش فین بوده و تیم های ارزیاب به مناطق مختلف اعزام شده اند…براساس ارزیابی صورت گرفته خسارت ها و آسیب هایی به منازل در بخش فین منازل وارد شده است. با توجه به اینکه این زمین لرزه ها طولانی بوده، باعث وحشت مردم شده است که از مردم می خواهیم خونسردی خود را حفظ کنند. مشکلات پیش آمده در خصوص قطع برق و تلفن در برخی مناطق نیز در دست بررسی و رفع است».

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو