پوستر سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی رونمایی شد

119

1400/8/26

01:50


جلسه شورای سیاستگذاری سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در محل وزارتخانه برگزار شد.

پوستر سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی رونمایی شد

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، در این جلسه محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه هر چه در مورد حاج قاسم سلیمانی بگوییم و انجام دهیم، کم گفته‌ایم گفت:حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک شخصیت بین‌المللی و سردار جهانی مقاومت اسلامی مطرح است  و در جهان اسلام مورد تکریم ملل و فرهنگ های متنوع و متفاوت است.حاج قاسم برای ما بسیار اهمیت دارد چرا که مورد وثوق آحاد جامعه است و به عنوان یک نماد و مظهر ملی باعث انسجام اجتماعی شده است.

دکتر اسماعیلی افزود: تجلیل بی سابقه از این شهید والامقام در تعبیر مقام معظم رهبری آنچنان بود که ایشان از ادامه راه ایشان به عنوان مکتب حاج قاسم یاد کردند و دیدیم که در ایران و عراق عاشقان مکتب مقاومت و پایداری چه تجلیل باشکوهی از ایشان و سایر شهدا انجام دادند که برای جهانیان غیرقابل باور بود.

وی افزود: مهمترین وجه این گونه امور فرهنگی و هنری که به نام و یاد چهره های بزرگی همچون حاج قاسم برگزار می شود، نماد سازی از این شخصیت است که نیاز به هیچ بزرگنمایی ندارد و در واقع این شخصیت آنچنان بزرگ هست که مورد اعتنا و بهره برداری هنرمندان قرار گیرد.

دکتر اسماعیلی در ادامه اضافه کرد: در وصیت نامه شهید سلیمانی شاهدیم که ایشان خود را برای ولایت و وطن به مثابه یک «سرباز» می داند و مجموعه خصوصیات فردی و ابعاد شخصیتی وی چنان است که برای اصحاب فرهنگ و هنر محل رجوع منشا و خلق آثار هنری است که می بایست برای نسل های آتی بماند و روایت درست و صحیحی از این چهره ماندگارجبهه پایداری داشته باشیم.

ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضوع حاج قاسم به عنوان یک جریان مقطعی نگاه نمی¬کنیم و در طول سال برنامه¬هایی برای این وجود عزیز داریم و حاضریم و همه نوع  امکانات مادی و معنوی و سخت افزاری و رسانه ای را در اختیار مجریان این موضوع قرار دهیم.

جشنواره سردار آسمانی ظرفیت تبدیل شدن به یک رویداد رسمی بین المللی را دارد

در ادامه حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس طی سخنانی گفت: این رویداد اولین رویدادی بود که پس از شهادت سردار در عرصه هنرهای نمایشی رخ داد توسط بنیاد فرهنگی روایت فتح و حمایت مرکز هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کرمان توانستیم این رویداد جذاب و معنوی را رقم بزنیم.جا دارد از زحمات بی شائبه و حمایت های بی دریغ جناب اقای دکتر نادری ریاست محترم بنیاد فرهنگی روایت فتح صمیمانه تقدیر و تشکر داشته باشم که با راهنمایی ها و حمایت های دلگرم کننده خود قوت قلبی برای برگزارکنندگان این جشنواره بودند.

قرار بود امسال این جشنواره را در سطح بین المللی برگزار کنیم و کشورهای سوریه و لبنان و عراق اعلام کرده بودند   به دلیل شرایط کرونایی کشور نتوانستیم پذیرای این گروه ها باشیم. امیدوارم که سال آینده این رویداد به عنوان یک موضوع رسمی در تقویم فرهنگی هنری کشور گنجانده شود.

لازم می دانم از زحمات شرکت کنندگان و دست اندرکاران ادوار پیشین این جشنواره خصوصا جناب اقای شفیعی تقدیر و تشکر کنم و امیدوارم شاهد حضور گروه های نمایشی برجسته و اثار قابل قبولی در این دوره باشیم.

برای معرفی ابعاد شخصیتی حاج قاسم از زبان گویای تئاتر کمک گرفتیم

در ادامه علیزاده مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه 11 برنامه در سطح ملی و استانی برای این اداره تعریف شده است گفت: در اداره کل برنامه های ویژه ای برای حاج قاسم تهیه و تدارک دیده ایم که 3 برنامه از جمله جشنواره سردار آسمانی در سطح ملی و 8 رویداد استانی شاخص با این موضوع در دست اقدام داریم که جشنواره سردار آسمانی مهمترین آنهاست.

ما از زبان گویای تئاتر برای معرفی ابعاد شخصیتی حاج قاسم استفاده کردیم که با حمایت مدیران بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس توانستیم نهضت خوبی را در عرصه تئاتر و هنرهای نمایشی بوجود بیاوریم که جا دارد از زحمات آقای دکتر نادری و آقای نیلی صمیمانه سپاسگزاری کنم و امیدواریم امسال نیز میزبان خوبی برای این جریان و رویداد بزرگ فرهنگی باشیم.

سردار سلیمانی چهره ای ماندگار برای همه آزادگان جهان است

در ادامه دکتر علی زینی وند استاندار کرمان نیز طی سخنانی گفت:به نوبه خودم از همت عالی دوستان برای برگزاری این جشنواره صمیمانه سپاسگزاری می کنم.سردار سلیمانی چهره ای ماندگار برای همه آزادگان جهان است و کرمان به علت زادگاه و بارگاه این چهره جهانی نقش برجسته ای دارد و ما در کمیته های تخصصی ترویج مکتب و سالگرد شهادت سردار سلیمانی برنامه های وسیعی در سطح استان داریم.

کرمان ظرفیت این را داردکه به عنوان پایتخت مقاومت  اسلامی معرفی شود و سردار سلیمانی محور این جریان است که امید داریم این اتفاق ثبت رسمی شود.

وی افزود: امروز در نسل جوان بحران هویتی داریم و نسل جوان بیشترین اطلاعات خود را از فضای مجازی در جهت تخریب ایران و اسلام دریافت می¬کند. ما برای تبیین ابعاد هویتی خود به سه مولفه ایران اسلام و انقلاب مواجهیم و سردار سلیمانی نماد و مظهر این 3 مولفه است یعنی ایران دوستی اسلام دوستی و انقلابی بودن وی در این خصوص به ما کمک می‌کند.

ما توانایی این را داریم که برای خلق محتوای هنری از مجامع و دانشگاهی هم کمک بگیریم و آماده هرگونه همکاری هستیم.

در این نشست دکتر محمد مهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) دکتر زینی وند (استاندار کرمان)، دکتر علیزاده (مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان)، شالویی(سرپرست معاونت امور هنری)، حمید نیلی (مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس)، هوشنگ توکلی (هنرمند پیشکسوت تئاتر سینما و تلویزیون  کشور)، محمدی (معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان)، قادر آشنا (مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی) ، دکتر احمدوند (معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) سید وحید فخر موسوی( دبیر جشنواره)، توحید معصومی(مشاور عالی مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس) و جواد تمدنی (مدیر روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و جشنواره) حضور داشتند.

در پایان این مراسم از پوستر این رویداد توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی به عمل آمد.

سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی به همت انجمن تئاتر انقلااب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با دبیری سیدوحید فخر موسوی در 3 بخش تئاتر خیابانی، نمایشنامه نویسی و رادیو تئاتر دی ماه در کرمان برگزار خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو