جروزالم پست، گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله روز گذشته به شمال شرقی نیجریه را پذیرفت.

این گروه تروریستی در کانال تلگرامی که نزدیک به این گروه است، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. پایگاه «دیلی تراست» روز شنبه اعلام کرده بود یک افسر ارتش با گلوله‌ای که بر اثر کمین داعش به وقوع پیوسته بود، جان خود را از دست داد؛ همچنانکه ۴ تن از سربازان نیجریه‌ای نیز در حادثه‌ای که در شهر بولگوما در چند کیلومتری شهر اسکریا اوبا کشته شدند.

این پایگاه اعلام کرده بود که این حادثه زمانی رخ داد که اعضای این گروهک تروریستی حمله گسترده‌ای را به یک پایگاه نظامی در ایالت بورنو انجام دادند. پس از این حمله، صد‌ها غیرنظامی در مناطق اطراف به سمت کوه‌ها گریختند.

گروه تروریستی داعش، دو سال قبل با حمله به پادگانی در ایالت بورنو در نیجریه ۱۸ نظامی را کشته و زخمی کردند.

همچنین چند روز پیش نیز منابع محلی گزارش داده بودند که روز چهارشنبه نزدیک به ۱۵ غیرنظامی در حملات مسلحانه خشونت آمیز راهزنان در جنوب شرق نیجریه کشته شدند. بر اساس این گزارش، حمله راهزنان انتقام جویانه بود، زیرا ساکنان این روستا‌ها پیش از این چندین راهزن را که مظنون به آدم ربایی بودند، کشته بودند.

گفتنی است ایالت بورنو پایگاه اصلی گروه تروریستی بوکوحرام است. حملات این گروه طی ۱۰ سال فعالیت در این منطقه، نزدیک به ۲۷ هزار کشته و حدود ۲ میلیون آواره بر جای گذاشته است.