احمد شکرزاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وقوع زمین لرزه ای به بزرگی سه ریشتر در استان گیلان، اظهار کرد: این زمین لرزه ساعت ۱۴:۰۵:۱۰ امروز حوالی رودبار را لرزاند.

وی زمین لرزه مذکور را در عمق ۱۵ کیلومتری زمین دانست و افزود: این زمین لرزه در هشت کیلومتری رودبار، ۱۰ کیلومتری توتکابن و ۱۱ کیلومتری رستم آباد به وقوع پیوسته و با مرکز استان ۵۳ کیلومتر فاصله دارد.

رئیس مرکز لرزه نگاری گیلان در پاسخ به این سوال که «آیا ارتباطی بین زلزله جنوب کشور با زلزله امروز رودبار وجود دارد؟»، اضافه کرد: گسل فعال رودبار منشا این زمین لرزه بوده و ارتباطی با گسل جنوب کشور ندارد.

شکرزاده، استان گیلان را دارای پنج گسل فعال شامل رودبار، آستارا، لاهیجان، شمال البرز(خزر) و ماسوله دانست و بیان کرد: گسل رودبار از گسل های مهم گیلان بوده و لذا نیازمند راه اندازی ایستگاه لرزه نگاری جدید در این منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه در هفت ماهه امسال تعداد ۵۰ زمین لرزه با بزرگی بیش از یک ریشتر در استان رخ داده است، گفت: از ابتدای آبان تاکنون نیز حدود هشت زمین لرزه در استان به وقوع پیوسته که زمین لرزه امروز بزرگترین آن بوده است.

رئیس مرکز لرزه نگاری گیلان یادآور شد: مردم همواره باید هوشیاری خود را حفظ کنند و در زمان وقوع زمین لرزه با حفظ آرامش، به مکان های امن پناه ببرند.