کرم ضد آفتاب مو چیست؟

منبع: فوت و فن

85

1400/8/26

12:04


کرم ضد آفتاب مو چیست؟

اغلب با کرم ضد آفتاب آشنایی دارید اما ممکن است از خود بپرسید که کرم ضد آفتاب مو چیست و چه کاربردی دارد؟ آیا استفاده از کرم ضد آفتاب مو مهم است؟ و اهمیت آن در چه حدی است؟ افرادی که به سلامت پوست و موی خود اهمیت می دهند و همواره به دنبال مراقبت از آن هستند ممکن نیست بدون استفاده از ضد آفتاب از منزل خارج شوند.

نور آفتاب آسیب های جدی به پوست و مو وارد می کند. پوست سر نیز همواره در معرض نور خورشید است و ممکن است آسیب هایی متوجه آن شود. آسیب ها بین بانوان و آقایان مشترک است. شاید به دلیل اینکه اغلب آقایان موی کوتاه دارند و در فواصل زمانی کوتاهتری موهای خود را کوتاه می کنند آسیب های مو کمتر قابل مشاهده باشد. با این حال لازم است که هرکس در معرض آفتاب است برای حفظ سلامت موها و محافظت از بدن در برابر اشعه های مضر خورشید از لایه های محافظتی استفاده کنید.

اغلب روتین کاملی از لایه برداری، تونر، مرطوب کننده،‌ انواع سرم ها و کرم ضد آفتاب را برای پوست انجام می دهید اما توجه کمتری به پوست سر و موها می شود. اینکه پوست سر نیز از سلولهای پوستی تشکیل شده است که نیاز به توجه و مراقبت دارد وجه دیگری از سلامت و زیبایی است. قطعا پوست سر نیز می تواند دچار آفتاب سوختگی شود. در واقع هر قسمت از بدن که در معرض آفتاب قرار بگیرد احتمال آفتاب سوختگی و آسیب را خواهد داشت. موها نیز از این امر مستثنی نیستند. حتما متوجه شده اید که رنگ موها کدر شده، موها خشک و خشن هستند و به خوبی حالت نمی گیرند. بخصوص بخش هایی از مو و پوست سر که در معرض آفتاب است بیشتر دچار آسیب می شود.

معرفی بهترین ضد آفتاب برای مو

خورشید اثرات مختلفی بر روی موها و پوست شما دارد. همانقدر که نور خورشید می تواند برای بدن و موها مفید باشد، قرارگیری در معرض تابش شدید و در طولانی مدت آسیب رسان خواهد بود. برای معرفی بهتری ضد آفتاب برای مو لازم است جنس موها، ضخامت، رنگ و میزان اثر پذیری در برابر آفتاب سنجیده شود، سپس بر اساس تمامی ویژگی های بهترین گزینه را انتخاب کنید.
استفاده از ضد آفتاب مو برای آن بخش از پوست سر و موها که در معرض آفتاب قرار می گیرند مهم است. ممکن است با توجهی که به پوست صورت دارید از لوازم بهداشتی صورت به اندازه کافی استفاده کنید اما از اهمیت استفاده از لوازم بهداشتی و مراقبت از مو بی خبر باشید. معرفی بهترین ضد آفتاب برای مو و استفاده مداوم از آن می تواند موهای شما را از بسیاری آسیب ها حفظ کند.
برندهای مختلف کرم ضد آفتاب مو و یا اسپری های ضد افتاب را تولید کرده اند که از معروف ترین و شناخته شده ترین آنها می توان به دیور، شنل، کرید، زارا، ورساچه اشاره کرد. در میان کرم های ضد آفتاب ایرانی نیز می توان به کرم ضد آفتاب شون، آردن، سی گل، مای و سان سیف اشاره کرد. سایر برندها نیز از کیفیت خوبی برخوردار هستند که می توانید به تناسب از نظر قیمت و یا کیفیت بهترین گزینه را انتخاب کنید.
علاوه بر معرفی بهترین ضد آفتاب برای مو  می توان به اسپری های ضد آفتاب مو نیز با روش مصرف بسیار آسان اشاره کرد که علاوه بر محافظت از موها در برابر نور خورشید، آبرسان خوبی نیز برای موها هستند. با این تفاوت که از کرم ضد آفتاب مو می تواند تا حدودی از نفوذ اشعه خورشید به پوست سر نیز محافظت کند اما اسپری اغلب ساقه موها را پوشش می دهد. بهترین ضد آفتاب برای مو باید از موها در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید جلوگیری کند. از جمله این آسیب ها می توان به این دو مورد اشاره کرد:

۱. تغییر رنگ موها

ملانین، رنگدانه طبیعی که به موهای شما رنگ می دهد. نوعی محافظ مو نیز محسوب می شود. ملانین همچنین با رادیکالهای آزاد نیز مقابله کرده و آنها را دفع می کند. با این حال اگر زیاد در برابر نور خورشید قرار گیرد به ملانین آسیب رسیده و باعث تغییر رنگ موها می شود. هر نوع مو، با هر رنگی می تواند در معرض این آسیب قرار گیرد. کرم ضد آفتاب برای مو و یا استفاده از اسپری های ضد آفتاب می تواند لایه محافظتی بر روی مو ایجاد کرده و مانع نفوذ اشعه نور خورشید شود.

۲. آسیب به ساختار مو

رادیکالهای آزاد به پروتئین های مو، به ویژه کراتین، که ساقه مو را تشکیل داده است حمله می کنند. آسیب های شدیدی از نور خوشید به کراتین مو وارد می شود که فولیکول و غلاف ریشه و غدد چربی را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. تارهای نازکتر مو بیشتر در معرض آسیب هستند توجه داشته باشید که کرم ضد آفتاب مو را به تارهای نازک تر که بیشتر در معرض خورشید هستید بزنید.

فواید استفاده از کرم ضد آفتاب مو چیست؟

همه ما به دنبال داشتن موهایی سالم و شاداب هستیم. زیبایی تارهای موی سالم تاثیر عمیقی بر زیبایی ظاهری فرد دارد. اما روزانه عوامل بی شماری هستند که می توانند باعث آسیب به موها شود. آلودگی هوا، استفاده از مواد آرایشی، عادات غذایی ناسالم و البته نور خورشید می توانند عوامل آسیب زا باشند. کرم ضد آفتاب برای مو توانسته است علاوه بر محافظت از موها در برابر نور خوشید و آسیب های آن خاصیت تغذیه کنندگی نیز برای موها داشته باشد از جمله مزایای استفاده از ضد آفتاب مو می توان به این موارد اشاره کرد:

  • اثرات مضر اشعه خورشید بر مو را دفع می کند.
  • از تار موها در برابر عوامل محیطی محافظت می کند.
  • علاوه بر حفظ رطوبت موها، خاصیت آبرسانی نیز دارد.
  • از خشک شدن، زبری و شکنندگی موها جلوگیری می کند.
  • ساختار مو را حفظ کرده و از آسیب به بافت موها جلوگیری می کند.

کرم ضد آفتاب برای مو

کرم ضد آفتاب برای مو

استفاده از کرم ضد آفتاب مو بهترین راه حل برای مراقتب از موها است. ممکن است تصور کنید روسری یا کلاه آفتابگیر می تواند محافظ خوبی برای موهای شما باشد. اما این تصور اشتباه است. ممکن است نور خورشید از میان این پوشش ها عبور کند. همچنین کلاه نمی تواند پوشش کاملی روی موهای شما باشد و بخشی از موها همچنان در معرض آفتاب باقی می مانند بنابراین خرید و استفاده از کرم ضد آفتاب برای مو اهمیت زیادی دارد.  معیارهای مختلفی برای خرید محصولات مراقبت از مو و پوست وجود دارد از جمله آنها می توان به برند محصول، قیمت لوازم آرایشی و همچنین ترکیبات تشکیل دهنده آن اشاره کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو