نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه خواسته مجلس لغو تمام تحریم‌ها در مذاکرات است گفت: اگر منافع کشور از سوی طرف غربی لحاظ شود، به مذاکرات برمی‌گردیم در غیر این صورت علاقه و اصراری به ادامه این روند نداریم.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در خصوص انسجام ملی قوا در مذاکرات بین‌المللی اظهار کرد: خوشبختانه در این دوره نگاه مجلس، دولت و دستگاه قضایی در بحث منافع ملی کاملا روشن و شفاف است، برخلاف دولت سابق که نوعی وادادگی در مذاکره داشت و در هر بار مذاکره امتیازاتی به طرف مقابل داد و نهایتا نتایجی هم حاصل نشد.

وی ادامه داد: در مقطع فعلی قانونی که مجلس تصویب کرده یک منشأ برای مذاکره با دست پر شده که وزیر امور خارجه نیز عنوان کرد این قانون می‌تواند بسیار کمک کند به طوری که الان ما برخی از منابع کشور را آزاد کردیم و الان برای مذاکره وزارت خارجه ما در راستای تحقق منافع ملی شرط و شروط می‌گذارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به لطف خدا دیپلماسی ما که قبلاً در حال وادادگی و عقب‌نشینی بود امروز به دیپلماسی فعال تبدیل شده است بیان کرد: در جریان فعالیت‌های هسته‌ای سه موضوع پیش‌بینی شده بود؛ یکی اینکه ترک مذاکره کنیم و مثل کره شمالی به فعالیت‌هایمان ادامه دهیم یا مثل لیبی تعطیل شویم و تجهیزاتمان را تحویل دهیم یا ضمن مذاکره کارمان را هم پیش ببریم که ما راهکار سوم را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی کار خود را انجام می‌دهد و غنی‌سازی ۶۰ درصد و ۲۰ درصد، تولید و نصب سانتریفیوژهای نسل جدید و به‌روز‌رسانی تجهیزات آب سنگین اراک را دارد افزود: امروز علاوه بر اینها برای حفظ منافع بین‌المللی و مطالباتمان مذاکره را ترک نکردیم، هر زمان که طرف مقابل خواسته‌های به حق و قانونی ما را عملیاتی کند، ما هم به مذاکره برمی‌گردیم.

فلاحی با تاکید بر اینکه اصل مذاکره بر لغو تمام تحریم‌هاست عنوان کرد: متاسفانه دولت قبل به فلسفه مذاکره توجه نکرده و در مقابل طرف‌های غربی عقب‌نشینی کرد، تاکید ما این است که اگر قرار است اتفاقی در قالب مذاکره رخ دهد، باید منجر به لغو تحریم‌ها شود.

وی تصریح کرد: قانون مجلس شورای اسلامی نیز مبتنی بر لغو تمام تحریم‌های ظالمانه‌ای است که در طول این سال‌ها بر کشور ما تحمیل شده که این خواسته‌ای فراتر از برجام و مذاکرات هسته‌ای است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در برجام محتوایی که به نفع ایران اسلامی باشد، محقق نشد، بنابراین اگر منافع کشور از سوی طرف غربی در نظر گرفته شود، به مذاکرات برمی‌گردیم در غیر این صورت ما علاقه و اصراری به ادامه این روند نداریم.