رویترز، «جیکوب آنتونی چانسلی» یکی از معترضان در حمله به کنگره آمریکا پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور که تصاویرش در شبکه‌های اجتماعی بسیار معروف شده بود، از سوی یک قاضی آمریکایی به ۳ سال حبس محکوم شده است.

چانسلی در ماه ژانویه (دی) بازداشت شد، او و گروهی از طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، به کنگره آمریکا در واشنگتن دی‌سی حمله کردند.

دادستان آمریکایی درباره پرونده او توضیح داد: «چانسلی در زمان حمله به کنگره روی صندلی مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور وقتِ آمریکا نشسته بود و پیامی به دست داشت که می‌گفت عدالت در راه است.»

اکنون قاضی آمریکا برای او ۴۱ ماه حبس در نظر گرفت تا یکی از سنگین‌ترین مجازات‌هایی باشد که دراین زمینه تاکنون اعلام شده است.

در جریان حمله به ساختمان کنگره در تاریخ ۶ ژانویه سال جاری میلادی بیش از ۱۰۰ نیروی پلیس مجروح و ۵ نفر نیز کشته شدند.

تا به حال حدود ۷۰۰ نفر به جرم حضور در آشوب‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حادثه حمله به ساختمان کنگره توسط نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی دستگیر شده و منتظر برگزاری جلسه دادگاه خود هستند. گفته می‌شود بسیاری از این افراد یا به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ارتباط بودند.