یکبار دیگه بخوانید؛ پراید ۱۹۵میلیون تومان!

منبع: برترین ها

41

1400/8/26

07:06


در حالی که قیمت در خودروساز‌ها کاهش یافت، اما در بازار قیمت خودرو در حال افزایش است.

برترین‌ها: در چند روز گذشته افزایش قیمت خودرو به شکل ناگهانی اتفاق افتاد، آن هم زمانی که هنوز مهلت مصوبه شورای رقابت برای افزایش قیمت تا پایان آبان ماه به اتمام نرسیده بود. حتی بعد از این که خودروساز‌ها بین ۱۰ تا ۱۹ درصد خودرو را گران کردند و دستوری دوباره قیمت‌ها پایین آمد قیمت خودرو نه تنها در بازار کاهش نیافت که حالا کار به جایی رسیده است که محسن بهرامی ارض اقدس، عضو شورای رقابت از پراید ۱۹۵ میلیون تومانی خبر داده است.

یکبار دیگه بخوانید؛ پراید ۱۹۵ میلیون تومان!

قیمت انواع مدل‌های پراید در بازار از ۱۳۹ میلیون تومان شروع می‌شود و تا ۱۸۰ میلیون تومان می‌رسد. قیمت عجیبی که تاکنون در بازار سابقه نداشته، اما اکنون در سایت‌های مختلف این نرخ‌ها قابل مشاهده است.قیمت پراید مدل ۱۳۲ معادل ۱۳۹ میلیون تومان، پراید مدل ۱۳۱ معادل ۱۴۵ میلیون تومان و پراید مدل ۱۱۱ هم بیش از ۱۶۴ میلیون تومان از سطح بازار گزارش شده است.

محسن بهرامی ارض اقدس، عضو شورای رقابت به ایسنا گفته: «این که گفته می‌شود شورای رقابت از قیمت‌گذاری حذف شده را قبول نداریم و این‌ها شایعاتی است که مطرح می‌شود، گفته شده که سران سه قوه چنین مصوبه‌ای داشته‌اند در حالی که ما با گذشت چند روز هنوز مصوبه‌ای از سران سه قوه درباره حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو دریافت نکرده‌ایم. هر مصوبه‌ای در سران سه قوه باید برای اجرا به تایید مقام معظم رهبری برسد که این مصوبه هنوز منتشر نشده است و اگر این طور بود رئیس جمهور مصوبه افزایش قیمت خودرو را لغو نمی‌کرد.»

یکبار دیگه بخوانید؛ پراید ۱۹۵ میلیون تومان!

او دلیل گرانی خودرو را اظهار نظر‌های مسئولان مربوط دانسته و گفته: «هرگونه اظهار نظر غیر کارشناسی موجب آشفتگی بازار می‌شود. در همین قیمت‌گذاری‌های اخیر با این‌که لغو شد قیمت‌ها به جایگاه اول برنگشته است.»

امیر حسین نام‌آور، کارشناس بازار‌ها در گفت و گویی با تجارت نیوز آینده خودرو در بازار را صعودی پیش‌بینی کرده و نسبت به آزادسازی واردات خودرو اظهار ناامیدی کرده است. خودرو پراید هرچند برای بازار داخل تولید نمی‌شود، اما همچنان از خودرو‌های پرتقاضای بازار است و به دلیل جوابگو نبودن جایگزین‌های پراید برای متقاضیان پراید به نظر می‌رسد همچنان روند قیمتی این خودرو صعودی باقی مانده است. اگر در ادامه نیز تولید خودرو‌های ارزان‌قیمت بازار افزایش پیدا نکند ممکن است روند نگران‌کننده قیمت خودرو ادامه یابد. آیا وعده‌های افزایش تولید و کاهش قیمت وزیر صمت عملی خواهد شد؟

یکبار دیگه بخوانید؛ پراید ۱۹۵ میلیون تومان!

مقایسه قیمت پراید با بی ام و

روزنامه خراسان نوشت: افزایش قیمت پراید باعث شد بسیاری از کاربران این خودرو را با قیمت چند خودروی کار کرده خارجی مقایسه کنند که یکی از آن‌ها بی ام دبلیو مدل ۳۲۰i ساخت سال ۲۰۱۱ است که در کشور آلمان به قیمت ۵ هزار یورو عرضه می‌شود یعنی حدود هزار و پانصد یورو هم ارزان‌تر از پراید ما! برخی از کاربران آپشن‌ها و امکانات این خودرو را با پراید مقایسه کردند و نوشتند حتی ۸۵ درصد از پول این خودروی بی ام دبلیو را با سود یک و نیم درصد به شما وام می‌دهند.

واکنش کاربران

کاربران شبکه‌های اجتماعی هم با قیمت ۱۹۵ میلیونی پراید شوخی کردند که تعدادی از آن را‌ می‌خوانید.

یعنی کسی هست که این همه پول بده به پراید که داره همین جور آسانسوری بالا میره.

 من از پراید ۱۹۵ میلیونی انتظار دارم خودش صبح به صبح بره نون بگیره.

پراید تنها در یک صورت ۱۹۵ میلیون می‌ارزه که توی داشبوردش ۱۸۰ میلیون پول باشه!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو