با توجه به عدم کسب رای اعتماد وزیر پیشنهادی دولت از مجلس، مطابق قانون، در صورتی که مهلت سه ماهه سرپرست فعلی وزارت آموزش و پرورش به پایان برسد، رئیس‌جمهور باید سرپرست بعدی وزارت آموزش و پرورش را با اذن رهبری انتخاب کند.

علی کریمی فیروزجایی رئیس دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه پیام نور کشور و همچنین دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور یکی از تشکل‌های عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری است.

کریمی فیروزجایی که متولد ۱۳۵۱ در استان مازندران و فارغ التحصیل مقطع دکترای زبان شناسی است، در دوره کنونی (یازدهم) نماینده مردم بابل و عضو هیات رئیسه مجلس است و سابقه نمایندگانی بابل در دوره هشتم را در کارنامه دارد.

گمانه‌زنی درباره گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش/ اذن رهبری برای مدیریت وزارتخانه در چه شرایطی نیاز است؟

برخی شنیده‌ها حکایت از این دارد که وی طی روزهای گذشته با سفر به قم با برخی از مراجع تقلید نیز دیدار کرده که در صورت صحت این خبر، ممکن است سفر به قم و دیدار با مراجع تقلید با تمایل وی و تعدادی از نمایندگان برای معرفی او به عنوان وزیر آموزش و پرورش از سوی رئیس‌جمهور بی‌ارتباط نباشد.

گفتنی است با توجه به عدم کسب رای اعتماد وزیر پیشنهادی دولت از مجلس، مطابق قانون، بدر صورتی که مهلت سه ماهه سرپرست فعلی وزارت آموزش و پرورش به پایان برسد، رئیس‌جمهور باید سرپرست بعدی وزارت آموزش و پرورش را با اذن رهبری انتخاب کند.

با توجه به اینکه سرپست فعلی وزارت آموزش و پرورش روز ۴ شهریور معرفی شده است دولت تا ۴ آذر یعنی ۹ روز آینده فرصت دارد تا بدون نیاز به اذن رهبری با وجود سرپرست فعلی گزینه پیشنهادی خود برای وزارت آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کند.