تعمیر تلویزیون سامسونگ

منبع: فوت و فن

48

1400/8/26

08:31


تعمیر تلویزیون سامسونگ

آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به محصولات سامسونگ بخصوص تلویزیون سامسونگ علاقمند هستند؟ اگر تلویزیون سامسونگ در خانه خود دارید آیا تاکنون با کم نور شدن صفحه تلویزیون سامسونگ و یا خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ مواجه شده‌اید و جهت تعمیرات تلویزیون سامسونگ به مراکز تخصصی تعمیرات تلویزیون مراجعه کرده‌اید؟

ما در این مقاله سعی داریم ابتدا توضیحات مختصری در مورد این محصول پر فروش و پرطرفدار کره‌ای ارائه دهیم و شما را با خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فرد تلویزیون‌های سامسونگ آشنا سازیم، سپس به بررسی علت و عوامل به وجود آمدن دو مشکل اساسی این تلویزیون و یا هر تلویزیون دیگری که ممکن است به آن دچار شوند یعنی کم نور شدن صفحه تلویزیون سامسونگ و یا خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ می‌پردازیم و اقدامات لازمی را که را جهت تعمیرات تلویزیون سامسونگ باید انجام دهید را به شما توضیح خواهیم داد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

تصور کنید پس از پشت سر گذاشتن یک روز کاری خسته کننده و طاقت فرسا وارد خانه شده‌اید و پس از گرفتن دوش برای رفع خستگی روی کاناپه لم داده و به نوشیدن چای و یا قهوه مورد علاقه‌تان می‌پردازید. ریموت تلویزیون را برداشته و با روشن کردن تلویزیون و تنظیم کانال مورد علاقه خود، مشغول دیدن برنامه و یا سریال محبوبتان می‌شوید اما به یکباره تلویزیون شما خاموش و روشن می‌شود و یا نور صفحه تلویزیون‌ تان کم می‌شود. خب مسلماً تصور چنین صحنه‌ای برای همگی ما غیر قابل تحمل است زیرا این امر باعث می‌گردد تا خسته‌تر و عصبی‌تر شویم و از طرفی نگران خرابی تلویزیون و هزینه‌هایی که باید جهت تعمیر آن متحمل شویم می‌گردیم.

اما خبر خوب اینجاست که اگر تلویزیون شما سامسونگ است در این گونه مواقع جای هیچ گونه نگرانی نیست. چرا که شما می‌توانید با ساده‌ترین، سریع‌ترین و کم هزینه‌ترین روش ممکن، رفع مشکل کرده و تعمیرات تلویزیون سامسونگ‌تان را به راحتی انجام دهید. البته در خیلی مواقع تلویزیون سامسونگ احتیاج به تعمیر ندارد و تنها با بررسی کابل برق و برخی موارد دیگر به راحتی می‌توانید در خانه این مشکل را حل کنید؛ اما اگر با بررسی این عوامل باز تلویزیون سامسونگ شما دچار ایراد بود می‌توانید از یک متخصص تعمیرات تلویزیون سامسونگ کمک بگیرید و در کمترین زمان تلویزیون خود را تعمیر نمایید.

بطور کل محصولات سامسونگ یکی از برترین برندها در دسته لوازم خانگی محسوب می‌شود و در بین ده برند برتر جهان قرار دارد. سامسونگ هر ساله محصولات متنوعی از لوازم خانگی و لوازم صوتی تصویری را عرضه می‌کند که پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین آنها تلویزیون سامسونگ می‌باشد.

تلویزیون سامسونگ در انواع و سایز مختلف و نیز با کارایی و برنامه‌های کاربردی منحصر به فردی که دارد در بازار اکثر کشورها جزو محبوب‌ترین بوده و تقاضا برای خرید آن بسیار بالاست. همگی ما حداقل یک محصول از این برند را در خانه خود و یا خانه اقوام خود دیده‌ایم و با کیفیت بالای این برند آشنایی کافی داریم.

تلویزیون‌های سامسونگ با داشتن ویژگی‌هایی همچون نوار منوی ساده و مناسب، قابلیت اتصال به اینترنت و وب، داشتن سیستم CLEAR MOTION RATE، داشتن الگوریتم‌های پردازش تصاویر، موتور پردازشگر قوی، داشتن کیفیت بالای تصاویر، امکان ضبط و پخش برنامه، امکان استفاده از برنامه‌های کامپیوتری در صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ، امکان اجرای نرم افزارهایی همچون یوتیوب، ورد و اکسل، پشتیبانی از استاندارد DLNA، امکان نصب نرم افزار بازی، قیمت مناسب و…. جزو برترین تلویزیون‌های جهان محسوب شده و هر سلیقه ای را تحت پوشش قرار می‌دهد.

البته باید خاطر نشان کرد که داشتن این ویژگی‌ها بدین معنی نیست که تلویزیون سامسونگ هیچ وقت خراب نمی‌شود و دیگر نیاز به تعمیرات تلویزیون سامسونگ نیست بلکه تلویزیون سامسونگ نیز مانند هر وسیله برقی و هوشمند دیگری می‌تواند بر اثر نوسانات برق، ضربه و یا هر عوامل خارجی دیگری دچار تقص فنی شده و به تعمیر و بازسازی نیاز داشته باشد. عمده‌ترین مشکلی که این تلویزیون‌های هوشمند با آن مواجه هستند کم نور شدن صفحه تلویزیون سامسونگ و یا خاموش و روشن شدن آنها می‌باشد که در ادامه به بررسی این دو مشکل در تلویزیون سامسونگ خواهیم پرداخت.

علت خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ

مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ فقط مختص به تلویزیون سامسونگ نیست بلکه جزو مشکلات رایج اکثر تلویزیون‌های هوشمند می‌باشد و بیشتر کاربران تلویزیون با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. البته بهتر است قبل از این که به مراکز تعمیرات تلویزیون سامسونگ مراجعه کنید ورودی و خروجی کابل برق تلویزیون خود را مورد بررسی قرار دهید و از عدم نوسانات برق و مشکل کابل تلویزیون اطمینان حاصل نمایید و یا با مراجعه به برنامه‌های تنظیم تلویزیون از تنظیمات استاندارد تلویزیون خود مطمئن شوید. اگر متوجه شدید که مشکل خاموش و یا روشن شدن تلویزیون‌تان از عوامل خارجی نبوده و یا مشکل نرم افزاری نیست می‌توانید برای تعمیرات تلویزیون سامسونگ خود به مراکز تخصصی تعمیرات تلویزیون مراجعه کنید و مشکل تلویزیون خود را حل کنید.

یکی از دلایل خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ خرابی مین برد تلویزیون می‌باشد که به راحتی توسط مراکز تخصصی تعمیرات تلویزیون سامسونگ تعمیر و یا تعویص قطعه می‌شود. به مین برد تلویزیون معمولاً مادر برد و یا برد اصلی تلویزیون نیز گفته می‌شود و کاربرد آن در تلویزیون همانند مغز انسان است. یعنی وظیفه این بخش کوچک و حیاطی در تلویزیون کنترل و مدیریت تمامی بخش‌های تلویزیون است. در واقع دستوراتی که کاربر به تلویزیون می‌دهد از طریق مین برد به اجزای مورد نظر تلویزیون انتقال یافته و درخواست کاربر اجرا می‌گردد. بر روی این قطعه از تلویزیون اجزایی همچون CPU, گیرنده‌های دیجیتال و یا آنالوگ و انواع ورودی و خروجی‌ها قرار دارد. بنابر این خرابی مین برد در تلویزیون می‌تواند یکی از عوامل روشن و خاموش شدن تلویزیون باشد که در این صورت نیاز به تعمیر تلویزیون می‌باشد.

دومین عاملی که می‌تواند باعث خاموش و یا روشن شدن تلویزیون‌تان شود خرابی برد پاور تلویزیون است. این قطعه وظیفه تأمین برق تلویزیون را برعهده دارد. برد پاور ولتاژ برق را از ac به ولتاژ dc تبدیل می‌کند و در نهایت ولتاز دی سی را به مین برد منتقل می‌نماید. بنابراین یکی از دلایل خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ می‌تواند برد پاور آن باشد که توسط تیم تخصصی تعمیرات تلویزیون سامسونگ شناسایی و تعمیر می‌شود.

در برخی مواقع نیز خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ به دلیل حالت ذخیره برق و یا تابع تایمر خواب باشد که در این صورت با کمی بررسی در برنامه‌های تنظیم روشن و خاموش تلویزیون به راحتی می‌توانید این مشکل را در خانه حل کنید. مستهلک شدن تلویزیون سامسونگ یکی دیگر از دلایل خاموش و روشن شدن تلویزیون است که به دلیل فرسودگی و قطعات داخلی تلویزیون اتفاق می‌افتد برای رفع این مشکل جهت تعویض قطعات باید به مراکز تعمیرات تلویزیون سامسونگ مراجعه کنید.

رفع مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون سامسونگ

یکی از مشکلاتی که برخی از تلویزیون‌های سامسونگ به مرور زمان به آن بر می‌خورند کم نور شدن صفحه تلویزیون سامسونگ است. رفع این مشکل نیاز به مهارت و تخصص دارد که از عهده کاربران تلویزیون بر نمی‌آید و حتماً باید جهت تعمیر آن به مراکز تعمیرات تلویزیون سامسونگ مراجعه کرد. علت کم نور شدن صفحه تلویزیون سامسونگ معمولاً درانواع مدل‌های ال سی دی، پلاسما و ال ای دی رخ می‌دهد و این نقص فقط برای یک مدل خاص نیست.

یکی از دلایل کم نور شدن صفحه تلویزیون سامسونگ روشن ماندن طولانی مدت تلویزیون است که به سیستم داخلی تلویزیون آسیب رسانده و موجب خرابی و کم نور شدن صفحه می‌گردد. البته متخصصان تعمیرات تلویزیون سامسونگ توصیه می‌کنند قبل از مراجعه و به مراکز تعمیرات تلویزیون ابتدا تنطیمات نور تلویزیون خود را مورد بررسی قرار دهید چرا که ممکن است این تنظیمات به هم ریخته و موجب کم نور شدن تلویزیون شما شده باشد. در این صورت شما به راحتی می‌توانید با تنظیم مجدد نور رفع عیب کرده و دیگر متحمل هزینه‌ی اضافی جهت تعمیرات تلویزیون سامسونگ نشوید.

در این گونه مواقع اقدام به باز کردن و دستکاری سخت افزاری تلویزیون نکنید زیرا رفع این مشکل دیگر در حوزه تخصصی شما نیست و باید آن را به کاردان بسپارید. در مواقعی که مشکل فنی تلویزیون موجب کاهش نور در تلویزیون می‌گردد بهترین مرجع برای رفع این نقص مراکز تخصصی تعمیرات تلویزیون سامسونگ است.

بهترین مرکز تعمیرات تلویزیون سامسونگ

مرکز تعمیرات افرا یکی از شرکت‌های مجاز و قابل اعتماد سامسونگ در ایران است که بیش از ۱۵ سال مشغول خدمات‌رسانی به هموطنان عزیز در زمینه تعمیر انواع تلویزیون‌های سامسونگ و سایر محصولات سامسونگ می‌باشد. این مرکز با بهره‌گیری از کادری متخصص و مجرب توانسته بهترین خدمات در زمینه تعمیرات تلویزیون را در این چند سال اخیر به خود اختصاص دهد و اعتماد و رضایت مشتریان را بیش از پیش جلب نماید.

شما با مراجعه به مرکز تخصصی تعمیرات تلویزیون سامسونگ افرا به راحتی می‌توانید تمام مشکلات تلویزیون خود اعم از کم نور شدن صفحه تلویزیون سامسونگ و یا خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ را برطرف کرده و پس از آن تا مدت‌ها بدون هیچ مشکلی از تلویزیون سامسونگ خود استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تمامی خدمات مرکز تعمیرات تلویزیون سامسونگ افرا به وب سایت این شرکت مراجعه کرده و از راهنمایی متخصصین و مشاورین این مجموعه بهرمند شوید.

نمایندگی تعمیرات سامسونگ

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو