معاملات بازار سهام در روز سه شنبه اگرچه متفاوت از روز دوشنبه با فشار کمتری دنبال شد اما باید منتظر معاملات فردا هم بود که آیا شاخص از کامال ۱.۴ میلیون واحد خارج میشود یا در همان کانال به مسیر خود ادامه میدهد. البته اگرچه شاخص ها منفی شدند اما جریان تقاضا در پایان معاملات امروز قوت گرفت. شاخص کل بورس با افت ۷.۷ هزار واحد (معادل ۰.۵۴ درصد) در نقطه ۱.۴۰۸ میلیون واحد و شاخص کل هم وزن نیز با ۹۳۰ واحد افت (معادل ۰.۲۴ درصد) در نقطه ۳۸۳.۹ هزار واحد ایستاد. فارس، شپدیس، شستا و فولاد بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص داشتند اما پاکشو با افزایش قیمت تا حدی از رشد بیشتر شاخص کاست. ارزش کل معاملات امروز نیز ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده که سهم معاملات خُرد سهام ۴.۲ هزار میلیارد تومان برآورد شد.

شاخص کل فرابورس هم با کاهش ۳۴ واحدی در نقطه ۲۰.۲ هزار واحد ایستاد و این درحالی بود که زاگرس، بپاس و هرمز بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص داشتند.

خروجی و ورودی پول حقیقی ها و حقوقی ها

تراز پول حقیقی ها نیز همانند دیروز برای سهام منفی و برای صندوق های با درآمد ثابت مثبت شد اما از شدت آن کاسته شد؛ بدین ترتیب ۳۷.۵ میلیارد تومان پول حقیقی ها از بازار سهام خارج شد و ۲۲.۱ میلیارد تومان هم از پول حقیقی ها به صندوق های با درآمد ثابت وارد شد. با این وصف جریان پول حقیقی ها در معاملات امروز برای بازار سهام مثبت ارزیابی شده است.

بیشترین ورودی پول حقیقی ها نیز برای پاکشو با ۶۱.۵ میلیارد تومان بود. انرژی با ۳۲.۱ میلیارد تومان، سمگا با ۱۶.۷ میلیارد تومان، کدما با ۸.۹ میلیارد تومان و کالا ۷.۷ میلیارد تومان در لیست بالاترین ورودی پول حقیقی ها به ثبت رسید. بیشترین خروجی پول حقیقی ها هم برای برکت با ۱۰.۷ میلیارد تومان، فملی با ۹.۴ میلیارد تومان، فسبزوار با ۸.۴ میلیارد تومان،  بپاس با ۷.۸ میلیارد تومان و خراسان با ۷.۷ میلیارد تومان بود.

متن کامل این گزارش را با تیتر «قوت‌گیری جریان تقاضا در بورس تهران/ نمادی که پول ها را جذب کرد»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.