تأسیس شرکت جدید لنوو در چین برای رقابت با Xiaomi

منبع: فوت و فن

90

1400/8/27

09:12


تأسیس شرکت جدید لنوو در چین برای رقابت با Xiaomi

طبق اعلام شرکت لنوو؛ این شرکت جدید که هنوز نام ندارد، به لنوو کمک می‌کند به بازار دستگاه‌های همراه چین که به سرعت در حال توسعه است، وارد شود.
نامی از شرکت رقیب یعنی Xiaomi آورده نشده، اما به نظر می‌رسد شرکت جدید لنوو با یک مدل تجاری مشابه Xiaomi اداره خواهد شد.

شرکت جدید لنوو همانند شرکت Xiaomi که به دلیل سرویس‌های شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایتش طرفداران بسیاری در چین دارد، از نزدیک با مشتریان ارتباط خواهد داشت.
تمام مراحل فروش، بازاریابی و حتی تولید شرکت جدید بر مدل تجاری مبتنی بر اینترنت متکی خواهد بود.
در حال حاضر شرکت لنوو، تجارت پررونق گوشی‌های ثابت را در چین در اختیار دارد. طبق برآورد شرکت تحقیقاتی Canalys  و IDC، شرکت لنوو در یک‌چهارم دوم سال در بازار گوشی‌های هوشمند چین تقریباً نزدیک xiaomi بود.

تجارت فعلی گوشی‌های هوشمند لنوو از یک مدل تجاری بسیار قدیمی برخوردار است و محصولاتش را از طریق اپراتورهای مختلف چینی، فروشگاه‌ها و کانال‌های آنلاین خود عرضه می‌کند.
از سوی دیگر، شرکت Xiaomi بازار گوشی‌های هوشمند چین را برهم زده است؛ زیرا بیشتر گوشی‌های خود را به صورت آنلاین و مستقیماً به مصرف کننده می‌فروشد. این شرکت به خود افتخار می‌کند که مصرف‌کنندگان را در روند بهبود محصولاتش دخیل کرده و گوشی‌هایش را به قیمت پایین‌تر از محصولات رقیبانش ارائه می‌دهد.
شرکت جدید لنوو در ۱ آوریل آغاز به کار خواهد کرد. اطلاعات بیشتر در ماه‌های آینده منتشر می‌شود.

شرکت‌های رقیب دیگر در چین مانند Huawei Technologies و ZTE از طریق فروش آنلاین و عرضه گوشی‌های ارزان‌تر با شرکت Xiaomi به رقابت می‌پردازند. در سال ۲۰۱۲ شرکت ZTE گروه مستقلی برای ساخت برندی به نام Nubia برای فعالیت در زمینه گوشی‌های هوشمند ایجاد کرد که از محبوبیت خوبی در چین برخوردار است.

پریا اقدامی


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو