بیست و پنجمین فروش فوق العاده ایران خودرو به رغم توقف افزایش قیمت خودرو در مبدا برگزار شد.

غول آبی جاده مخصوص چهارشنبه هفته گذشته همزمان با انتشار لیست جدید قیمتی خود، از طرح فروش فوق العاده خود نیز رونمایی کرد.

قرار بود در این طرح فروش چهار محصول رانا پلاس، پژو 207 با سقف پانوراما و گیربکس دستی، دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک و پژو 206 تیپ دو همگی با قیمت های جدید عرضه شوند.

خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص در این طرح فروش در مجموع 9 هزار و 500 دستگاه خودرو عرضه کرد. بیشترین سهم از این تعداد عرضه به پژو 207 با سقف پانوراما و گیربکس دستی اختصاص داشت. غول آبی جاده مخصوص از این محصول خود 4 هزار دستگاه در این طرح فروش خود عرضه کرد. سهم دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک نیز در این طرح فروش فوق العاده سه هزار دستگاه بود.

رانا پلاس نیز با تیراژ دو هزار دستگاهی در بیست و پنجمین فروش فوق العاده ایران خودرو حضور داشت اما ایران خودرویی ها تنها 500 دستگاه پژو 206 تیپ دو را در این فروش عرضه کردند.

اما این طرح فروش چه تعداد متقاضی را به خط کرد؟ بررسی ها نشان می دهد در مجموع بیش از سه میلیون و 476 هزار نفر برای در اختیار گرفتن 9 هزار و 500 دستگاه محصول عرضه شده ثبت نام کردند.

به طور متوسط برای هر دستگاه خودرو حدود 366 نفر ثبت نام کردند.

در میان محصول عرضه شده بیش از یک میلیون و 740 هزار نفر برای 500 دستگاه پژو 206  تیپ دو نامنویسی کردند. پژو 207 با سقف پانوراما و گیربکس دستی دیگر محصول پرطرفدار فروش فوق العاده ایران خودرو بود. این خودرو توانست بیش از یک میلیون و 39 هزار نفر را به خط کند.

در حالیکه رانا پلاس بیش از 443 هزار نفر متقاضی به خود دید اما دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک با حدود 252 هزار متقاضی در قعر جدول جذب متقاضی قرار داشت.

خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص چنانچه می توانست فروش فوق العاده خود را بر اساس لیست جدید قیمتی برگزار کند از محل فروش این 9 هزار و 500 دستگاه بیش از دو هزار و 690 میلیارد تومان نقدینگی به حساب خود واریز کند. اما ابراهیم رییسی با دستورش باعث شد بیش از 231 میلیارد و 200 میلیون  تومان از درآمد ایران خودرو غیب شود.

ایران خودرویی ها اما توانستند از برگزاری آخرین طرح فروش فوق العاده خود بیش از دو هزار و 459 میلیارد تومان درآمد کسب کنند.