محوریت رویدادهای هنری در پاویون ایران در اکسپو

138

1400/8/24

15:03


در دیدار رئیس نمایندگی ایران در امارات با مدیران بنیاد رودکی، گزارشی از فعالیت‌های این بنیاد به عنوان متولی اجرای رویدادهای هنری پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی ارائه شد.

محوریت رویدادهای هنری در پاویون ایران در اکسپو

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، سیدمحمد حسینی رئیس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در امارات متحده عربی در این دیدار، بر محوریت رویدادهای هنری در پاویون ایران در اکسپو تاکید کرد. وی با اشاره به ویژگی‌های اکسپو ۲۰۲۰ در امارات به اهمیت نقش و جایگاه حوزه فرهنگ و هنر در این رویداد پرداخت.

حسینی رویدادهای مشترک هنری با سایر کشورها را از نقاط قوت فعالیت‌های پاویون خواند و خواستار افزایش این تعاملات هنری شد. بنیاد فرهنگی هنری رودکی به عنوان نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اجرای رویدادهای هنری در پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ است.

در برنامه‌های هنری پاویون ایران در ماه اول آغاز رویدادهای اکسپو به صورت پیوسته، گروه‌های موسیقی نواحی روی صحنه رفته‌اند؛ اجرای گروه‌های موسیقی ترکمن، هرمزگان، گروه نواحی از بوشهر و تکنوازی نقاره از جمله برنامه‌های هنری پاویون ایران بوده است.

اجرای عروسک‌های غول‌پیکر با روایت داستان‌های بومی، اجرای پرفورمنس تهران-دبی به مناسبت هفته شهرها، حضور گروه قصه‌گویی هند در پاویون ایران به مناسبت روز حافظ و اجرای برنامه هنری مشترک از دیگر برنامه‌های هنری بود. گروه‌های نواحی ایران با پاویون‌های تایلند و استرالیا هم اجراهای مشترک داشتند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو