روایت حدیث ایزدی از مهم‌ترین معضلات حوزه مد و لباس | قطب طراحی می‌شویم به شرط خودباوری

82

1400/8/25

15:34


حدیث ایزدی، از فعالان عرصه مد و لباس در استان کرمانشاه می‌گوید ایران قابلیت تبدیل‌ شدن به قطب طراحی لباس در منطقه را دارد و مهم‌ترین مؤلفه برای تحقق این مهم، خودباوری و کسب مهارت است.

روایت حدیث ایزدی از مهم‌ترین معضلات حوزه مد و لباس | قطب طراحی می‌شویم به شرط خودباوری

 گروه مد و لباس هنرآنلاین: حدیث ایزدی از فعالان عرصه مد و لباس در استان کرمانشاه درباره روند فعالیت‌های خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در شهر کرمانشاه با برند فردخت در قالب آموزشگاه و مؤسسه فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنم و خوشبختانه به‌موازات اقدامات به انجام رسیده در سال‌های اخیر و البته علی‌رغم وجود برخی مشکلات و چالش‌ها در این حوزه به برخی دستاوردها ازجمله تربیت طراح و تولید محصولات کاربردی در این زمینه نائل آمده‌ایم.

ایزدی در ادامه افزود: به لطف اقدامات متعدد از سمت‌وسوی هنرمندان و مدیران فرهنگی و هنری در زمینه مد و لباس در سال‌های اخیر شاهد اتفاقات درخور توجهی بوده‌ایم اما واقعیت آن است که با شرایط ایدئال فاصله بسیار داریم و همچنان که لباس به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین نیازهای اقشار جامعه به شمار می‌رود اما غافل از پیامدهای فرهنگی آن، اغلب توجهات به سمت ابعاد اقتصادی و تجاری پوشاک معطوف است.

او با اشاره به اینکه ایران قابلیت تبدیل ‌شدن به قطب طراحی لباس در منطقه را دارد و مهم‌ترین مؤلفه برای تحقق این مهم، خودباوری و کسب مهارت است، تصریح کرد: پس از دیده شدن طراحان از طریق رویدادهایی همچون جشنواره مد و لباس فجر اما همچنان این طیف از جامعه هنری در معرض رقابتی ناعادلانه قرار دارند و لازم است طراحان در بستر شرایط گوناگون ازجمله رخدادهای داخلی و خارجی و البته زیر سایه قوانین بالادستی و پایین‌دستی، فرصت رقابت برابر را پیدا کنند.

این فعال عرصه مد و لباس از استان کرمانشاه تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های حوزه مد و لباس به نبود تمایل در میان مسئولان بخش‌های دولتی و خصوصی در راستای سرمایه‌گذاری برای این بخش بازمی‌گردد و همچنین فارغ‌التحصیلان دانشگاه آن‌گونه که بایدوشاید جذب بازار کار نمی‌شوند.

ایزدی گفت: از سوی دیگر آن‌هایی می‌توانند به موفقیت‌هایی در این عرصه دست یابند که به توانمندی موجود باور داشته باشند و تلاش خود را به سمت کسب مهارت و دانش روز دنیا سوق دهند.

او همچنین در خاتمه از واردات بی‌رویه پوشاک به داخل کشور و تعرفه‌های گمرکی انتقاد کرد و گفت: بااین‌همه به مدد ظرفیت‌های داخلی، چشم‌انداز روشنی رو به‌ سوی عرصه مد و لباس کشور وجود دارد و امید است به‌ویژه جامعه طراحان بتوانند آن‌گونه که بایدوشاید هنر خود را در معرض دید و کاربردی شدن قرار دهند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو