باکو در مرز با ایران گمرک تأسیس می‌کند

منبع: برترین ها

88

1400/8/24

23:42


یک رسانه جمهوری آذربایجان گزارش داده این کشور قصد دارد یک گذرگاه گمرکی جدید در مرز با ایران احداث کند.

خبرگزاری فارس: یک رسانه جمهوری آذربایجان گزارش داده این کشور قصد دارد یک گذرگاه گمرکی جدید در مرز با ایران احداث کند.

به نوشته خبرگزاری «ای بی سی آذربایجان»، «الشاد نوریف» مدیر «پارک صنعتی-شیمیایی سومقاییت» با تأکید بر اهمیت «منطقه اقتصادی دره آراز» همچنین گفته که یک بزرگراه دیگر نیز از پارک اقتصادی منطقه اقتصادی دره آراز به سمت ایران احداث خواهد شد.

باکو در مرز با ایران گمرک تأسیس می‌کند

این خبر چند روز بعد از آن اعلام می‌شود که «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در واکنش به هشدارهای اخیر جمهوری آذربایجان مبنی بر بازرسی شهروندان و وسایل نقلیه ارمنستان در بخشی از جاده «گوریس-کاپان»گفته بود دولت ارمنستان تصمیم گرفته تا شهروندان و وسایل نقلیه این کشور از جاده جایگزین استفاده کنند.

پاشینیان در سخنرانی خود یادآور شد که از آگوست ۲۰۲۱ (سه ماه پیش)، مقام‌های جمهوری آذربایجان از کامیون‌های باری ایران در بخش‌های «عیوزلی و چایزمی» که از قلمرو آنها در جاده گوریس-کاپان عبور می‌کنند، عوارض گمرکی دریافت می‌کند.

نخست‌وزیر ارمنستان همچنین تاکید کرد که بهره‌برداری از این جاده به مفهوم آن است که مشکلاتی را که مقام‌های جمهوری آذربایجان برای کامیون‌های باری که به ارمنستان سفر می‌کنند، برطرف می‌کند و کامیون‌های باری ایران هم‌اکنون می‌توانند در حال حاضر از این جاده جدید استفاده کنند و از پرداخت عوارض گمرکی به مقام‌های جمهوری آذربایجان خودداری کنند.

پاشینیان توضیح داد: «اتفاقا پس از تصمیم روز گذشته (جمهوری) آذربایجان، وضعیت کامیون‌های ایرانی در بخش گوریس-کاپان تحت کنترل (جمهوری) آذربایجان، تغییری نمی‌کند با این تفاوت که اکنون آن‌ها می‌توانند بدون پرداخت عوارض گمرک از طریق جاده آسفالت شده تاتو-اغوانی تردد کنند.»

حدود سه ماه پیش گزارش شد که نیروهای جمهوری آذربایجان بخشی از بزرگراه بین‌المللی «گوریس-کاپان» و بخش‌های «کارمکرار-شورنوخ» و «گوریس-وروتان» ر که ارمنستان را به ایران متصل می‌کند، مسدود کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو