خودرو‌های آینده: بهترین‌های سال ۲۰۲۰ را بشناسید! (قسمت سوم)

خودرو‌های آینده: بهترین‌های سال ۲۰۲۰ را بشناسید! (قسمت سوم)


منبع: فوت و فن

143

1400/8/27

09:49


خودرو‌های آینده: بهترین‌های سال ۲۰۲۰ را بشناسید! (قسمت سوم)

هر ساله در ماه نوامبر که شروع فصل نمایشگاه‌های خودرو به شمار می‌رود، تولید کنندگان این صنعت به معرفی خودرو‌های خود برای سال آینده می‌پردازند.

طراحی‌های مجدد، خودرو‌های بازسازی شده، و مدل‌های تماماً جدید، سالن مراکز گرد همایی در سرتاسر ایالات متحده را پر می‌کنند.

در سال جاری کمپانی‌هایی همچون فورد،‌ کادیلاک،‌ لکسوس، و دیگر برند‌ها مدل‌های جدیدی را به مشتریان عرضه می‌کنند که احتمالاً توجه شما را به خود جلب خواهند نمود.

خودرو‌های اسپورت، خودرو‌های لوکس، و کانورتیبل‌ها تنها نمونه‌ای از خودرو‌های جدیدی هستند که انتظارید شما را می‌کشند.

ما در سه بخش خودرو‌های تماماً جدید،‌ مدل‌های باز طراحی شده،‌ و شایعات سال ۲۰۲۰، اتومبیل‌هایی که در سال آینده روانه‌ی بازار خواهند شد را پوشش خواهیم داد.

در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید تا با بهترین خودرو‌هایی که در سال ۲۰۲۰ روانه‌ی نمایندگی‌های فروش اتومبیل خواهند شد بیشتر آشنا شوید:

جنسیس ۲۰۲۰ G90

شاخه‌ی لوکس کمپانی هیوندا یعنی جنسیس به دنبال ارتقاء صف خودرو‌های خود به وسیله‌ی طراحی مجدد سدان پرچمدار خود یعنی مدل G90 است.

مدل G90 در حال حاضر در جایگاه برتر رتبه بندی خودرو‌های سایز بزرگ لوکس ما قرار گرفته و شاید پس از عرضه‌ی مدل جدید G90 به بازار توانایی تصاحب جایگاه نخست این رنکینگ را بدست بیاورد.

در حالیکه بیشتر اطلاعات موجود درباره‌ی مدل جدید G90 مربوط به بازار کانادا می‌باشد اما می‌توان فرض کرد که مدل مشابهی نیز روانه‌ی بازار خودرو آمریکا شود.

این مدل جدید از آپشن‌های موتور مشابهی برخوردار است که نیروی لازم مدل ۲۰۱۹ این خودرو را تامین می‌کنند.

این به این معناست که رانندگان قادر خواهند بود تا از میان آپشن‌های موتور ۳٫۳ لیتری شش سیلندر توربو شارژ دو قلو با توان تولید ۳۶۵ اسب بخار قدرت و یا یک موتور ۵٫۰ لیتری هشت سیلندر با خروجی قدرت ۴۲۰ اسب بخار انتخاب کنند.

کمپانی جنسیس هنوز هیچ اطلاعاتی در رابطه با راندمان سوخت این خودرو منتشر نکرده است.

با این وجود از آنجاییکه آپشن‌های موتور ارائه شده در این خودرو همان موتور‌هایی هستند که در مدل قبلی شاهد بودیم می‌توان فرض کرد که راندمان سوخت این خودرو نیز مشابه ورژن ۲۰۱۹ خواهد بود.

مدل ۲۰۱۹ G90 در صورت مجهز شدن به آپشن موتور شش سیلندر از راندمان سوخت ۱۷ مایل بر گالن در شهر و ۲۴ مایل بر گالن در بزرگراه برخوردار است.

این ارقام در صورت بکارگیری از موتور هشت سیلندر به ۱۵ مایل بر گالن در شهر و ۲۳ مایل بر گالن در بزرگراه تقلیل می‌یابند.

یکی از زمینه‌هایی که نسل قبلی G90 در آن خوش درخشید و نسل جدید این خودرو هم عملکرد درخشانی در آن نشان خواهد داد فضای داخلی آن است.

رانندگان این امکان را دارند تا صندلی‌ خود را در بیش از ۲۰ حالت مختلف تنظیم کنند در حالیکه امکان تنظیم صندلی در ۱۶ حالت مختلف نیز برای سرنشینان در نظر گرفته شده است.

کمپانی جنسیس همچنین تکنولوژی حذف نویز جدیدی را نیز در این خودرو معرفی کرده است و به همین دلیل با خرید این خودرو در اتاقی ساکت و بی سر و صدا خواهید نشست.

در حالیکه بیشتر امکانات مدل جدید G90 هنوز اعلام نشده‌اند اما می‌دانیم که این خودرو به امکانات ایمنی پیشرفته‌ی فراوانی مجهز خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های جذاب این خودرو وجود سیستم ایربگ در ناحیه‌ی زانو سرنشینان است که به کاهش آسیب وارده به قسمت پایین تنه‌ی شخص در هنگام وقوع تصادف کمک خواهد کرد.

کیا سول ۲۰۲۰

شاسی بلند ساب کامپکت محبوب کمپانی کیا یعنی مدل سول طراحی مجددی را برای سال ۲۰۲۰ تجربه خواهد کرد. این خودرو برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو لس آنجلس در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد.

این طراحی مجدد فضای خارجی این خودرو را چندان دستخوش تغییر نخواهد کرد و شکل جذاب آن همچنان قابل تشخیص خواهد بود.

کمپانی کیا نه تنها طراحی این خودرو را به روز کرده بلکه همچنین دو ورژن جدید نیز به آن اضافه کرده است.

مدل‌های GT-Line که تریم اسپورت جدید این خودرو محسوب می‌شود و X-Line که به عنوان نسخه‌ی سرسخت آن شناخته خواهد شد، در زمان عرضه‌ی این خودرو در دسترس قرار خواهند گرفت.

لازم به ذکر است که کیا سول ۲۰۱۹ به تازگی جایزه‌ی بهترین خودرو کامپکت مقرون به صرفه‌ی ما را به خود اختصاص داده است.

مدل جدید سول به همراه یک موتور ۲٫۰ لیتری چهار سیلندر با توان تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۳۲ پوند فوت عرضه خواهد شد.

خروجی قدرت این موتور به صورت پیش فرض از طریق یک سیستم انتقال قدرت دستی شش سرعت و یا آپشن گیربکس اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

کمپانی کیا برای کسانی که به دنبال جذابیتی بیشتر از این در مدل سول خود هستند یک موتور ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر اینلاین توربو شارژ را به عنوان آپشن ارائه می‌کند.

این موتور قادر به تولید ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ پوند فوت گشتاور می‌باشد. در حال حاضر آن طور که به نظر می‌رسد این آپشن تنها در تریم GT-Line موجود خواهد بود.

کمپانی کیا در مدل جدید سول تنها در حدود ۲ اینچ به طول این خودرو اضافه کرده و فاصله‌ی بین دو محور چرخ نیز تنها در حدود ۱ اینچ بیشتر شده است.

این کمپانی همچنین ارتفاع ورودی صندوق عقب خودکار این شاسی بلند را نیز کاهش داده که باعث آسان‌تر شدن قرار دادن و همچنین خارج کردن بار از صندوق عقب این خودرو شده است.

امکاناتی نظیر یک صفحه نمایش لمسی ۱۰٫۲۵ اینچی، یک صفحه نمایش هشدار دهنده‌ی ۸ اینچی، و سیستم صوتی Harman Kardon به همراه ۱۰ اسپیکر، در مدل پایه‌ی این خودرو به عنوان آپشن و در ورژن‌های بالاتر آن به صورت پیش فرض ارائه می‌شوند.

کمپانی کیا همچنین در این خودرو مجموعه‌ی امکانات ایمنی خود به نام Kia Drive Wise را نیز ارائه می‌دهد که شامل امکاناتی نظیر سیستم کمکی نور بالا، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد در ناحیه‌ی نقطه‌ی کور، سیستم کمک به تغییر مسیر و یا حفظ خودرو در مسیر، کروز کنترل منطبق شونده،‌ سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، و ویژگی‌های دیگر می‌شود.

هیوندا سوناتا ۲۰۲۰

هیوندا سوناتا در حال حاضر یکی از بهترین سدان‌های سایز متوسطی است که می‌توان خرید.

کمپانی هیوندا ویژگی‌هایی نظیر فضای حمل بار زیاد، سیستم اطلاعاتی سرگرمی با کاربری آسان، و صندلی‌های بزرگ و راحت را در این خودرو ارائه می‌دهد.

این خودرو ساز کره‌ای در حال طراحی مجدد سوناتا برای سال ۲۰۲۰ است که با این کار موفق‌ترین اتومبیل خود را وارد نسل هشتم خود خواهد کرد.

مدل سوناتای جدید به یک موتور ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر با خروجی قدرت ۱۹۱ اسب بخار مجهز خواهد بود.

این میزان قدرت به معنای شش اسب بخار افزایش قدرت نسبت به موتور ۲٫۴ لیتری مدل ۲۰۱۹ کنونی این خودرو است.

کمپانی هیوندا همچنین یک موتور توربو شارژ با توان تولید ۱۸۰ اسب بخار قدرت و راندمان سوخت ترکیبی ۳۱ مایل بر گالن را نیز به عنوان آپشن در اختیار شما قرار می‌دهد.

خروجی قدرت تولید شده توسط هر دو موتور از طریق یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک هشت سرعت به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

با ورود به اتاق سوناتا ۲۰۲۰ با تکنولوژی و طراحی‌ای که “ به طور زیبایی هوشمند است” مواجه خواهید شد.

در مرحله‌ی اول یک صفحه نمایش ابزاری دیجیتالی ۱۲٫۳ اینچی جایگزین عقربه‌های کیلومتر شمار سنتی شده که ظاهراً‌ حرکتی محبوب در میان طراحی‌های مجدد و اتومبیل‌های آینده محسوب می‌شود.

علاوه بر این یک صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی HD که دارای ویژگی‌هایی همچون پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو، بلوتوث، و اشتراک سه ساله‌ی سیستم BlueLink Multimedia and Map کمپانی هیوندا می‌باشد نیز در مرکز داشبورد این خودرو قرار گرفته است.

مدل سوناتا ۲۰۲۰ در ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار خواهد شد. اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت این خودرو به احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهد شد.

نیسان وِرسا ۲۰۲۰

نیسان ورسا از زمان آخرین طراحی مجدد خود در سال ۲۰۱۲ تقریباً بدون تغییر باقی مانده است.

این خودرو به لطف برخورداری از موتوری ضعیف،‌ اتاق ساخته شده به وسیله‌ی مواد بی‌کیفیت، و امکانات ایمنی محدود، تقریباً در انتهای رتبه بندی خودرو‌های ساب کامپکت ما جای گرفته است.

با این حال کمپانی نیسان مشغول حل این مشکلات است. مدل ورسا ۲۰۲۰ به همراه یک موتور ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر با توان تولید ۱۲۲ اسب بخار قدرت عرضه می‌شود که این میزان قدرت ۱۳ اسب بخار بیشتر از خروجی موتور مدل کنونی این خودرو محسوب می‌شود.

این موتور به یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک CVT و یا یک گیربکس دنده‌ای پنج سرعت متصل خواهد بود.

کمپانی نیسان امیدوار است این خودرو با کمک تکنولوژی خود که شامل سیستم Safety Shield 360 نیسان می‌شود، عملکرد درخشانی را به نمایش بگذارد.

این سیستم ویژگی‌هایی از قبیل ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر، سیستم تشخیص عابرین پیاده، و سیستم کمکی نور بالا را به این خودرو اضافه می‌کند.

با صرف هزینه‌ی اضافی در این ساب کامپکت ارزان قیمت از امکاناتی همچون سیستم هشدار دهنده‌ی نقطه‌ی کور، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب، و سیستم نظارت بر خواب آلودگی راننده بهره مند خواهید شد.

جزئیات قیمت گذاری مدل ورسا ۲۰۲۰ هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما با در نظر داشتن این که مدل ورسای ۲۰۱۹ با شروع قیمت ۱۲٫۴۶۰ دلاری عرضه می‌شود که ارزان‌ قیمت‌ترین خودرو موجود در بازار خودرو آمریکا نیز محسوب می‌شود، می‌دانید که انتظار چه قیمتی را داشته باشید.

سوبارو لِگِسی ۲۰۲۰

سوبارو لگسی مانند بسیاری از خودرو‌های دیگری که در شرف طراحی مجدد هستند، هم اکنون تقریباً در انتهای کلاس خود قرار دارد.

کمپانی سوبارو با طراحی مجدد مدل لگسی برای سال ۲۰۲۰ به دنبال بهبود این جایگاه می‌باشد.

مدل لگسی ۲۰۲۰ بر پایه‌ی پلتفرم Global Platform جدید کمپانی سوبارو که بر چابکی، ثبات، و بی‌صدایی تمرکز دارد ساخته خواهد شد.

سوبارو لگسی ۲۰۲۰ به همراه یک موتور ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر با توان تولید ۱۸۲ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۷۶ پوند فوت عرضه خواهد شد.

در حال حاضر این موتور در مدل فارستر ۲۰۱۹ به کار رفته که در هنگام شتاب گیری یا عبور از بزرگراه عملکرد کندی را به نمایش می‌گذارد.

اما از آنجاییکه سوبارو در کنار این موتور یک موتور ۲٫۴ لیتری چهار سیلندر توربو شارژ که قادر به تولید ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۷ پوند فوت گشتاور است را نیز به عنوان آپشن ارائه می‌دهد، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

اگر نبود قدرت کافی باعث نگرانی شما شده آپشن موتور توربو شارژ گزینه‌ی بهتری برای شما خواهد بود.

با ورود به اتاق این خودرو به وسیله‌ی یک سیستم اطلاعاتی سرگرمی مجهز به یک صفحه نمایش تبلت مانند ۱۱٫۶ اینچی که دارای ویژگی‌هایی مانند قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو، بلوتوث، دوربین دید عقب، رادیو HD، و کنترل‌هایی برای سیستم اطلاعاتی سرگرمی و آب و هوا می‌باشد، از شما استقبال می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو