ماده مخدر کمیکال؛ روان گردانی از خانواده ماری جوانا

ماده مخدر کمیکال؛ روان گردانی از خانواده ماری جوانا


منبع: بیتوته

152

1400/8/24

10:00


ماده مخدر کمیکال؛ روان گردانی از خانواده ماری جوانا



کمیکال چیست, کمیکال چگونه درست میشود, تاثیر کمیکال

کمیکال نوعی ماده مخدر است که بسیار اعتیاد آور می باشد

 

کمیکال چیست؟ راه‌ های ترک ماده مخدر کمیکال

همانطور که همه ما می دانیم اعتیاد یک بیماری بسیار مخربی است که کل ابعاد زندگی فرد را تحت تأثیر قرار می دهد جمله " اعتیاد نمی آورد " جمله ای است که بیشتر مصرف کنندگان مواد برای اینکه افراد بیشتری را گرفتار کنند و به نوعی کار خود را توجیه کنند به زبان می آورند امروزه این جمله برای مواد مخدر کمیکال به کار می رود. در ادامه به بحث در مورد این مواد مخدر می پردازیم.

کمیکال, ماده مخدر کمیکال, راه‌ های ترک کمیکال

کمیکال به شکل دانه های قهوه ای ریز است

 

کمیکال چیست؟

کمیکال نوعی ماده مخدر است که بسیار زیرکانه و با برنامه ریزی وارد عمل می شود. مصرف این ماده مخدر در روزهای اولیه مصرف احساس خوشایندی به مصرف کننده می دهد و با همان سرعت کند پیش می رود تا به وقت خود حمله کند.

 

سرعت پایین اثر این ماده مخدر باعث می شود ،مصرف کننده تصور کند که چه ماده مخدر خوبی است که در عین این که اعتیاد آور نیست ، احساس خوشایندی نیز به فرد می دهد ، غافل از این که کمیکال مانند سایر مواد صنعتی مثل شیشه و گل که از مشتقات گیاه شاهدانه است ، بسیار اعتیاد آور است.

 

کمیکال نوعی روان گردان از خانواده ماری جوانای صنعتی است. چیزی که در گیاه شاهدانه و مشتقات آن باعث بروز حالاتی خاص می شود ، این ماده در نوع صنعتی خود نیز وجود دارد که باعث بروز حالات روحی و روانی خاصی در مصرف کننده می شود.

 

کمیکال مانند دانه های قهوه ای ریز هستند که در بیشتر مواقع با ماری جوانا مصرف می شوند. کمیکال هم مانند اسپری و هم مانند سیگار در اغلب مهمانی ها و دورهمی های جوانان و نوجوانان مصرف می شود ، این ماده بسیار اعتیاد آور است و با یک بار مصرف هم می تواند فرد را وابسته کند این ماده مخدر با اتصال به گیرنده هایی که در مغز ، کلیه ، کبد و ریه ها قرار دارد بر بدن مصرف کننده تأثیر می گذارد و عملکرد طبیعی مغز را تغییر می دهد و تأثیر روانی و جسمی متعددی رو بدن فرد دارد.

 

راه‌ های ترک کمیکال, مضرات مخدر کمیکال, عوارض مصرف کمیکال

از مهم ترین تأثیرات کمیکال ایجاد اختلال بر روی حافظه کوتاه مدت فرد است

 

مضرات مخدر کمیکال

یکی از مهم ترین تأثیراتی که روی فرد می گذارد این است که در حافظه کوتاه مدت فرد اختلال ایجاد می کند و باعث ازبین رفتن آن می شود.

همچنین این ماده مخدر باعث افزایش فشار خون می شود و مصرف کننده حالتی شبیه به سکته مغزی را تجربه می کند.

این حالت حدود 10 تا 15 دقیقه طول می کشد و فرد حالتی شبیه به کما تجربه می کند. بعد از آن که فرد به هوش می آید به تهیه و مصرف دوباره آن فکر می کند.

 

عوارض مصرف کمیکال

بسیاری از افراد تصور می کنند این ماده مخدر عوارض ندارد ، اما آنچه حقیقت دارد این است که این ماده مخدر هم عوارض کوتاه مدت دارد و هم در بلند مدت عوارضی را بر فرد مصرف کننده می گذارد.

 

از عوارض کوتاه مدت مصرف این ماده مخدر می توان به سرگیجه ، حالت تهوع ، توهم دیداری و شنیداری ، سفر در مکان و زمان ، احساس سرخوشی ، زندگی را آرام دیدن ، خنده زیاد ، شل شدن اعضای بدن ، خواب های کوتاه و بریده بریده ، عدم تعادل در صحبت کردن و رفتار فیزیکی ، صحبت های نا به جا ، افزایش فشار خون و فرو رفتن در کمای کوتاه مدت اشاره کرد.

 

مصرف این ماده مخدر در بلند مدت هم عوارضی بر روی فرد مصرف کننده می گذارد که در ادامه آنها را نام می بریم: 

• قدرت حافظه را کاهش می دهد.

• فرد توان به خاطر آوردن خاطرات و وقایع را ندارد.

• قدرت عکس العمل فرد تحت تأثیر قرار می گیرد.

• فرد دچار اختلالات روانی می شود.

• مسئولیت پذیری در فرد کاهش می یابد و فرد نمی تواند به درستی رابطه اجتماعی داشته باشد.

• انزوا و گوشه گیری نیز یکی از عوارض روانی فرد مصرف کننده می باشد.

 

ماری جوانا, عکس  ماده مخدر کمیکال, کمیکال

انزوا و گوشه گیری فرد از عوارض مصرف کمیکال است

 

کمیکال توسط چه کسانی مصرف می شود؟

ماده مخدر کمیکال توسط افراد در رده های سنی مختلف استفاده می شود اما متأسفانه این ماده مخدر به دلیل ارزان و کم هزینه بودن و در دسترس بودن در بین جوانان 18 تا 25 ساله مصرف بالایی دارد ، این افراد دلایل و بهانه های زیادی برای مصرف این مواد مخدر می آوردند ، از جمله : سرخوشی ، احساس توانمندی ، حس کنجکاوی ، داشتن آرامش ، داشتن خلق و خوی بهتر

 

چگونه می توان کمیکال را ترک کرد؟

ترک کردن کمیکال درست مانند مواد روان گردان همچون حشیش و ماری جوانا است زیر پایه اصلی این مواد از ماری جوانای صنعتی گرفته شده است که عملکردی مشابه یکدیگر دارند ، بنابراین ترک کمیکال نیز مشابه این مواد است.

ترک ماده مخدر کمیکال به طور معمول ممکن است بین 6 تا 10 هفته طول بکشد ، البته این طول درمان ثابت نیست و در برخی از افراد طولانی تر خواهد بود .

مدت زمان ترک این ماده مخدر وابسته به وضعیت جسمانی ، میزان و شدت مصرف کمیکال است.

ترک ماده مخدر کمیکال سه مرحله دارد که در ادامه آنها را شرح می دهیم.

 

مرحله اول ترک کمیکال 

سم زدایی اولین مرحله برای ترک ماده مخدر کمیکال است. سم زدایی فرایندی است که به بدن اجازه داده می شود مخدر موجود در آن را دفع و خارج کند. این موارد به گیرنده هایی که ماده مخدر کمیکال به آنها متصل است وصل می شود و با قطع اتصال آنها از گیرنده ها باعث خروج آن از سیستم است.

 

هدف از سم زدایی مدیریت ایمن علائم ترک در صورت قطع مصرف مواد مخدر توسط فرد معتاد است، این مرحله 12 روز ادامه دارد که سخت ترین مرحله است و این احتمال وجود دارد که مصرف کننده به دلیل شدت نشانه ها دوباره به سمت مواد کشیده شود.

 

نشانه های جسمی ترک در این دوره عبارتند از تعریق زیاد ، اختلال در خواب ، سرگیجه و سر درد ، حالت تهوع و استفراغ ، درد های عضلانی ، بی قراری و سردرگمی و سوء هاضمه است

 

مرحله دوم ترککمیکال

این مرحله تا هفته سوم ادامه دارد ، در این دوره فرد دچار احساسات منفی و بدبینی می شود ، استفاده از رژیم غذایی مناسب ، ورزش و بررسی علائم و مشکلات می تواند عملکرد بهتری داشته باشد همچنین ادامه جلسات روان درمانی در این دوره بسیار مهم است و به بهبود عملکرد کمک می کند.

علائمی که در این دوره بروز می کند شامل عدم توانایی در انجام کار های روزمره ، نداشتن تعادل ، عدم توانایی در بروز احساسات و وسوسه برای مصرف دوباره مواد است.

 

مرحله سوم ترک کمیکال

این مرحله به نوعی شروع دوباره برای بیمار به حساب می آید ، در همین مرحله است که تأثیرات روحی ، روانی و اجتماعی خود را نشان میدهد. فرد در این مرحله به شناخت جدیدی از خود می رسد و باید با افزایش انگیزه و اعتماد به نفس به مسیر درمان اعتیاد خود ادامه دهد.

 

 کمیکال چگونه درست میشود, تاثیر کمیکال, ماری جوانا

ترک کمیکال بین 6 تا 10هفته طول می کشد

 

نتیجه گیری

متأسفانه با این تفکر غلط که این ماده اعتیاد آور نیست جوانان و نوجوانان زیادی در بند این ماده مخدر گیر افتاده اند و زندگی خود را در باتلاق اعتیاد غرق کرده اند.

همانطور که در مطالب بالا بیان شد این ماده حتی با یک بار مصرف فرد را وابسته می کند و عوارض ترک بسیار شدیدی دارد.

با توجه به عوارضی که مصرف این دارو دارد ممکن است فرد به کام مرگ نیز کشیده شود.

 

گردآوری : بخش سلامت بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو