نسل‌ آینده صرفا به‌عنوان گردشگر به زمین می‌آیند

منبع: برترین ها

84

1400/8/26

17:51


جف بزوس می‌گوید نسل آینده از زمین به عنوان یک پارک تفریحی استفاده خواهند کرد؛ آن‌ها عمده زندگی خود را در فضا سپری می‌کنند و بعد همان طور که گردشگران برای تعطیلات به پارک ملی «یلواستون» می‌روند، آن‌ها هم برای بازدید به کره زمین می‌آیند.

دیجیاتو: جف بزوس می‌گوید نسل آینده از زمین به عنوان یک پارک تفریحی استفاده خواهند کرد؛ آن‌ها عمده زندگی خود را در فضا سپری می‌کنند و بعد همان طور که گردشگران برای تعطیلات به پارک ملی «یلواستون» می‌روند، آن‌ها هم برای بازدید به کره زمین می‌آیند.
 

نسل‌ آینده صرفا به‌عنوان گردشگر به زمین می‌آیند

 
جف بزوس به عنوان دومین فرد ثروتمند دنیا اخیرا در رویداد National Cathedral در آمریکا به همراه «بیل نلسون»، رئیس ناسا درباره سیاست‌های حوزه فضا صحبت کرد. او گفت تصور می‌کند که در آینده همه انسان‌ها به فضا کوچ می‌کنند و بعد مثل گردشگر در فصل تعطیلات برای بازدید به زمین می‌آیند.
 
بزوس در خصوص سیاره زمین اظهار داشت: «زمین ارزشمندترین سیاره جهان است و باید از آن محافظت کنیم و اطمینان یابیم که فرزندان ما و فرزندان آن‌ها و نسل‌های بعدی در زندگی‌شان به این زیبایی دسترسی دارند. باید آن‌چه در اختیار داریم را حفظ کنیم و آن‌چه از دست دادیم را بازیابیم. این سیاره بسیار کوچک است. اگر می‌خواهیم به عنوان یک تمدن پیشرفت کنیم و به عنوان یک تمدن از انرژی بهره بگیریم، اکثر این انرژی باید از خارج سیاره به دست آید…سیاره ما خاص است، نباید ویرانش کنیم.»
 
به همین منظور، از دیدگاه بزوس همه ما باید در کلونی‌های فضایی زندگی کنیم. زمین باید به عنوان محلی برای بازدید نسل‌های آتی حفظ شود. موسس بلو اوریجین به این سوال که چه کسانی باید روی زمین باقی بماند تا از آن حفاظت کنند، پاسخی نداد.
 
جف بزوس آینده زمین را شبیه پارک ملی یلواستون می‌بیند، جایی که مردم در آن زندگی نمی‌کنند، بلکه فقط برای بازدید به دیدنش می‌روند. او همچنین در این رویداد در پاسخ به انتقادات گفته بود که در حال حاضر بیشتر از سرمایه‌گذاری در بلو اوریجین و حوزه فضا، دارایی خود را صرف مقابله با تغییرات اقلیمی می‌کند و معتقد است که این دو حوزه به‌صورت درهم‌تنیده با یکدیگر ارتباط دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو