طرز تهیه خورش میگو ترش

خورش میگو ترش , طرز تهیه خورش میگو ترش , دستور پخت خورش میگو ترش

خورش میگو ترش یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان های جنوبی کشورمان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش میگو ترش در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
میگو۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
رب انار ترش۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
سیر۳ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه، ادویه میگو و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش میگو ترش

مرحله اول

برای تهیه خورش میگو ترش خوشمزه به روش جنوبی ابتدا میگوها را تمیز می کنیم و رگ های پشت میگوها را با یک کارد تیز خارج می کنیم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی یا خلالی نازک و یکدست خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز به طور کامل سبک و شیشه ای شود.

مرحله سوم

پس از اینکه پیاز سبک شد، سیر را داخل قابلمه رنده کرده و با پیاز تفت می دهیم تا عطر سیر خارج شود. در ادامه مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و به همراه سیر و پیاز تفت می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله میگوها را به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا با دیگر مواد یکدست شود. در ادامه ادویه میگو را اضافه کرده و یک دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم تا عطر ادویه میگو به طور کامل خارج شود.

مرحله پنجم

حالا رب گوجه فرنگی را به همراه رب انار اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شود. در ادامه ۱ فنجان آب به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم میگوها به طور کامل بپزند.

مرحله ششم

در این مرحله صبر می کنیم تا میگوها به طور کامل بپزند، سپس نمک را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم خورش جا بیفتد. در نهایت خورش میگو را درون ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.