معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین تجلیل از برگزیدگان آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی، از برنامه ریزی برای ارتقای زیرساختهای رفاهی و حرفه ای دستیاران خبر داد.

دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در مراسم تجلیل از برگزیدگان آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی ۱۴۰۰ که امروز سه شنبه ۲۵ آبان ماه برگزار شد، ضمن تبریک به برگزیدگان و رتبه های برتر گفت: دوران دستیاری مخاطره آمیزترین دوره از نظر روحی، جسمی و معیشتی در زمان تحصیل پزشکی است.

دستیاران، سربازان جان برکف خط مقدم حوزه سلامت

معاون آموزشی وزارت بهداشت، دستیاران را سربازان جان برکف خط مقدم حوزه سلامت عنوان کرد که درمان، آموزش و بیمارستانها را پوشش می دهند .

وی با اشاره به تاکیدات وزیر بهداشت درخصوص رسیدگی به چالشها و دغدغه ها دستیاران از تدوین و طراحی  برنامه ها و بسته های جدیدی برای آنان خبر داد که ضوابط آن به زودی ابلاغ می شود .

افزایش حقوق دستیاری، رسیدگی به وضعیت معیشتی و حرفه ای آنان و نظارت بر رعایت ضوابطی که اعلام می شود از دیگر نکات مطرح شده توسط دکتر باقری فرد بود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خاتمه سخنان خود ضمن تقدیر از توفیقات دستیاران دانشگاه در آزمونهای بورد در شرایط سخت پاندمی کرونا برای همه آنان آرزوی سلامتی و توفیق کرد. همچنین نقش مهم اساتید و مدیران گروههای دانشگاه در کسب این دستاورد را ستودنی برشمرد.

دانش آموختگان کنشگران واقعی عرصه سلامت هستند

دکتر زالی در این مراسم ضمن تبریک به برگزیدگان آزمون های بورد تخصصی و فوق تخصصی این دستاورد را مرهون تلاش مدیران گروههای بالینی، اساتید و دستیاران دانست و اظهار امیدواری کرد در سال آتی شاهد افزایش این توفیقات باشیم.

وی در ادامه به نقش مهم دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در تربیت نیروهای تخصصی و فوق تخصصی  حوزه سلامت کشور و حضور آنان در عرصه های  مختلف آموزشی پژوهشی، درمانی و خدماتی اشاره کرد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ارتقای رتبه آموزشی دانشگاه و کسب رتبه دوم کشوری را حاصل مجاهدت و ممارست عالمانه گروههای پایه و بالینی برشمرد و یادآور شد که در برخی آیتم های این رتبه بندی که مبتنی بر نوآوری مبتکرانه و خلاقیت است این دانشگاه رتبه اول کشور را داراست.

دکتر زالی با اشاره به اساتید برجسته ای چون دکتر حکمت و دکتر قریب که علاوه بر برجستگی علمی از نظر اخلاقی نیز اسوه و نمونه بودند به دانش اموختگان توصیه کرد که همواره تعهد و تخلق به اخلاق حرفه ای را سرلوحه زندگی اجتماعی و حرفه ای خویش قرار داده و به بهره مندی از یافته های نوین علمی و دانش روز و ارتباط مطلوب با حوزه فناوری توجه داشته باشند.

وی به بسترسازی مناسب صورت گرفته در دانشگاه و راه اندازی فلوشیپ آموزش فناوری در دانشگاه اشاره کرد که با هدف آموزش متدولوژی های فناورانه، استفاده از ظرفیت های جدید و تغییر در نگرش متدولوژی ها برای اعضای هیئت علمی طراحی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ارایه خدمات درمانی به عنوان یک درمانگر صرف را حداقل ظرفیت دانش آموختگان برشمرد و به نقش موثر دانش آموختگان در حوزه سلامت اجتماعی اشاره کرد .

وی دانش آموختگان حاضر را کنشگران واقعی عرصه سلامت ذکر کرد که باید به عنوان لیدرشیب سلامت با نگاهی جامع الاطراف فعالیت کنند و دغدغه آنان پیشگیری، مداخلات درمانی، تغییر الگوی زندگی و مداخلات بومی و منطقه ای باشد.

دکتر زالی نیز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری های صورت گرفته از تدوین برنامه ها و بسته های تشویقی جدیدی با همکاری معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای دستیاران خبر داد که به زودی اعلام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از معاون آموزشی وزارت بهداشت خواست ظرفیت سنجی رشته های تخصصی و فوق تخصصی  و تامین نیروی انسانی مبتنی بر شواهد علمی و سناریونویسی مبتنی بر نگاه آینده نگرانه صورت پذیرد.

وی در خاتمه سخنان خود به تمامی دانش آموختگان برتر دانشگاه و مدیران گروههای مربوطه تبریک گفت و برای آنان کامیابی و نیک فرجامی و توفیق روزافزون آرزو کرد.

دانش آموختگان نخبه و رتبه های برتر آزمون های بورد جذب می شوند

دکتر محمد مهدی صدوقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات دستیاران تخصصی و فوق تخصصی و مدیران گروههای آموزشی دانشگاه کسب این دستاورد را تبریک گفت و برگزیدگان را الگویی برای سایر فراگیران دانشگاه برشمرد.

به گفته دکتر صدوقی در آزمونهای دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی امسال ۶۹ نفر از دستیاران دانشگاه موفق به کسب رتبه های برتر پنج و ۱۰ درصدی شدند که ۳۲ دستیار تخصصی و شش دستیار فوق تخصصی رتبه های پنج درصد و ۲۸ دستیار تخصصی و سه دستیار فوق تخصصی رتبه های ۱۰ درصدی را کسب کردند.

وی ارتقای میزان کسب رتبه های ۵و۱۰ درصدی بورد را نشان از تلاش دستیاران، اساتید و مدیران گروهها برشمرد که در شرایط پاندمی کرونا ستودنی است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در ادامه از جذب دانش آموختگان نخبه و رتبه های برتر آزمون های مذکور خبر داد که می توانند در کسوت هیئت علمی در دانشگاه فعالیت کنند.

وی با اشاره به کسب رتبه دوم در رتبه بندی رعد  توسط دانشگاه از تلاش گروهها، معاونان آموزشی و روسای مراکز تابعه دانشگاه تقدیر کرد و یادآور شد:  دانشگاه در کنار ارایه خدمات درمانی، مظهر آموزش و پژوهش  است که امیدواریم با بازخوردهای آموزشی و پژوهشی در دانشگاه شاهد روند رو به رشد در رتبه بندی های آتی باشیم.