برترین جاذبه‌های گردشگری هلند – بخش اول

برترین جاذبه‌های گردشگری هلند – بخش اول


منبع: فوت و فن

131

1400/8/24

15:56


برترین جاذبه‌های گردشگری هلند – بخش اول

کشور هلند به عنوان سرزمین لاله‌ها، کانال‌ها و آسیاب‌های بادی شناخته می‌شود. از همین رو، هر ساله گردشگران و مسافران بسیاری از این سرزمین و جاذبه‌های آن دیدن می‌کنند. علاوه بر بسیاری از روستاهای تماشایی و باغ‌های خیره‌کننده در سرتاسر کشور هلند، مکان‌های دیدنی بسیاری در شهرهای بزرگ آن همچون پایتخت هلند یعنی شهر آمستردام وجود دارند. هلند دارای چندین قلعه قرون وسطایی و یک پارک ملی با مساحتی بیش از سیزده هزار هکتار است.

کشور هلند دارای یک سیستم کنترل جزر و مد است که به عنوان یکی از هفت عجایب دنیای مدرن شناخته می‌شود. در ادامه همراه با ما باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری کشور هلند را به شما معرفی کنیم.

۱- کانال‌های جردن و آمستردام

 

Jordaan and Amsterdam's Canals

Jordaan and Amsterdam’s Canals

کانال‌های آب، یکی از بخش‌های مهم در منظره شهری آمستردام به شمار می‌روند و برخی از خاطره‌انگیزترین و زیباترین خاطرات مسافران و گردشگران این شهر، در این کانال‌ها رقم خورده است. بسیاری از جاذبه‌های گردشگری شهر آمستردام همچون موزه‌ها و گالری‌های هنری اصلی به راحتی با قایق یا تاکسی در دسترس هستند. با این حال، یکی از جذابیت‌ترین کارها در شهر آمستردام، قدم زدم در خیابان‌های آرام و باریک قرار گرفته در کنار این کانال‌ها است. یکی از این خیابان‌ها، محله جردن است که در اوایل قرن هفدهم میلادی ساخته شده است. یکی دیگر از محله‌های بسیار زیبا در شهر آمستردام، کراکتنگوردل است که دارای پل‌های کوچک و خانه‌های قرن هفدهم زیادی است.

۲- کوکنهوف

Keukenhof

Keukenhof

هر کسی در سرتاسر جهان به کشور هلند فکر می‌کند، اولین چیزی که به ذهنش می‌آیند، لاله است. گل لاله، محبوب‌ترین گل در این کشور به شمار می‌رود. یکی از زیباترین مکان‌ها در کشور هلند که این گل‌ها را به نمایش می‌گذارد، کوکنهوف است. کوکنهوف که به باغ اروپا معروف است، در حومه شهر لیسی قرار گرفته است که عمدتا به عنوان کمربند گل کشور هلند به شمار می‌رود. این مکان، بزرگترین باغ عمومی در سرتاسر جهان است و مساحتی بیش از هفتاد هکتار را پوشانده است. باغ کوکنهوف دارای هفصد گونه گل است که اوج آنها در ماه آوریل و می هر سال است. با این حال، به دلیل وجود گلخانه‌های بزرگ و صنعتی، در همه فصول سال می‌توان این گل‌ها را مشاهده کرد.

۳- موزه ملی، آمستردام

Rijksmuseum, Amsterdam

Rijksmuseum, Amsterdam

موزه ریکس یا موزه ملی، در میدان موزه شهر آمستردام قرار گرفته است. این موزه، از سال ۱۸۰۹ میلادی، عتیقه‌ها و آثار هنری را جمع‌آوری کرده است. در این موزه، بیش از هفت میلیون آثار هنری وجود دارد که شامل پنج هزار نقاشی است. علاوه بر تمام این‌ها، بیش از سی و پنج هزار کتاب در این موزه وجود دارد. علاوه بر به نمایش در آوردن مجموعه‌های منحصربه‌فرد از اساتید قدیمی، این موزه شگفت‌انگیز، مقدار زیادی از توسعه هنر و فرهنگ در کشور هلند را به نمایش می‌گذارد. این موزه دارای آثار دستی و سنتی هلندی، مجسمه‌های قرون وسطایی و آثار هنری مدرن است. علاوه بر تمام این‌ها، گردشگران و مسافران باید از موزه و خانه رمبراندت که در بخش تاریخی و یهودی شهر آمستردام قرار گرفته، دیدن کنند.

۴- خانه ان فرانک، آمستردام

Anne Frank House, Amsterdam

Anne Frank House, Amsterdam

یکی از جاذبه‌های گردشگری آمستردام که حتما باید از آن دیدن کرد، خانه ان فرانک است. خانواده ان فرانک، پناهندگانی یهودی از فرانکفورت آلمان بودند که در طی جنگ جهانی دوم، در این خانواده مخفی شده بودند. در این خانه بوده که ان فرانک، خاطرات مشهور خود را نوشته است. او تنها دو ماه مانده به پایان جنگ از دنیا رفته بود اما میراث او از طریق نوشته‌هایش باقی مانده است. نوشته‌های ان فرانک به بیش از پنجاه و یک زبان ترجمه شده است. این خانه تا حد امکان، به همان شکل قبلی خود بازسازی شده است. این خانه، یک بنای تاریخی با داستانی غم‌انگیز است. ان فرانک توانسته تا با نوشته‌های خود، باعث الهام بسیاری از افراد در سرتاسر جهان شود.

۵- موزه ون گوگ، آمستردام

Van Gogh Museum, Amsterdam

Van Gogh Museum, Amsterdam

ون گوگ، یکی از بزرگترین هنرمندان جهان به شمار می‌رود. موزه ون گوگ در شهر آمستردام، در فهرست برترین موزه‌های هنری جهان، در رده دوم قرار دارد و هر ساله، بیش از یک و نیم میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. این موزه، محل نگهداری بزرگترین مجموعه از نقاشی‌های ون گوگ در سرتاسر جهان است که بسیاری از آن توسط خانواده او اهدا شده‌اند. این موزه برای به نمایش در آمدن بیش از دویست نقاشی، پانصد طرح و بیش از هفتصد نامه ساخته شده است. آثار هنری هنرمندان معاصر ون گوگ نیز در این موزه به نمایش در آمده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو