هجوم روس‌ها به کرواسی برای دریافت فایزر!

منبع: برترین ها

52

1400/8/24

22:29


در سایه استقبال ضعیف از واکسن روسی حالا مردم روسیه برای دریافت واکسن های آمریکایی به کرواسی به عنوان عضو اتحادیه اروپا سفر می کنند.

یورو نیوز: کرواسی بر خلاف سال‌های گذشته امسال با هجوم پاییزی گردشگران روسی مواجه شده است؛ گردشگرانی که به جای تفریحات تابستانی به دنبال دریافت دُز یادآور واکسن‌های کووید-۱۹ هستند که مورد تایید آژانس دارویی اتحادیه اروپا بوده و وارد بازار روسیه نمی‌شوند.

تعداد پروازها از روسیه به مقصد کرواسی در هفته‌های اخیر افزایش یافته است؛ کشوری عضو اتحادیه اروپا و در همسایگی روسیه که خارجی‌ها همانند مردم محلی می‌توانند واکسن ضد ویروس کرونا را به صورت رایگان دریافت کنند.

«ندا فرنسیچ وربان» رئیس بزرگترین مرکز واکسیناسیون زاگرب، به خبرگزاری رویترز گفته که فقط در ماه جاری حدود یک هزار شهروند روسیه در این مرکز واکسینه شده‌اند و در مجموع نیز چهار هزار و ۹۰۸ شهروند خارجی در این مرکز واکسن کووید-۱۹دریافت کرده‌اند که اکثر آنها روس بوده‌اند.

هجوم روس‌ها به کرواسی برای دریافت واکسن آمریکایی!

آژانس مسافرتی راشن اکسپرس(Russian Express) نیز اعلام کرده که تقاضای دریافت تور واکسیناسیون کرونا در کرواسی از سوی شهروندان روسیه به طور روزانه در حال افزایش است. راشن اکسپرس که تنها یکی از ارائه دهندگان تورهای واکسیناسیون است گفته که فروش این تورها از سپتامبر گذشته آغاز شده و تقاضای روزانه آن در حال حاضر به ۵۰ نفر رسیده است.

این تور شامل هزینه پرواز، اقامت، بیمه درمانی و انتقال به مرکز واکسیناسیون در کراوسی است که حداقل قیمت آن از ۳۶ هزار روبل(۵۰۰ دلار/۴۳۷ یورو) شروع می شود.

روسیه تنها به افرادی گواهی واکسیناسیون کامل در برابری بیماری کووید-۱۹ را اعطا می‌کند که دو دُز واکسن‌های روسی را که اسپوتنیک وی پرمصرف‌ترین آنهاست، دریافت کرده باشند. در این میان شهروندان روسی که نیاز به سفر به کشورهای اروپایی را دارند، تلاش می‌کنند که پس از نخستین ورود خود به کرواسی یا اسلوونی با استفاده از گواهی واکسیناسیون روسی، یک دُز یادآور واکسن‌های فایزر، مدرنا، آسترازنکا یا جانسون اند جانسون دریافت کنند تا برای سفر به سایر کشورهای اروپایی با مانع مواجه نشوند.

آژانس دارویی اروپا هنوز واکسن‌های روسی از جمله اسپوتنیک ‌وی را تایید نکرده و به همین دلیل بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دریافت کنندگان این واکسن‌ها اجازه سفر نمی‌دهند. در مقابل، روسیه نیز تلاش کرده که واکسیناسیون عمومی در برابر بیماری کووید-۱۹ را تنها با اتکا به واکسن‌های ساخت خود انجام دهد که تا کنون با استقبال تنها ۴۲ درصد از جمعیت این کشور مواجه شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو