مزایا و معایب ازدواج از راه دور/ موفقیت در ازدواج راه دور

مزایا و معایب ازدواج از راه دور/ موفقیت در ازدواج راه دور


منبع: بیتوته

100

1400/8/25

10:01


مزایا و معایب ازدواج از راه دور/ موفقیت در ازدواج راه دور



توصیه های برای ازدواج از راه دور, معایب ازدواج راه دور, ازدواج شهر دور

ازدواج راه دور

 

حقایقی درباره ازدواج راه دور

ازدواج راه دور میتواند با مشکلاتی از جمله امکان شناخت کم یا تفاوت فرهنگی و آداب و رسوم و دلتنگی برای خانواده همراه باشد ، ازدواج از راه دور نیاز به یک سری آمادگی ها و مهارت های خاص طرفین دارد تا بتواند با موفقیت همراه باشد. 

بسیاری از افراد باور دارند که با وجود فناوری های امروزه و تماس های صوتی و تماس های تصویری که هر لحظه در دسترس هستند ، فاصله فیزیکی بی معنی است و ازدواج راه دور دیگر سختی های گذشته را نداشته و منجر به دلتنگی های طاقت فرسا نمیشود و به سادگی می توان با هر شخصی در هر شهر یا کشور دیگر ازدواج کرد.

 

البته ازدواج راه دور فقط به مسئله ارتباطی و دلتنگی مربوط نمی شود بلکه به دلیل وجود تفاوت در آداب و رسوم ، نحوه معاشرت ، روحیات اخلاقی و غیره می تواند با مشکلات خاص خودش همراه باشد. 

 

در کل برای این که بتوانید خودتان را با آداب و رسوم متفاوت در منطقه ای خاص وفق دهید باید انعطاف پذیری بالایی داشته باشید و برای این که تنهایی آزارتان ندهد باید بتوانید فعالیت های جدیدی را آغاز کنید و دوستان جدیدی پیدا کنید.

 

نکات لازم برای ازدواج راه دور

با وجود کاهش آمار ازدواج در کشور بنابراین اگر فردی را پیدا کردید که حس میکنید می توانید در کنارش خوشحال باشید و می تواند با شرایط شما کنار بیاید ، دنبال بهانه جویی نباشید و فرصت بدست آمده را مغتنم بشمارید.

 

تفاوت های فرهنگی

تناسب فرهنگی ، اداب و رسوم و سبک زندگی یکی از پیش نیازهای ازدواج موفق است که میتواند برای ازدواج راه دور نگرانی ایجاد کند. البته اغلب تفاوت ها را در صورتی که طرفین انعطاف پذیری بالایی داشته باشند میتوانید حل کنید چون قارر نیست خانواده طرف مقابل خودشان را با شما وفق دهند و شما دو نفر هستید که باید خودتان را با خانواده ها وفق دهید. 

 

مشکلات دوره نامزدی 

معمولا مرحله انتخاب د یان ازدواج ها مشکل خاصی ایجاد نمی شود و در نهایت با کمک مشاور و همفکری دو نفر می توانید به جمع بندی مناسبی برسید ولی دوران نامزدی کمی می توانید با مشکل همراه باشد ، دوره نامزدی در واقع زمانی است که شما میتوانید به شناختی کامل تر و البته مقدماتی از یکدیگر برسید و در نهایت تصمیم بگیرید که آیا مناسب ازدواج با هم هستید یا خیر .

 

معمولا در ازدواج راه دور ، به دلیل این که دو نفر در دسترس هم نیستند و فاصله زیادی با هم دارند این شناخت میتواند سخت تر به دست آید و از طرفی دیگر امکان رنجش و دلخوری بین دو نفر را بیشتر کند. در دوران نامزدی باید چالش هایی از جمله وابستگی طرف مقابل به خانواده ، محل اقامت و غیره را به طور دقیق بررسی کنید. 

 

تحقیق در ازدواج راه دور

امروزه با تحقیق فقط می توانید صحت گفته های فرد در مورد مسائل کاری ، محل زندگی و مسائل خانوادگی را متوجه شوید البته از منابع رسمی و قضایی هم می توانید متوجه سابقه دار بودن یا نبودن ، ازدواج قبلی ، موقعیت محلی و غیره را بررسی کنید.

 

خصوصیات اخلاقی فرد و روابط گذشته او را معمولا نمی توان از روی تحقیق متوجه شوید چون احتمال این که فردی به دلیل بدخواهی اطلاعات غلط به شما بدهد تا از ازدواج منصرفتان کند زیاد است . از سویی دیگر احتمال پنهان کاری برای این که ازدواج سر بگیرد هم بسیار بالاست . پس این موارد را فقط می توانید از روی شناختی که به مرور زمان از طرف مقابل بدست می آورید و دقت و ریزبین بودن خودتان یا صداقت فرد متوجه شوید. 

 

ازدواج از راه دور, حقایقی درباره ازدواج از راه دور, معایب ازدواج راه دور

مزایای ازدواج راه دور

 

مزایای ازدواج راه دور

در صورتی که روحیه شما به گونه ای باشد که زیاد وابسته خانواده نباشید و بتوانید با شرایط مختلف خودتان را وفق دهید ازدواج راه دور می تواند برای شما مزایایی به همراه داشته باشد 

 

شناخت فرهنگ جدید 

اگر خواستگار شما از فرهنگی ، قوم یا نژادی متفاوت از شما باشد شانس این را پیدا می کنید که با فرهنگ و مردم جدیدی آشنا شوید و از این اطلاعات و دانسته ها و آموزه های جدید لذت ببرید. 

 

زندگی در محیطی جدید

اگر تصمیم گرفته اید بعد از ازدواج از شهرتان دور شوید فرصت این را پیدا می کنید که در یک محیط جدید و در کنار مردم جدید ، یک زندگی جدید را شروع کنید . مردمی که هیچ شناخت قبلی ای از شما ندارند و بنابراین در رفتارشان با شما دچار پیش داوری نیستید. شما می توانید یک رفتار کاملا جدید و روابط متناسب با خواستهای امروز خودتان ایجاد کنید. 

 

فرصتی برای مستقل شدن

 با وجودی که دوری شما از خانواده باعث می شود کمک های خانواده را از دست بدهید ولی در مقابل میتوانید یک زندگی مستقل تشکیل دهید و توانایی های خودتان را افزایش دهید. ازدواج راه دور می تواند درس های زیادی را در مدت زمانی کوتاه به شما بیاموزد که می تواند برای تمام زندگیتان مفید و موثر باشد. 

 

موفقیت در ازدواج از راه دور, مشکلات ازدواج با شهر دور, ازدواج از راه دور

معایب ازدواج راه دور

 

معایب ازدواج راه دور

در ازدواج راه دور ، دو نفر فرصت کافی برای شناخت هم پیدا نمی کنند که البته این مسئله را می توانید تا حد زیادی با مشاوره حل کنید. نداشتن تناسب فرهنگی و ایجاد مشکل با آداب و رسوم برای دو نفر به خصوص کسی که قرار از از شهر خودش نقل مکان کند ، می تواند زندگی را کمی سخت کند. 

دور شدن از خانواده و نبود حمایت خانواده می تواند باعث شود پشتیبان خود را از دست بدهید و در مشکلات کمی آزارتان دهد. 

 

مشکلات با خانواده همسر

تفاوت فرهنگی و نقل مکان شما به شهر خانواده همسر می تواند مشکلاتی که بین تازه عروس و دامادها و خانواده همسر وجود دارد را تشدید کند.  شما ممکن است از نظر فکری و اجتماعی تفاهم فکری با همسرتان داشته باشید ولی خانواده او اینگونه نخواهند بود و نمی توانید از آن ها توقع داشته باشید که خودشان را با شما وفق دهد.

 

بعد از ازدواج قرار است علاوه بر همسرتان با خانواده ا در ارتباط باشید . به احتمال زیاد آن ها به اندازه همسرتان روشنفکر خواهند بود و ممکن است با پذیرش شما در خانواده مشکل داشته باشند. 

 

دلتنگی 

دور شدن از خانواده و از دست دادن ارتباط با خانواده و دوستان می تواند باعث ایجاد دلتنگی شود. البته با وجود تماس ای تصویری این دلتنگی به شدت گذشته نیست ولی اگر جزو افرادی هستید که وابستگی زیادی به خانواده یا دوستانتان دارید به هیچ وجه نباید در راه دور ازدواج کنید چون دوری دلتنگی می تواند باعث ایجاد افسردگی و پشیمانی در شما شود. شوهرتان مسلما زمان زیادی را باید صرف کار و خانواده اش کند و هیچ گاه نمی تواند جای خانواده و دوستان را برای شما پر کند. 

 

عدم سازگاری با شرایط

معمولا فردی که از یک کلان شهر به یک شهر کوچک نقل مکان می کند ، وفق دادن خودش را شرایط و کمبود امکانات شهر جدید برایش کار بسیار سختی خواهد بود. شاید در ابتدا خوشبینانه و سرشار از شور عشق باشید و تصور کنید که مشکلی برایتان ایجاد نمی شود ولی موارد مشابه بسیار زیادی بوده اند که بعد از مدتی دچار سرخوردگی  شده اند و نتوانسته اند خودشان را با شرایط جدید وفق دهند. 

 

ازدواج از راه دور, حقایقی درباره ازدواج از راه دور, معایب ازدواج راه دور

چطور ازدواج راه دور موفقی داشته باشیم

 

چطور ازدواج راه دور موفقی داشته باشیم

تعامل روزانه

در صورتی که تصمیم گرفته اید ازدواج راه دور داشته باشید و فرد مورد نظرتانرا پیدا کرده اید باید سعی کنید که هر روز به صورت حضوری یا تلفنی تعامل داشته باشید تا بتوانید به درک درستی از شرایط طرف مقابل برسید و شناخت و آشنایی بهتری از هم پیدا کنید.

 

در این تعاملات متوجه روحیات طرف مقابل خواهید شد و به راحتی می توانید بفهمید که آیا سازگاری لازم برای خوشبخت شدن با هم را دارید یا خیر. مثلا توجه و محبت کافی را از طرف مقابل دریافت می کنید؟ آیا در مشکلات می تواند از شما حمایت کند؟ وجود شما و خوشحالی شما تا چه حد برایش اهمیت دارد؟

 

آیا شما اولویت زندگی او هستید؟ حرف و عملش چند درصد یکی است؟ آیا تمایلی به وفق دادن خودش با شرایط شما و خانواده شما دارد یا صرفا توقع دارد شما خودتان را با او وفق دهید؟ آیا همسرتان حامی شماست؟ در صورتی که تعارضی بین خانواده اش و شما ایجاد شود میتواند از شما حمایت کند؟ چطور میخواهد مانع شود سختی غربت شما را آزار ندهد؟

 

عجله نکنید

برای این که بتوانید به شناخت کافی از هم برسید نیاز به 6 ماه زمان دارید ، که در ازدواج های راه دور به دلیل این که روابط اغلب تلفنی یا در بستر فضای مجازی صورت می گیرد نه به صورت رو در رو ، بهتر است این زمان را طولانی تر کنید و عجله نداشته باشید. 

 

انعطاف پذیری و سازگاری خودتان را افزایش دهید

کلید موفقیت در  هر ازدواجی تمایل و توانایی طرفین به سازگاری و انعطاف پذیری آن ها است که این مورد در ازدواج های راه دور نقش موثرتری را ایفا می کند . بنابراین سعی کنید در دوران نامزدی روی مهارت انعطاف پذیری و سازگاری خودتان تمرکز کنید و این مهارت ها را در خودتان بالا ببرید. 

 

گردآوری : بخش زناشویی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو