خرید فرش آشپزخانه مناسب با 4 نکته طلایی

خرید فرش آشپزخانه مناسب با 4 نکته طلایی


منبع: بیتوته

184

1400/8/26

05:22


خرید فرش آشپزخانه مناسب با 4 نکته طلایی



خرید فرش آشپزخانه مناسب,نکاتی برای خرید فرش آشپزخانه مناسب

نکات طلایی برای خرید فرش آشپزخانه مناسب

 

احتمالا خیلی از شما که الان در حال مطالعه این مقاله هستید، به دنبال خرید یک فرش آشپزخانه شیک و زیبا هستید. اما مقداری سر در گرم شدین. ما در این مطلب میخوایم چند تا نکته طلایی و اصلی رو در مورد ویژگی های یک فرش خوب و مناسب برای آشپزخانه را برای شما بیان کنیم. اما قبل از اون لازمه که ابتدا مشخص کنیم که فرش آشپزخانه چیه و چه انواعی داره. بعد از مشخص کردن این موضوع در انتهای مطلب ویژگی ها و نکات طلایی خرید فرش آشپزخانه رو بیان می کنیم.

 

دسته بندی انواع فرش آشپزخانه

در مرحله نخست باید بدونید که وقتی صحبت از فرش آشپزخانه می شود، از دو زاویه مختلف مورد نظر است. به همین دلیل می توان فرش آشپزخانه را از دو جهت در کنار دیگر فرش ها تقسیم بندی کرد:

 

الف) از نظر طرح فرش :

در این دسته بندی فرش آشپزخانه در کنار انواع دیگر طرح فرش قرار می گیرد مانند: فرش کودک یا عروسکی، فرش فانتزی و مدرن، فرش سنتی و عشایری، فرش اصیل ایرانی و غیره. بنابر این در اینجا منظور، نوع طرح و نقشه ای است که بر روی زمینه فرش به کار رفته است. در این نوع فرش ها از تصاویر و طرح های متناسب با محیط آشپزخانه همچون انواع غذاها، میوه ها، سبزیجات، حبوبات، قهوه، ادویه ها و دیگر عناصری که با محیط آشپزخانه تناسب دارد استفاده می شود.

 

انواع فرش آشپزخانه,دسته بندی انواع فرش آشپزخانه,از نظر طرح فرش

فرش آشپزخانه سه بعدی طرح قاشق ادویه مدرن کاشان

 

ب) از نظر نوع بافت و کاربرد فرش :

پیش از اینکه تکنولوژی جدید و دستگاه های مدرن امکان بافت و تولید انواع طرح و نقشه متناسب با محیط آشپزخانه را به وجود آورد، وقتی مردم صحبت از فرش آشپزخانه می کردند، فقط منظورشان از نظر نوع بافت و کاربرد فرش بود. زیرا فرشی که برای آشپزخانه انتخاب می شود باید ویژگی هایی داشته باشد که آن را از دیگر فرش ها مانند فرش پذیرایی و فرش اتاق کودک و فرش اتاق خواب و... جدا می کند.

 

در فرش آشپزخانه یکی از نکات مورد توجه قیمت مناسب و ارزان فرش است. چرا که آشپزخانه محیطی است که فرش آن در معرض آسیب های مختلفی همچون کثیف شدن، ریختن غذا و سوختگی، قرار دارد. به همین دلیل اغلب مردم به دنبالی فرش ارزان می گردند تا در صورت نیاز بتوانند به راحتی آن را تعویض کنند و هزینه ی زیادی را بر ایشان تحمیل نکند. به همین خاطر بیشتر فرش های آشپزخانه تولیدی در کارخانه فرش کاشان، فرش 700 شانه هستند.

 

با توجه به مطالبی که گفته شد، می توانیم بگوییم که وقتی صحبت از فرش آشپزخانه می کنیم، اگر منظورمان از نظر بافت و کاربرد آن باشد، دست ما در انتخاب طرح و نقشه نیز بازتر است. زیرا در این حالت انواع فرش فانتزی و مدرن را نیز شامل می شود. در حقیقت فرش های با طرح میوه، سبزی، ادویه و غذاها ، خودشان زیر مجموعه فرش های فانتزی و مدرن قرار می گیرند.

 

اما علاوه بر این فرش فانتزی و مدرن شامل فرش های دیگری همچون فرش طرح سه بعدی، فرش کودک، فرش فریز، طرح های ابر و باد، طرح های سنگ، ساعت، بناهای معروف همچون برج ایفل، و طرح های خیالی و ذهنی نیز وجود دارند که اغلب به صورت دو رنگ تا پنج رنگ تولید می شوند. این نوع فرش ها برای اینکه ارزان تر از دیگر فرش ها باشند اغلب با دستگاه درشت بافت اما با نخ های ضخیم تر تولید می شوند.

 

 بعضی از خانواده ها تمایل دارند از طرح های فانتزی و مدرن به جای طرح میوه و سبزی و ادویه جات استفاده کنند. این نوع انتخاب می تواند هم به دلیل سلیقه متفاوت افراد باشد هم به دلیل هزینه کمتر و ارزان بودن این نوع فرش ها. زیرا در طرح های فرش آشپزخانه ای که تصاویر ادویه جات و میوه، غذاها و... وجود دارد، امکان تولید با شانه و تراکم پایین وجود ندارد. بافت این نوع طرح ها نیاز به شانه و تراکم بالاتری دارد و همین امر هزینه خرید فرش شما را مقداری افزایش خواهد داد.

 

ویژگی های یک فرش آشپزخانه خوب و مناسب

حتما شما هم شنیده اید که آشپزخانه قلب خانه است. دلیل این موضوع هرچه باشد قطعا یکی از دلایل آن محیط آرام و زیبایی است که یک فرش می تواند ایجاد کند. وقتی ما مدت زیادی را در یک محیط هستیم، مسلما فضای مناسب آن می تواند تاثیرات روحی روانی مثبت یا منفی روی ما داشته باشد. به همین خاطر دقت در انتخاب فرش مناسب می تواند در بلند مدت پیامدهای خوبی را برای زنان خانه دار و همچنین دیگر افراد خانه به همراه داشته باشد.

 

انواع فرش آشپزخانه,دسته بندی انواع فرش آشپزخانه,از نظر طرح فرش

فرش آشپزخانه سه بعدی طرح عسل مدرن کاشان

 

دانستن ویزگی های یک فرش مناسب آشپزخانه نیز می تواند به خریدی مطمئن منجر شود. با توجه به قیمت بالای فرش ماشینی مسلما کسی دوست ندارد مدام به فکر تعویض فرش باشد. پس برای خرید فرش کاشان که مناسب آشپزخانه باشد چند ویژگی را با هم مرور میکنیم:

 

1. فرش آشپزخانه باید قابل شستشو باشد

فرش آشپزخانه جدای از طرح و مدل فرش، هرچه که باشد باید به راحتی قابل شستشو باشد. زیرا محیط آشپزخانه محیطی است که همواره در معرض کثیف شدن قرار دارد. محیط کثیف هم از نظر بهداشتی و هم از نظر روحی روی انسان تاثیر منفی دارد. از این رو فرش مخصوص آشپزخانه با الیاف ویژه ای بافته می شود که به راحتی کثیف نشود. از این نظر گلیم فرش ها نیز به دلیل تمیز شدن آسان برای فرش آشپزخانه به شدت استفاده می شوند. 

 

2. فرش مخصوص آشپزخانه باید سبک باشد!

به دلایلی که در بالا گفتیم وزن سنگین فرش آشپزخانه باعث می شود که برای جا به جایی و همچنین شستشوی آن با مشکل مواجه شویم. به ویژه برای خانم های خانه دار که ممکن است مجبور باشند به تنهایی فرش را جا به جا و تمیز کنند. پس این نکته از این جهت بسیار مهم و قابل تامل است. معمولا در آشپزخانه از فرش با ابعاد کوچک مثل قالیچه آشپزخانه استفاده می شود. این موضوع را نیز باید در نظر داشته باشید که هم نوع بافت فرش و هم سایز آن در سنگین یا سبک بودن فرش تاثیر دارد. مثلا از این نظر فرش های دستباف و یا فرش های ماشینی ریزبافت با شانه و تراکم بالا مناسب نخواهند بود.

 

3. جنس مناسب فرش آشپزخانه

جنس فرش مناسب آشپزخانه باید هم سبک باشد که تاثیر مستقیم روی وزن فرش دارد که در بالا توضیح دادیم. هم باید به شکلی باشد که روغن و لکه های غذا را به خود جذب نکند. به همین دلیل باز می توان گفت فرش دستباف کرک و پشم از این نظر مناسب آشپزخانه نیست. توصیه ما استفاده از فرش های با جنس پلی استر، پلی اوژن، ورجین و انواع فرش هایی است که نخ خاب آنها از خانواده این نخ ها می باشد.

 

مناسب ترین ویژگی فرش آشپزخانه,خرید مطمئن فرش آشپزخانه باکیفیت از کارخانه,ویژگی های یک فرش آشپزخانه خوب و مناسب

فرش آشپزخانه سه بعدی طرح شروع آشپزی فانتزی کاشان

 

4. فرش آشپزخانه نباید سر بخورد!

به دلیل اینکه کف آشپزخانه در اغلب مواقع در معرض خیس شدن قرار دارد، کفپوش آن باید از جنسی باشد که جذب رطوبت نداشته باشد. همچنین در صورت شستشو زود خشک شود. سر خوردن فرش معمولا در محیط هایی بیشتر اتفاق می افتد که کفپوش آن سرامیک و یا گرانیت صیقلی باشد. به این منظور می توانید از ترمز فرش استفاده کنید یا پشت فرش خود را مقداری به چسب آکواریوم آغشته کنید.

 

خرید مطمئن فرش آشپزخانه باکیفیت از کارخانه

در این مطلب سعی شد تمامی نکاتی که در خرید یک فرش مناسب آشپزخانه باید مورد توجه قرار گیرد بیان شود. اگر قصد خرید فرش آشپزخانه درجه یک با قیمت مناسب دارید سایت قالی کاشان بهترین گزینه برای خرید خواهد بود. با خرید از سایت قالی کاشان (www.ghaliekashan.com) نگران خرید فرش تقلبی و بی کیفیت یا گران قیمت نخواهید بود. مزیت اصلی قالی کاشان عرضه فرش از درب کارخانه و گارانتی کیفیت معتبر است. قیمت فرش در این فروشگاه به دلیل حذف واسطه ها برای خریداران بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو