رونمایی از موزه علم و فناوری چین در گستره ۴۵ هزار مترمربعی

59

1400/8/25

11:26


معماران استودیو MAD موزه علم و فناوری هاینان را در چین طراحی کردند.

رونمایی از موزه علم و فناوری چین در گستره ۴۵ هزار مترمربعی

گروه معماری هنرآنلاین: طراحی شکل موزه علم و فناوری هاینان از دوگانگی منطقه اطراف‌اش، طبیعت و شهر، الهام گرفته شده است. طراحی این مرکز فرهنگی به شکل ابر در پیش زمینه جنگل‌های استوایی اجرا می‌شود که از شهر و تراکم شهری فاصله دارد.

ما یانسانگ، بنیانگذار و شریک اصلی MAD درباره طراحی این پروژه گفته است: «از فاصله دور، به نظر می‌رسد که این ساختمان آینده‌نگر از شهر بیرون می‌آید، در حالی‌که بازدیدکنندگان وقتی وارد محوطه موزه می‌شوند شاهد شناور بودن آن بر فراز جنگل هستند. به دلیل شرایط منحصر به‌فرد منطقه، این موزه نماد معاصر برای یک کلان شهراست، اما به زیبایی با اشکال ارگانیک طبیعت نیز همخوانی دارد.»

مساحت این پروژه ۴۶,۵۲۸ متر مربع است و سال ۲۰۲۴ افتتاح می‌شود. ساختار داخلی موزه علم و فناوری هاینان شامل سه بخش اصلی در پنج طبقه با خرپاهای منحنی، رمپ‌های مارپیچی و یک سقف صیقلی است که همه آنها برای دستیابی به هماهنگی بین فرم‌های معماری و سیستم سازه‌ای در معرض دید قرار گرفته‌اند. نورگیر نیز در گنبد موزه تعبیه شده است که نور طبیعی حداکثری را به داخل وارد کند و محیطی روشن و شفاف ایجاد کند. فضای نمایشگاهی مارپیچ و شیب‌دار از سالن مرکزی در پنج طبقه بالا می‌رود و بازدیدکنندگان را در سراسر موزه  به بخش‌های مختلف متصل می‌کند.

این نمایشگاه در طبقه پنجم چشم انداز ۳۶۰ درجه را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. هر طبقه شامل گالری‌هایی در مورد شاخه‌های مختلف علم و فناوری از جمله اقیانوس‌ها، علوم زیستی، ریاضی و علوم خواهد بود، 

همانطور که بازدیدکنندگان زیبایی‌های موزه را مشاهده می‌کنند، از فضای اطراف خود، سبک معماری و طراحی داخلی آن نیز نهایت لذت را خواهند برد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو