برنده‌ها

p31- (2)

 پرسپولیس: بدون شک بزرگ‌ترین برنده وقفه در لیگ، پرسپولیس بود. سرخ‌پوشان فصل را خوب شروع نکردند. البته کسب هفت امتیاز از چهار بازی فاجعه نیست، اما انتظارات از پرسپولیس بیش از اینهاست. به علاوه سبک بازی این تیم و داستان آن شکست عجیب برابر الهلال هم به انتقادات دامن زده بود. پرسپولیس نیاز به یک تعطیلی داشت تا از نظر فنی و روانی ریکاوری کند. برداشته شدن فشار نگاه‌ها از روی این تیم و معطوف شدن توجهات به تیم ملی اتفاق خیلی خوبی بود. به علاوه گویا کادرفنی پرسپولیس علاقه‌مند به تغییر تاکتیک و آزمودن سیستم دفاع سه نفره است. تعطیلی جاری فرصت کار بیشتر روی این ایده را هم به سرخ‌ها می‌دهد.

p31- (3)

 فولاد: یک تغییر بیهوده در کادرفنی باعث شد روند خوب فولاد در آغاز لیگ بیست‌ویکم متوقف شود. این تیم که با جواد نکونام قهرمان جام حذفی شده بود، در پایان فصل و پس از وقوع تغییرات مدیریتی دچار دگرگونی روی نیمکت شد. به این ترتیب نکونام رفت و عبدالله ویسی آمد. ویسی از چهار بازی اول تنها چهار امتیاز کسب کرد. وضعیت طوری بود که کادر مدیریتی فولاد از همان هفته دوم به این مربی اولتیماتوم داد. نهایتا هم با برکناری ویسی، نکونام سر جای خودش برگشت. او خوش‌اقبال است که در آغاز کارش با تعطیلی لیگ مواجه شده و می‌تواند در تمرینات به شناخت نسبی از تیم و بازیکنان جدید دست پیدا کند.

p31- (4)

 تراکتور: سه باخت و یک برد از چهار بازی نخست؛ طبیعتا این عملکرد از سوی فیروز کریمی مورد قبول نبود و او ناچار به ترک نیمکت تیم تبریزی شد. فیروز کریمی استعفایی داده که خیلی‌ها آن را حمل بر اخراج محترمانه کرده‌اند. در همین حین مدیرعامل تراکتور یعنی جمشید نظمی هم از سمتش کناره‌گیری کرد تا این باشگاه شرایط عجیبی پیدا کند. فراموش نکنید تراکتور امسال با شعار «صرفه‌جویی»، نقل‌وانتقالات چندان پرباری را هم پشت سر نگذاشته و به‌طور کلی کار سختی دارد. این تیم در حال حاضر در رتبه نازل دوازدهم جدول قرار دارد، اما حداقل در تعطیلات جاری فرصتی فراهم خواهد بود تا باشگاه تبریزی تکلیف مدیرعامل و سرمربی جدیدش را مشخص کند.

 

بازنده‌ها

p31- (1)

 استقلال: اگرچه استقلال در آخرین دقیقه از بازی هفته چهارم برابر فجرسپاسی گلی دریافت کرد که موجب از کف رفتن دو امتیاز برای این تیم شد، اما آنها در مجموع عملکرد بسیار خوبی در چهار هفته نخست داشتند. آبی‌ها توانستند این بازه زمانی را با 10 امتیاز و قرار گرفتن در صدر جدول به پایان برسانند. استقلال روند خوبی داشت و بی‌گمان فرهاد مجیدی و همکارانش ترجیح می‌دادند مسابقات لیگ ادامه بیابد. حفظ روند مثبت قبلی در وقفه لیگی کار ساده‌ای نیست و یک ماموریت دشوار برای کادرفنی آبی‌ها به شمار می‌آید. استقلال بعد از برگزاری مسابقات ملی، از هفته پنجم تا هشتم به ترتیب باید به مصاف نساجی، گل‌گهر، نفت آبادان و پرسپولیس برود.

p31- (6)

 آلومینیوم اراک: تنها تیمی که در لیگ بیست‌ویکم هیچ گلی دریافت نکرده، نماینده اراک است. آنها فصل جدید را بسیار خوب و خارج از حد تصور شروع کردند. آلومینیوم پارسال هم با رسول خطیبی خوب شروع کرد، اما این مربی بین دو نیم‌فصل راهی تراکتور شد. حالا خطیبی سر جایش برگشته و از چهار بازی اول دو برد و دو تساوی به دست آورده است. کار بزرگ آلومینیوم پیروزی بر پرسپولیس بود. این تیم توانست برتری فصل قبلش را برابر قهرمان پنج دوره اخیر لیگ برتر تکرار کند. آنها فرم و روحیه بسیار خوبی داشتند، اما حالا لیگ تعطیل شده است. باید دید تیم خطیبی در بازگشایی مسابقات سطح قبلی را حفظ خواهد کرد یا نه.

p31- (5)

 گل‌گهر سیرجان: مدعی خاموش قهرمانی در لیگ بیست‌ویکم، فعلا شروع خوبی داشته و از چهار مسابقه اول دو برد و دو مساوی به دست آورده است. آخرین بازی گل‌گهر قبل از تعطیلی لیگ برابر پرسپولیس بود و آنها ضمن ارائه یک نمایش قابل دفاع برابر میزبان خود به تساوی یک-یک دست یافتند. گل‌گهر شرایط خوبی داشت و شاید مسوولان این تیم دل‌شان می‌خواست مسابقات ادامه بیابد، اما به هر جهت تعطیلی فعلی گریزناپذیر بود. البته این وقفه یک حسن هم برای گل‌گهر دارد، چرا که امیر قلعه‌نویی سرمربی این تیم در حال پشت سر گذاشتن دوران محرومیت سه ماهه خود است و همین تعطیلی هم برای او کنتور می‌اندازد!