آغاز محاکمه قاتل مادربزرگ‌ها

آغاز محاکمه قاتل مادربزرگ‌ها


منبع: برترین ها

96

1400/8/27

09:03


پلیس شهر دالاس احتمال می‌دهد که این مرد 18زن سالخورده را به قتل رسانده است

همشهری: جلسه محاکمه بیلی چمیرمیر، مرد 48ساله آمریکایی که متهم به قتل 18زن سالخورده در شهر دالاس آمریکاست، در دادگاهی در تگزاس آغاز شد. او که در سال 2018و پس از قتل زنی 81ساله از سوی پلیس شهر دالاس دستگیر شده، گرچه از سوی یکی از شاهدان نیز شناسایی شده اما مدعی است که بی‌گناه است.

آغاز محاکمه قاتل مادربزرگ‌ها

 به نقل از اسکای نیوز، روز دوشنبه گذشته نخستین جلسه محاکمه قاتل سریالی دالاس به اتهام قتل یکی از قربانیانش به نام لو هریس 81ساله در دادگاهی در تگزاس آغاز شد. این جلسه با پخش ویدئویی از یکی از قربانیان قاتل سریالی که از دست او جان سالم به در برده بود شروع شد.

مری آنیس 91ساله در زمان حادثه در یکی از واحدهای مجتمع مخصوص سالمندان به تنهایی زندگی می‌کرد و آن روز منتظر تعمیرکاری بود که قرار بود برای انجام تعمیرات به خانه‌اش برود. او در ویدئویی که در جلسه دادگاه و برای اعضای هیأت منصفه پخش شد چنین گفت:« وقتی آن مرد وارد خانه‌ام شد و چشمم به دستکش‌های لاستیکی سبز رنگش افتاد فورا فهمیدم که نباید در را باز می‌کردم. فهمیدم که جانم در خطر جدی است و قبل از اینکه چیزی بگویم، مرا هل داد و روی زمین انداخت. بعد بالشی روی صورتم گذاشت و با تمام وزنش تلاش کرد مرا به قتل برساند و کمی بعد از هوش رفتم. وقتی چشمانم را باز کردم، هنوز روی زمین افتاده بودم و از آن مرد خبری نبود. فکر کرده بود که من مرده‌ام و رهایم کرده بود. کمی بعد متوجه شدم گرانبهاترین جواهراتی که داشتم سرقت شده است.»

این زن بعدها و بعد از دستگیری قاتل سریالی با حضور در اداره پلیس او را شناسایی کرد و گفت که بیلی چمیرمیر همان کسی بود که روز حادثه وارد خانه‌اش شد و قصد کشتن وی را داشت.

روایت دستگیری

آغاز محاکمه قاتل مادربزرگ‌ها

هر چند بیلی 48ساله متهم به قتل 18زن سالخورده است، اما محاکمه جلسه دوشنبه به قتل یکی از قربانیان او یعنی لو هریس 81ساله اختصاص داشت.

یکی از دادستان‌ها در جلسه دادگاه گفت: بیلی همان روزی که لو هریس به قتل رسید دستگیر شد. مأموران پلیس به‌طور اتفاقی او را در یکی از خیابان‌ها دیدند که یک جعبه جواهرات خالی را به درون سطل زباله انداخت. او به ظن سرقت دستگیر شد و با مشخصاتی که روی جعبه جواهر بود معلوم شد که صاحب آن زنی به نام لو هریس است. مأموران برای تحقیقات بیشتر راهی خانه این زن شدند. او تنها زندگی می‌کرد اما وقتی مأموران مقابل در خانه‌اش رسیدند، هر چه زنگ زدند کسی جواب نداد.

آنها پس از ورود به این خانه، با جسد زن 81ساله روبه‌رو شدند که روی زمین افتاده بود. در ادامه و در داخل خانه بالشی پیدا شد که آثار رژلب روی آن مشهود بود و نشان می‌داد که زن 81ساله با استفاده از این بالش خفه شده است. به این ترتیب بیلی چمیرمیر به اتهام قتل دستگیر شد و وقتی مأموران به خانه‌اش رفتند، در آنجا نه‌تنها جواهرات سرقت شده از خانه مقتول، بلکه مدارک دیگری کشف کردند که نشان می‌داد این مرد افراد دیگری را هم به قتل رسانده است.

پرونده‌های حل نشده

آغاز محاکمه قاتل مادربزرگ‌ها

بالشی که یکی ار قربانیان با آن به قتل رسید

قاتل سریالی پس از دستگیری ادعای بی‌گناهی کرد و مدعی شد که نقشی در قتل زن 81ساله نداشته است. با این حال بررسی پرونده‌های پلیس نشان می‌داد که تنها بین سال‌های 2016تا 2018دست‌کم 6زن سالخورده که تنها زندگی می‌کردند به طرز مرموزی در خانه‌هایشان به قتل رسیده بودند و جواهراتشان سرقت شده بود. تحقیقات نشان می‌داد که همه این افراد در جست وجوی تعمیرکاری که لوازم خانه‌شان را تعمیر کنند با قاتل سریالی آشنا شده بودند و وی پس از ورود به خانه قربانیان، آنها را خفه کرده و اموال باارزششان را سرقت کرده بود. به‌گفته دادستان‌ها، کاری که بیلی با آخرین قربانی‌اش انجام داد، دقیقا همان کاری بود که با زنان سالخورده زیادی در دالاس و حومه شهر انجام داد و او بسیاری از ساکنان سالخورده تگزاس شمالی را درحالی‌که به‌عنوان پرسنل مراقبت‌های بهداشتی یا تعمیرکار وارد خانه‌هایشان شده بود به قتل رساند اما با توجه به نوع مرگ قربانیان و همچنین سن بالای آنها، بسیاری از آنها به تصور اینکه دچار مرگ طبیعی شده‌اند، به خاک سپرده شدند. هر چند دادستان‌ها می‌گویند که این قاتل سریالی دست‌کم در قتل 18زن سالخورده دست داشته و آنها را به قتل رسانده است اما در پایان محاکمه، وکیل متهم با رد همه اتهامات گفت: به‌نظر می‌رسد دادستان‌ها قصد دارند هر مرگ غیرقابل توضیحی که در این شهر رخ داده را به موکلم نسبت دهند و این در حالی است که او بی‌گناه است. براساس این گزارش، درصورت محکومیت متهم در قتل لو هریس که جلسه رسیدگی به آن در جریان است، او فعلا با حبس ابد و بدون آزادی مشروط روبه‌رو خواهد بود.

آغاز محاکمه قاتل مادربزرگ‌ها

شهادت زن نجات‌یافته به‌صورت ویدئویی در دادگاه پخش شد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو