سریال‌های آخرالزمانی مشابه با سریال The 100 – بخش اول

سریال‌های آخرالزمانی مشابه با سریال The 100 – بخش اول


منبع: فوت و فن

125

1400/8/26

11:51


سریال‌های آخرالزمانی مشابه با سریال The 100 – بخش اول

هر از گاهی، سریال‌هایی مشابه با سریال صد (The 100) می‌آیند و طرفداران این ژانر را به وجود می‌آورند. در حال حاضر، سریال‌های آخرالزمانی بسیاری وجود دارند. سریال صد، سریالی سرشار از اکشن، تعلیق و بقاء است و بسیاری از افراد، از به پایان رسیدن این سریال، ناراحت شدند. این سریال، با فصل هفتم خود، به پایان رسید. در ادامه با ما همراه باشید تا برترین سریال‌های آخرالزمانی مشابه با سریال صد را به شما معرفی کنیم.

۱- سریال برف‌شکن (Snowpiercer)

Snowpiercer

Snowpiercer

سریال برف‌شکن، یک دنیای کاملا جدید و متفاوت را به شما ارائه می‌کند. سریال برف‌شکن، همانند سریال صد، یک دنیای آخرالزمانی را به تصویر می‌کشد. فیلم برف‌شکن داستانی مشابه با فیلمی به همین نام محصول سال ۲۰۱۳ میلادی است. داستان اصلی این فیلم و سریال بر اساس رمانی فرانسوی به نام Le Transperceneige محصول سال ۱۹۸۲ میلادی است. سریال برف‌شکن، به موضوعات و مسائلی می‌پردازد که ما هرگز به آنها فکر نکرده بودیم. در این سریال، هفت سال از زمانی که جهان به طور کامل یخ‌زده است، گذشته است. باقی‌مانده نسل بشریت در درون قطاری بزرگ، مستقل و در حال حرکت زندگی می‌کنند. سریال برف‌شکن علاوه بر موضوع بقاء و آخرالزمانی خود، به مسائلی همچون طبقه‌بندی، سیاست و ذات حقیقی انسان می‌پردازد. این سریال ساخته جاش فریدمن (Josh Friedman) و گریم منسون (Graeme Manson) است.

۲- سریال مردگان متحرک (The Walking Dead)

The Walking Dead

The Walking Dead

تاکنون یازده فصل از سریال مردگان متحرک منتشر شده است. این سریال، صحنه‌های ترسناک و وحشتناک از وحشی‌گری انسان‌ها در زمان وضعیت‌های مرگبار را به تصویر می‌کشد. این سریال با شخصی به نام کلانتر ریک گریمز با بازی اندرو لینکلن (Andrew Lincoln) همراه می‌شود که تازه از کما خارج شده است. او بلافاصله با وضعیتی وخیم و دشوار روبه‌رو می‌شود. او بار دیگر به خانواده‌اش می‌پیوندد و گروهی را شکل می‌دهد. آنها در دنیای عجیب قرار دارند که علاوه بر مردگان، زنده‌ها نیز خطری برای بقای آنها محسوب می‌شوند.

۳- سریال بازماندگان (The Leftovers)

The Leftovers

The Leftovers

چه می‌شد اگر درصدی از جمعیت جهان به طور ناگهانی ناپدید شوند؟ سریال بازماندگان به بررسی این موضوع می‌پردازد. این سریال، ترکیبی بسیار عالی از واقع‌گرایی و خیال‌پردازی است. سریال بازماندگان به ساکنان یک جامعه در نیویورک می‌پردازد که سعی دارند تا در دنیایی عجیب و گیج‌کننده، به دنبال پیدا کردن حس عادی بودن هستند. آنها قصد دارند تا در تمام این دیوانگی‌ها، حسی معقولانه پیدا کنند. این سریال بر اساس رمانی محبوب به همین نام است و سریالی پسا آخرالزمانی است که ارزش دیدن را دارد.

۴- سریال گمشده (Lost)

Lost

Lost

سریال‌های بسیار اندکی وجود دارند که همانند سریال لاست یا گمشده توانستند تا در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی، توجه مخاطبان را جذب کنند و آنها را به وجد بیاورند. در سریال لاست، گروهی از غریبه‌ها در درون جزیره‌ای قرار گرفته‌اند و هیچ چیزی در مورد خطرات آنجا نمی‌دانند. سریال گمشده، با استفاده از فلش‌بک یا فلش فوروارد، توانسته به کاراکترهای خود بپردازد. سریال لاست دارای لایه‌های زیادی است که خط زمانی گیج‌کننده‌ای دارد. این سریال سرشار از پیچش‌های شوکه‌کننده و رازها است که هر لحظه، شما را به هیجان در می‌آورد.

۵- سریال ترا نووا (Terra Nova)

Terra Nova

Terra Nova

اتفاقات سریال ترا نووا در سریال ۲۱۴۹ میلادی رخ می‌دهد. عواقب رفتار نامناسب بشر با سیاره زمین سرانجام گریبان‌گیر خود آنها شده است. تنها راه جلوگیری از آن، سفر در زمان است. دانشمندان، راهی را پیدا کردند تا مردم را به زمان‌های ماقبل تاریخی بفرستند تا در آنجا، آنها باید اشتباهات بشریت را جبران کنند. سریال ترا نووا به داستان خانواده شانون می‌پردازد.

۶- سریال دوازده میمون (۱۲ Monkeys)

12 Monkeys

۱۲Monkeys

سریال دوازده میمون، یک اثر سفر در زمان و آخرالزمانی محسوب می‌شود. در این سریال، جیمز کول با بازی آرون استنفورد (Aaron Stanford) به بیست و هشت سال قبل سفر می‌کند. او باید جلوی گسترش ویروسی را بگیرد که جان میلیاردها انسان‌ها را خواهد گرفت. او برای این کار، با ویروس‌شناسی به نام آماندا اسکول (Amanda Schull) همکاری می‌کند تا جلوی سازمانی به نام ارتش دوازده میمون را بگیرند. سریال دوازده میمون بر اساس فیلمی به همین نام ساخته تری گیلیام (Terry Gilliam) است. این فیلم نیز بر اساس فیلمی کوتاه محصول سال ۱۹۶۲ میلادی است.

سریال سه درصد (۳%)

3%

۳%

سریال سه درصد ساخته پدرو آگیلرا (Pedro Aguilera) است. این سریال، اثری برزیلی و پرتغالی است که اثری ارزشمند است. در آینده‌ای نامعلوم، بشریت به دو بخش تقسیم شده است. مردم فقیر روی ایلند زندگی می‌کنند و مردمان نخبه نیز در منطقه‌ای به نام آفشور هستند. هر شخص، فرصتی برابر دارد تا راه خود را برای رفتن به منطقه آفشور پیدا کنند. آنها باید آزمایش‌های قدرت، استراتژی و هوش را بگذرانند. تنها سه درصد از شرکت‌کنندگان در این آزمایش‌ها می‌توانند آنها را سپری کنند. این سریال دارای پیچش‌های شوکه‌کننده و تصویرگری واضح از وحشی‌گیری بشر برای زنده ماندن و بقاء است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو