فرصت تماشای بارش شهابی اسدی ۲۰۲۱ را از دست ندهید

منبع: روزیاتو

75

1400/8/26

13:01


فرصت تماشای بارش شهابی اسدی ۲۰۲۱ را از دست ندهید

فرصت تماشای بارش شهابی اسدی ۲۰۲۱ را از دست ندهید

بارش شهابی اسدی امروز و فردا به اوج خود می رسد و نمایشی خیره کننده پدید می آورد. اما بارش شهابی اسدی چیست و چطور می توان آن را تماشا کرد؟

بارش شهابی اسدی ۲۰۲۱ چه زمانی رخ می دهد؟

بارش شهابی اسدی امروز و فردا در فاصله ی نیمه شب تا طلوع آفتاب به اوج خود می رسد.

این بارش شهابی در بیشتر بخش های آسمان پدیدار خواهد شد اما برای اینکه بتوانید بهتر آن را تماشا کنید باید به خارج شهر بروید (سعی کنید از چراغ های شهری دوری کنید چرا که می توانند دیدتان را مختل کنند).

به گفته ی کارشناسان، هر چه آسمان تاریک تر باشد احتمال دیدن باریکه های ضعیف نور هم بیشتر می شود. می توانید روی یک تپه در خارج شهر بروید. ممکن است تا ۱۰ دقیقه ی اول تا چشم هایتان عادت کند، قادر به دیدن چیزی نباشید. وقتی به نور کم عادت کنید رفته رفته چیزهای بیشتری می بینید. پس تسلیم نشوید.

بارش شهابی  اسدی چیست؟

بارش شهابی اسدی معمولاً یکی از پربارترین بارش های شهابی سالیانه است، با شهاب هایی سریع و درخشان که از دنباله دار تمپل تاتل نشأت می گیرند. منبع شهاب (جایی که به نظر می رسد شهاب از آنجا سرچشمه می گیرد) سر صورت فلکی شیر (اسد) است.

گرچه بارش شهابی اسدی معمولاً طی اوج خود در هر ساعت تعداد زیادی ستاره ی دنباله دار تولید می کند، اما گاهی هم یک آبشار آسمانی رقم می زند، به طوری که در هر ثانیه ۳۰ شهاب پدیدار می شود. امسال اما انتظار می رود به جای یک توفان شهابی شاهد یک بارش استاندارد باشیم.

آنچه که این بارش شهابی اسدی را بسیار ویژه کرده این است که درست چند روز پیش از رویداد نجومی ماه کامل نوامبر از راه رسیده است که آن هم روز جمعه رخ خواهد داد.

 

بیشتر بخوانید:

بارش شهابی؛ هر آنچه باید درباره این پدیده نجومی بدانید

حقایقی جالب درباره شهاب سنگ ها، مهمانان سرزده کره زمین

اگر یک شهاب سنگ به زمین برخورد کند چه اتفاقی می افتد؟

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو