معرفی بهترین تلفن‌های هوشمند سال ۲۰۱۷

معرفی بهترین تلفن‌های هوشمند سال ۲۰۱۷


منبع: فوت و فن

159

1400/8/27

09:49


معرفی بهترین تلفن‌های هوشمند سال ۲۰۱۷

مدتی است سال ۲۰۱۷ به پایان رسیده و تمامی تلفن‌های هوشمند این سال معرفی شده‌اند. وارد سال ۲۰۱۸ میلادی شده‌ایم و وقت آن رسیده که نگاهی به برترین مدل‌های سالی که گذشت بیندازیم.

برای انتخاب برترین‌ها، ما مدت زمان زیادی را صرف بررسی انواع و اقسام گوشی‌های مختلف و پرچمداران گوناگون از برندهای برتر کردیم. با این که سال ۲۰۱۷ سال پرچالشی برای برندها بود و رقابت در زمینه تلفن‌های هوشمند با خلق فناوری‌های نو داغ داغ بود اما بالاخره مجبور بودیم با معیار قرار دادن فاکتورهای متنوع مدل‌هایی را انتخاب کنیم که بتواند شما را در زمینه خرید یاری کنند.

آنچه در ادامه مشاهده می‌کنید، فهرست ۱۰ تلفن هوشمندی هستند که از جوانب بسیاری بالاترین رتبه‌ها را به دست آورده‌اند.

اپل آیفون ایکس دیگر این روزها در بسیاری از بازارهای جهان از جمله ایران عرضه شده است و بسیاری از مشتریان و طرفداران این برند آن را خریداری کرده‌اند. تلفن هوشمند جدید اپل یکی از گران‌ترین محصولات موجود در بازار است که در دو نسخه ۶۴ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت به فروش می‌رسد اما به نظر می‌رسد در کشورهای خارجی مردم با قراردادی که با اپراتور می‌بندند این گوشی را خریداری می‌کنند تا به مرور زمان و به صورت اقساط مبلغ آن را بپردازند.

آیفون ایکس، نسبت آیفون اولی که ۱۰ سال پیش برای اولین بار معرفی شد، طراحی متمایز و زیباتری دارد. این تلفن هوشمند مجهز به نمایشگر ۵٫۸ اینچ و حاشیه اندک است و در جلوی گوشی هیچ گونه کلیدی ندارد. همچنین، برای اولین بار پنل اولد (OLED) سامسونگ در یک محصول اپلی به کار رفته است. دوربین دوگانه در پشت گوشی روش جدیدی برای استفاده از این آیفون دارد که کمبود کلید سنتی روشن/خاموش و کلید اصلی خانه را جبران می‌کند.

وقتی آیفون ایکس کلیدی در جلو ندارد متکی بر فناوری تشخیص چهره برای باز کردن قفل است و از اپل Pay استفاده می‌کند. این قابلیت عملکرد خیلی بهتری نسبت به فناوری اسکن عنبیه در سامسونگ دارد. اپل بالاخره تصمیم گرفت شارژ بی‌سیم را نیز به امکانات این محصول جدیدش اضافه کند تا به راحتی مشتریان بتوانند آن را روی دستگاه‌های شارژ بی‌سیم قرار دهند.

آیفون ایکس تراشه بایونیک جدید A11 و پردازنده حرکتی M11 دارد که سرعت زیادی به سیستم عامل iOS 11 می‌دهد. این محصول برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک از رتبه IP67 برخوردار است. شیشه نیز در پشت گوشی به کار رفته تا از شارژ بی‌سیم پشتیبانی کند. دوربین جلو ۷ مگاپیکسل است و به فناوری جدید TrueDepth تجهیز شده تا بتوانید پرتره‌های سلفی بگیرید.

آیفون ایکس پیشرفته‌ترین تلفن همراه موجود تا به این تاریخ است و با نمایشگر خود تجربیات جدیدی را در اختیار کاربرانش می‌گذارد. پشتیبانی از حرکات، ژست‌ها و حالت‌های مختلف نبه عنوا راهی جدید برای دسترسی به قابلیت‌های آیفون از آن جمله است. این تلفن هوشمند معرکه نمایشگر بزرگی را در بدنه‌ای جمع و جور ارائه می‌دهد و در مقایسه با تلفن‌های هوشمند بزرگ ابعاد مناسب‌تری دارد.

گلکسی نوت ۸ ماه‌ها در صدر فهرست برترین‌ها بود و پیشرفته‌ترین تلفن هوشمند بازار به شمار می‌رفت. این تلفن هوشمند یا به عبارتی فبلت هوشمند از جنبه‌های بسیاری نسبت به رقبای خود برتری داشت اما اندک چیزهایی وجود دارد که باعث می‌شود اپل آیفون ایکس از آن جلو بزند.

نمایشگر بی‌نهایت Infinity سامسونگ بالاترین امتیاز را در رتبه‌بندی DisplayMate به دست آورده و یک‌دهم اینچ بزرگ‌تر از گلکسی اس ۸ پلاس است. گلکسی نوت ۸ با ۶ گیگابایت رم، سریع‌ترین پرازنده موبایل کوالکام را در حال حاضر دارد. هم چنین، مجهز به قلم S Pen پیشرفته، دوربین دوگانه در پشت با OIS، توانایی افزودن کارت حافطه‌های میکرو اس.دی ارزان قیمت، دستیار صوتی بیکسبی (Bixby) با کلید اختصاصی برای استفاده از آن، دوربین جلوی بهبودیافته، فناوری پرداخت Samsung Pay، شارژ سریع بی‌سیم، رتبه مقاومت در برابر آب و گرد و خاک IP68، پورت استاندارد یواس‌بی نوع C و جک صوتی سنتی ۳٫۵ میلی‌متری است. سامسونگ گلکسی نوت ۸ چیزی کم ندارد و شایستگی صدرنشینی در این فهرست را دارد.

امکانات هوآوی میت ۱۰ پرو نیز به مدل‌های صدرنشین شباهت زیادی دارد. اما چیزی که آن را متفاوت از دیگر محصولات می‌کند پردازنده Huawei Kirin 970، دوربین دوگانه پشت و چند قابلیت دیگر است. این تلفن هوشمند نمایشگر OLED با نسبت تصویر ۱۸:۹ در ابعاد ۶ اینچ، پردازنده Kirin 970 با واحد پردازشگر شبکه عصبی، سیستم عامل اندروید اوریو ۸٫۰ با رابط کاربری EMUI 8، رم ۴ و ۶ گیگابایت، حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت، دوربین پشت دوگانه، دوربین جلوی ۸ مگاپیکسل و باتری ۴ هزار میلی‌آمپر قدرتمند دارد.

یکی از کاربردهایی که باعث می‌شود هوآوی میت ۱۰ پرو از گوگل پیکسل ۲ جلو بزند قابلیت اتصال به مانیتور، صفحه کلید و ماوس از طریق پورت یواس‌بی نوع C است که تجربه‌های مشابه دسکتاپ ایجاد می‌کند. گلکسی نوت ۸ می‌تواند این کار را از طریق یک دستگاه DeX انجام دهد اما میت ۱۰ پرو نیاز به دستگاه جداگانه‌ای برای انجام این کار ندارد.

تلفن‌های هوشمند گوگل پیکسل ۲ ایکس ال و پیکسل ۲ امکانات جالبی دارند که قابل توجه است؛ مثلا در برابر آب مقاوم هستند و حاشیه آنها در مدل ایکس ال باریک است. علاوه بر این جک صوتی ۳٫۵ میلی‌متری هم در هر دوی آنها وجود ندارد. این دو گوشی در رتبه‌بندی DxOMark بالاترین امتیاز را به دست آورده‌اند.

گوگل پیکسل ۲ نمایشگر بزرگ ۶ اینچ با نسبت تصویر ۱۸:۹، پردازنده ۸۳۵ اسنپدراگون، ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین تکی ۱۲ مگاپیکسل در پشت، رتبه IP67 برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک، باتری ۳۲۵۰ میلی‌آمپر و بلندگوهای استریو دوگانه در جلوی گوشی دارد. مدل کوچک‌تر پپکسل ۲ نمایشگر ۵ اینچ و باتری کوچک‌تری دارد اما از نظر بقیه مشخصات فنی شبیه مدل ایکس ال است.

هر دو مدل با سیستم عامل اندروید اوریو ۸٫۰ نیرو می‌گیرند و قرار است سه سال از نظر به روز رسانی پشتیبانی شوند. دستیار جدید گوگل نیز همراه با امکانات نرم‌افزاری پیشرفته گوگل در این دو مدل از تلفن‌های هوشمند وجود دارد.

دو تلفن هوشمند سامسونگ گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس از برترین‌های فهرست در سال گذشته بودند اما با آمدن گلکسی نوت ۸ خودشان را عقب کشیدند زیرا امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پیشرفته‌تری دارد.

نمایشگر Infinity سامسونگ عالی به نظر می‌رسد و حاشیه‌ها هم از بالا و هم از پایین گوشی به حداقل رسیده است. علاوه بر این، هر چیزی که در کناره‌های گوشی وجود داشته از جلو تا پشت برداشته شده است. هر چیزی که در گلکسی نوت ۸ مشاهده می‌کنید، به جز S Pen و دوربین دوگانه پشت در گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس نیز وجود دارد.

سامسونگ گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس تا قبل از عرضه گلکسی نوت ۸ قیمت بالایی داشتند اما با آمدن آن از قیمتشان کاسته شد. با این حال، باز هم می‌توان روی آنها به عنوان یک تلفن هوشمند برتر حساب کرد.

تلفن‌های هوشمند اپل آیفون ۸ و اپل آیفون ۸ پلاس ظاهری شبیه به مدل‌های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس دارند اما در پشت گوشی برای پشتیبانی از شارژ بی‌سیم قاب شیشه‌ای دارند. علاوه بر اینها، آیفون‌های جدید اپل پردازنده بهتر، دوربین پیشرفته‌تر و نمایشگر LCD خیلی باکیفیت‌تری دارند.

برای برخورداری از بهترین عملکرد در این محصولات بلندگوهای استریو تعبیه شده است اما از جک صوتی ۳٫۵ میلی‌متری خبری نیست. این آیفون‌های جدید شارژ سریع را پشتیبانی می‌کنند تا بتوانند در طی ۳۰ دقیقه ظرفیت باتری را تا ۵۰ درصد بیشتر کنند.

در آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس از ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت خبری نیست. آنچه برای عرضه در بازار تدارک دیده شده مدل‌های ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت است.

ال‌جی وی ۳۰ بهترین تلفن هوشمند سری V (وی) و بهترین محصول ال‌جی است که طی سال‌های اخیر عرضه شده. این تلفن هوشمند خوراک آنهایی است که عاشق خلق محتوای چند رسانه‌ای هستند؛ دوربین پشت دوگانه تنظیمات و نرم‌افزار پیشرفته‌ای دارد که به کاربران کمک می‌کند تا عکس‌ها و فیلم‌های حرفه‌ای بگیرند.

وقتی ال‌جی وی ۳۰ را در دست می‌گیرید، حس بی‌نظیری خواهید داشت و بدنه نقره‌ای آن دل شما را می‌رباید. پرچمدار فعلی ال‌جی پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۳۵، ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و درگاه کارت حافظه میکرو اس.دی دارد و از رتبه IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و خاک برخوردار است. ال‌جی وی ۳۰ استانداردهای نظامی تست سقوط را نیز پشت سر گذاشته و موفق از آنها بیرون آمده است.

کمی که به فهرست کنونی برترین تلفن‌های هوشمند دقت کنیم متوجه می‌شویم که بیشتر آنها نمایشگر بالای ۵ اینچ دارند. اما اگر دستان شما کوچک بود چه؟ نمی‌توانید به همه گوشه‌های صفحه دسترسی داشته باشید. این مشکلی است که شاید خیلی از ما با آن مواجه نشویم اما برخی از افراد ترجیح می‌دهند تلفن‌های کوچکتری داشته باشند و در همان حال نیز از امکانات پیشرفته‌ای استفاده کنند. خب، برای این عده افراد اپل آیفون SE (اس ای) بهترین انتخاب است.

این تلفن هوشمند معایبی هم دارد؛ مثلاً این که طراحی آن مانند آیفون ۸ انحنا و گردی در دور تا دورش ندارد زیرا این تلفن خیلی شبیه آیفون ۵ طراحی شده است. دوربین جلو نیز مگاپیکسل پایین‌تری دارد. علاوه بر اینها دیگر حسگر اثر انگشت تاچ آیدی (Touch ID) نیز قدیمی شده است و عملکرد کندی دارد.

پس حالا بهترین مزایای آن چیست؟ اپل آیفون اس ای امکانات برجسته زیادی دارد که با وجود آنها ارزان‌ترین تلفن هوشمند اپل به شمار می‌رود. پس چرا نباید آن را دوست داشت؟

ال‌جی بالاخره یک تلفن هوشمند خوش قیافه و پیشرفته که عاری از عیب و ایراد باشد ساخت. در ال‌جی جی ۶ امکانات بسیار زیادی وجود دارد که خیلی از شما دوستش دارید؛ چیزهایی مثل نمایشگر با زاویه گسترده، بدون حاشیه و باریک و همین طور دوربین دوگانه در پشت گوشی. استفاده از این تلفن هوشمند واقعاً لذت‌بخش است.

اما از همه خوبی‌هایش که بگذریم، باید بگوییم که ال‌جی جی ۶ هنوز با یک تلفن هوشمند عالی و کامل کمی فاصله دارد زیرا تراشه‌ای که ال‌جی از آن استفاده کرده متعلق به سال ۲۰۱۶ است و به همین علت جزو پربازده‌ترین تلفن‌های هوشمند به شمار نمی‌رود. یکی دیگر از معایبش سیستم عامل قدیمی اندروید نوقاست که خیلی جدید نیست! در نتیجه، ممکن است شما حس پیشرفته بودن را هنگامی که این گوشی در دستتان است نسبت به سایر مدل‌ها نداشته باشید زیرا قاب پشت هم کیفیت دلچسبی ندارد.

البته، ناشکری هم نباید بکنیم زیرا ال‌جی بالاخره تلاش خودش را کرده تا تجربه تلخ و ناموفق جی ۵ در سال گذشته را جبران کند و تا حدود زیادی نیز موفق شده است. با این که این تلفن بهترین تلفن هوشمند سال ۲۰۱۷ نیست اما فکر نمی‌کنیم شما نباید آن را در فهرست خرید خود بگذارید. زیرا هم امکانات خوبی دارد و هم قیمتش به عنوان یک پرچمدار سابق بسیار مناسب است.

سونی Xperia XZ1 تلفن هوشمندی است که با یک آپدیت کوچک سری اکسپریای سونی متولد شده است. این محصول اصلاحات زیادی داشته، زیباتر شده، عملکرد بهتر و دوربین قابل قبول‌تری دارد. اما اگر از اندروید دست‌نخورده، برند و سبک سونی خوشتان می‌آید، این ایکس زد ۱  بهترین تلفن هوشمندی است که هم جذاب است و هم فناوری اسکن سه‌بعدی دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو