طرز تهیه کاسترول لقمه ای

کاسترول لقمه ای , طرز تهیه کاسترول لقمه ای , دستور پخت کاسترول لقمه ای

کاسرول یا همان کاسترول، نوعی پیش غذای خوشمزه فرانسوی است که می توانید آن را برای صبحانه یا یک پیش غذا درست کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاسترول لقمه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کاسترول لقمه ای
آرد نان فانتزی۳ پیمانه
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذا خوری
تخم مرغ۱ عدد
آب ولرم۱ پیمانه
روغن زیتون۵۰ گرم
نمک۸ گرم
شکر۱۰ گرم
مواد لازم برای داخل کاسترول
سینه مرغ پخته۱ عدد کامل
فلفل دلمه ای۱ عدد
آویشنبه میزان لازم
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
ذرت پخته۱۰۰ گرم
کالباس خرد شده در صورت دلخواه۱۰۰ گرم

طرز تهیه کاسترول لقمه ای

مرحله اول

برای تهیه کاسترول لقمه ای خوشمزه در ابتدای کار، خمیر کاسترول را تهیه می کنیم. برای این کار یک کاسه برداشته و خمیر مایه، آب ولرم (۲۸ درجه سانتیگراد) و شکر را داخل آن می ‌ریزیم و با قاشق مخلوط می ‌کنیم.

مرحله دوم

بعد به مدت ۱۰ دقیقه بدون درپوش کنار می ‌گذاریم تا خمیر مایه عمل کند و حجم آن دو برابر شود. در ادامه تخم مرغ را با چنگال می‌ زنیم تا از لختگی در بیاید و به همراه خمیر مایه عمل آمده و نمک را به آرد اضافه می ‌کنیم.

مرحله سوم

ابتدای کار، با قاشق مواد را هم می ‌زنیم تا جایی که دیگر نشود با قاشق هم زد. سپس با دست خمیر را مخلوط می‌ کنیم و حدود ۷ دقیقه ورز می ‌دهیم. در ادامه  روغن را اضافه می ‌کنیم و مجدد سه دقیقه دیگر ورز می ‌دهیم تا خمیر کاملاً یکدست و براق شود.

مرحله چهارم

بسته به نوع آرد ها و میزان آبخور آرد، گاهی ممکن است به آب اضافی نیاز باشد و یا بالعکس. خمیر را داخل یک کاسه چرب شده می ‌گذاریم و روی کاسه را با سلفون می ‌پوشانیم و در جای نسبتا گرمی یک ساعت استراحت می‌ دهیم تا حجم خمیر دو تا سه برابر شود.

مرحله پنجم

پف خمیر را با فشار دست می ‌گیریم و روی میز آرد پاشی شده قرار می ‌دهیم و گرد می‌کنیم و روی خمیر را می‌پوشانیم. بعد از ۱۰ دقیقه خمیر را به قطعات ۹۰ تا ۱۰۰ گرمی تقسیم و چانه می‌ کنیم و مجدد به مدت ۱۰ دقیقه روی خمیر را می‌ پوشانیم.

مرحله ششم

در این فاصله مواد میانی را آماده می ‌کنیم. فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و سپس به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم. در ادامه مرغ ریش ریش شده را اضافه کرده و ترکیب می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری ادویه به مواد اضافه کرده و تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا مواد خنک شوند. پس از گذشت ۱۰ دقیقه هر چانه را با وردنه روی میز آرد پاشی شده به ضخامت نیم سانت باز می ‌کنیم.

مرحله هشتم

خمیر را به صورت دایره باز می ‌کنیم و نصف آن را با کاتر به صورت راه راه برش می‌ زنیم. نصف دیگر خمیر را روی آن می‌آوریم و فیکس می‌کنیم تا خمیرمان به صورت نیم دایره شود. بعد مقداری از مواد میاین به همراه پنیر پیتزا روی خمیر قرار می دهیم.

مرحله نهم

حالا دو طرف خمیر را روی مواد میانی می‌ آوریم و می‌ بندیم. خمیرها را در سینی فر می‌ چینیم و رومال می ‌زنیم و به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به آن استراحت می‌ دهیم. فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله دهم

نان ها را درون فر قرار داده و به مدت نیم ساعت می پزیم تا وقتی که که رویه کاسترول رنگ بگیرد. سپس از فر خارج کرده و می گذاریم تا خنک شود. آن گاه به آرامی از کاغذ روغنی جدا می کنیم و در ظرف مناسب سرو می کنیم.